• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Audi 2,0TDI CGLB ubywa oleju - odma?

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
3265
Porady
4
Punktów
518
Najtańsza wersja to chemia w cylindry, a raczej wiaderka chemii, przy okazji ciśnienie, kamery nie ma żeby zapuścić.
A potem to już z górki, motor na stół.

Jak pierścienie olejowe stoją na dębowo...to z tydzień moczenia podgrzewania zalewania i przepompowania. Tylko to jest ułamek kosztów jakie poniesiesz w stosunku do wyciągnięcia tłoków.

Ja bym się jeszcze przyjrzał odmie...jakaś dymiarka tu i tam...ale to tak rekreacyjnie bardziej...

I Ceramizer x 2.

Olej jaki Ty ku. tam zalałeś? Jaki Motul 5w30 ? Sam go wymieniałeś?
Ja już nie chcę o innych przypadkach pisać...ale motor brał jakieś 0,7L oleju na 1000 kilometrów. Normalnie, to chemia...ale to był taki przypadek gdzie autentycznie bałem się zalać chemii...był tak zapyziały.
I po samej wymianie oleju...po dwóch tysiącach kilometrów przestał brać olej. 50ml oleju na 1000 kilometrów teraz bierze. A żarł ponad pół litra. Taki niuans i wystarczył. PSA 1.4
 

Ondraszek

SuperMechanior
Dołączył
24.08.2013
Postów
1522
Porady
1
Punktów
191
Miasto
Nowy Sącz
No tak,zalecenia producenta,jakie parametry lepkościowe ma olej świeży a jakie będzie miał po jakimś czasie gdy dostanie się ON do oleju?!(dpf) Ja mam silnik w doskonałym stanie,lepkosć oleju wzrasta z biegiem użytkowania(sadza) gdybym miał dpf z pewnością olej traciłby ,stawałby się,,rzadszy,,Ja osobiście zatosowałbym olej 0w40 lub 5W40.
 

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
3265
Porady
4
Punktów
518
Ja osobiście zatosowałbym olej 0w40 lub 5W40
Ondraszku, ale jaki 5W40...bo 5W40 jak wiesz doskonale mogą być 4 rodzaje ;)
Miałeś na myśli A3/B4, bo przecież dpf u Ciebie wycięty ;) Bo u kolegi to już bardziej C3, gdyż C4 5W40 nie do zdobycia.
 

mariusz_wierz

Początkujący
Dołączył
20.11.2024
Postów
21
Punktów
0
Olej jaki Ty ku. tam zalałeś? Jaki Motul 5w30 ? Sam go wymieniałeś?
Dokładnie taki, wymieniałem sam.
1000021114.jpg

Najtańsza wersja to chemia w cylindry, a raczej wiaderka chemii, przy okazji ciśnienie, kamery nie ma żeby zapuścić.
A potem to już z górki, motor na stół.

Jak pierścienie olejowe stoją na dębowo...to z tydzień moczenia podgrzewania zalewania i przepompowania. Tylko to jest ułamek kosztów jakie poniesiesz w stosunku do wyciągnięcia tłoków.
heniek1000, a co konkretnie byś polecił do cylindrów, jaką chemię? Jest tego trochę, niektórzy słyszałem że używają zwykłej nafty, która ponoć rozpuszcza nagar.
 
Ostatnia edycja:

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
3265
Porady
4
Punktów
518
wymieniałem sam
To jakiś punkt zaczepienia mamy. C3, spoco.

używają zwykłej nafty
Można i tak...miesiąc moczenia...grzania i przepychania jej przez pierścienie...

Nafta to są czasy lania denaturatu do benzyny, jak jeszcze nie było dodatków.

Cokolwiek, Tec2000 do wtryskiwaczy diesla, Forte do zaworów - tylko że drogie. Antykoks jest dobry, jak Grzesiu Duda bezinteresownie na TVN Turbo reklamuje to można brać w ciemno. Xado anticarbon....
Zresztą wszystko co masz pod ręką...włącznie z nitro na sam koniec.

Mechanik, to nie ma czasu Ci "moczyć" pierścieni tydzień czasu. Dobę postoi i albo wóz albo przewóz. Zresztą on woli wóz i rozbieranie, bo ma chleb z tego. Normalna sprawa.
 

mariusz_wierz

Początkujący
Dołączył
20.11.2024
Postów
21
Punktów
0
Czyli na pierścienie np. coś takiego?

