• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Wymiana akumulatora-uszkodzony rozrusznik

Minio992

Początkujący
Punktów
0
Miasto
Rzeszów
Witam.
To mój pierwszy temat na forum, wiec proszę o wyrozumiałość:).
Auto to peugeot 206 1,4 benzynka 8v

Sam jestem po mechaniku, w domu 4 auta nie pierwszej młodości i sam naprawiam wszystko.
Siostrze padał od dłuższego czasu akumulator, wiadomo że w takich autach się wymienia jak już przyciśnie.
Z braku czasu mijamy się w domu- nie miałem czasu by jej wymienić, a ostatnio przyszły wielkie mrozy odpalanie na kable z aku od traktora ;) Dzisiaj przed pracą postanowiła, że pojedzie do sklepu gdzie obok jest serwis i że sobie wymieni, gdzie wiadomo wymiana gratis...
Na marginesie dodam, że od roku posiadania auta nic z rozruchem ani z rozrusznikiem się nie działo.
Jak to bywa w takich serwisach, auto na warsztat (dodam z rozmowy z siostra ze mechanik wsiadł, zapalił i wjechał normalnie na warsztat.) klient do poczekalni i czeka prawie godzinę... Nagle wychodzi mistrz i mówi "akumulator wymieniony (brawo k...a trzy śruby), ale jest problem z rozrusznikiem, bo jest uszkodzony i mechanik zauważył ze leci z niego dym i silnik nie kręci , koszt naprawy będzie ok 250- 400 zł".
Byłem po pracy u nich i objawy są takie jakby brakowało masy, bendix słychać jak wyrzuca i kontrolki przygasają i nic po za tym. oni się upierają ze to nie ich wina i ze musiał taki być wcześniej, tylko ze nigdy nie było problemów w rozrusznikiem i rozruchem!

Pytanie do wszystkich, jak to możliwe żeby przy wymianie akumulatora padł rozrusznik ...:banghead::banghead::banghead:!!!