1000021121.jpg

Widzę, że środek występuje w dwóch postaciach - płyn i pianka. Co lepiej? Może płyn, bo pewnie lepiej spenetruje wszystkie zakamarki, jak to ciecz. Czy jedno i drugie? Tylko wg zaleceń środek trzeba przetrzymać w cylindrach po jakieś tam 20 minut, stosując pewnie kilka razy, a Ty polecasz zalewanie na kilka dni, czy przez kilka dni?

Będę próbował, co mi pozostaje.

Tak w ogóle to ogromne dzięki, że poświęcacie swój czas i udzielacie się w temacie!
 

Ondraszek

SuperMechanior
Dołączył
24.08.2013
Postów
1522
Porady
1
Punktów
191
Miasto
Nowy Sącz
Ja bym zastosował preparat do oleju,pianki sa do nagaru ,który jest wyżej.Kolega zatarł turbine i silnik w SAABIE z s.biturbo Fiata,kupił okazyjnie cały silnik z osptzętem ,pyta się jaki olej bym mu polecił,oczywiscie 40 tka,konkretnie Amsoil SS Series 5w40,no to on się pyta czemu tak skoro Fiat zaleca 5w30,no gdyż SAAB-y pochodzą se Skandynawii,u nas jest cieplej,poza tym lubisz pocisnąć po autostradzie kikaset km.OK,no a czemu olej do diesla bez dpf-u?! Masz do wyboru albo chronić silnik,albo dpf,są środki,które obniżają temp.wypalania sadzy poza tym(LMoly)sadza nie łapie się rdzenia.Cisza,po jakimś czasie pisze mi na maila,pytam się go ,no i jak,co zrobiłeś? Posłuchałem ciebie,wpierw przejechałem na tym leju bez LM w ON,potem wlałem,i dpf sie wypalał dwukrotnie rzadziej w trasach niz na oleju bez tego dodatku i rzadziej niż dawniej na 5w30 dpf.Wtedy zadałem mu pytanie,oleje do dpf a pomimo wszystko dpf-y są zapychane.Śmiga do teraz ,silnik żyleta,jedynie ruda zaczęła tańczyć,zmienił pracę,zaczął jexdzic po mieście,no to nie było wyjścia,wywalił dpf,wyprogramował.Naturalnie mozna znaleźć zacny olej tańszy od AMSOIl,trzeba mieć świadomość tego,że oleje do dpf nie chronią tak zacnie silników jak oleje zubożone w dodatki,które podobno szkodzą f,cz,stałych.Problem lezy w paliwie a nie w olejach,ja osobiście nie wlałbym oleju zubożonego w dodatki przeciwzużyciowe nigdy w życiu.
 

mariusz_wierz

Początkujący
Dołączył
20.11.2024
Postów
21
Punktów
0
Ondraszek, chce zadziałać od góry i od dołu, czyli tak jak mówisz jakaś płukanka do oleju i dodatkowo jakaś chemia na nagar w cylindrach. Jak tylko czas pozwoli to zabiorę się za to, na razie zastanawiam się co konkretnie zastosować.

Tak się właśnie zastanawiałem dlaczego polecasz olej 5W40 do silnika z dpf. Nie chciałbym narobić sobie jakiegoś bałaganu w dpf'ie.

A co powiesz na Motul 0W30?
 

Ondraszek

SuperMechanior
Dołączył
24.08.2013
Postów
1522
Porady
1
Punktów
191
Miasto
Nowy Sącz
Ow30,5W40 itd itp.nie maja żadnego związku z tym czy nadają się do dpf czy nie,tylko dodatki jakimi są wzbogacone lub zubożone,przecież są oleje 5w40 z normami C (dpf) Działanie od dołu,najskuteczniejsza z płukanek to TEC 2000,od góry pianka XADO anticarbon,taki zestaw oferuje np.na Allegro Autoteile-sklep,tam jest wszystko wytłumaczone,instrukcja .
 

mariusz_wierz

Początkujący
Dołączył
20.11.2024
Postów
21
Punktów
0
Faktycznie tak sobie czytam o olejach i np. taki Motul 8100 X-Clean C3 5W40 też polecany jest do silników z dpf, tyle tylko że nie ma tu normy zalecanej przez Audi 504.00 507.00. Nie znam się i zawsze podczas zakupu oleju na wymianę sprzedawcy na hasło dpf oferują mi od razu 5W30. Czyli co, lepiej zastosować jakiś olej 5W40 z normą C3?
 

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
3265
Porady
4
Punktów
518
Kto mi będzie za to płacił? 'Misiek' z tych reklam, akumulatorów i łożysk będzie dolę odpalał ;)

Mariusz kur. sprzedawca zawsze Ci wciśnie to czego ma najwięcej na magazynie, albo z czego ma największą prowizję. Tak samo działają olejowe katalogi internetowe. Nie patrz na normy zalecane przez Audi czy Mercedesa bo mają podpisane odpowiednie umowy za niebagatelną kasę z producentem oleju.

Trzeba mieć odrobinę swojego rozumu w tym wszystkim.

Do tego Twojego paździocha nie ma nic lepszego (jeżeli masz dpfa) niż 5W30 C4. Ja akurat leje wszędzie Valvoline. Do Bemek wyjątkowo Castrola, jednak to nie wiem czy bardziej z głupoty, czy dlatego, że tak wyjechały z fabryki....ale chyba dlatego żeby był pełen oryginał ; włącznie z olejem.

Mariusz C3 to jest gówno. C4 się leje.
Automatyczne połączenie postów:


DPFy robią po kilkaset tysięcy. Można C1, ale po co 'zażynać' silnik.
 
Ostatnia edycja:

mariusz_wierz

Początkujący
Dołączył
20.11.2024
Postów
21
Punktów
0
od góry pianka XADO anticarbon
Ondraszek, a powiedz mi jeszcze jak zaserwuję taką piankę do cylindrów to wg instrukcji po jakimś tam czasie mam przykryć otwory po świecach żarowych materiałem i zakręcić silnikiem aby wypluł to co jest w cylindrach - czy przed tym zakręceniem rozrusznikiem powinienem coś odłączyć, wyjąć jakiś bezpiecznik? Jeśli coś odłączyć to co konkretnie w przypadku mojego diesla? Czy nic i nic się nie stanie. Zapewne zostaną jakieś błędy w sterowniku silnika.

Sorki, że tak dociekam, ale nie chcę narobić sobie jakiegoś bałaganu, a nigdy wcześniej takich "szuwaksów" nie stosowałem.

Na dniach chce podziałać i zobaczymy czy coś z tego będzie...
 

Ondraszek

SuperMechanior
Dołączył
24.08.2013
Postów
1522
Porady
1
Punktów
191
Miasto
Nowy Sącz
Trzeba zrobić tak,by silnik nie odpalił,tylko wypluł pozostałość po piance,ta pianka XADO ma najlepsze opinie,TEC 2000 podobnie,najszybciej i najskuteczniej działa(YT)
 

mariusz_wierz

Początkujący
Dołączył
20.11.2024
Postów
21
Punktów
0
Ondraszek, to jeszcze jedno pytanie, bo kupiłem już specyfiki i dzisiaj zabieram się za płukanie.

Najpierw chce zaaplikować Xado do cylindrów, 2 może 3 razy, zależy na ile wystarczy zawartości puszki. Potem - tak jak polecałeś - do oleju zastosuję Tec 2000. No i jeszcze znajomy mechanik podpowiedział, żeby jeszcze dodatkowo zalać do cylindrów najlepiej na całą noc płukankę Liquid Moly (wprawdzie przeznaczona do oleju, Pro-Line Engine Flush, nr 2662) po jakieś 150 ml na cylinder, ponoć sposób skuteczny i sprawdzony. No i tutaj pytanie - oczywiście, wiadomo, Tec 2000 do oleju już na koniec i potem zalanie świeżego oleju, ale zastanawiam się czy te Liqui Moly zalana do cylindrów po nocy z nich przypadkiem nie wycieknie przez pierścienie do oleju i potem wlewając Tec 2000 zrobi się mix dwóch płukanek w oleju (Tec i Liqui). Czy to nie zaszkodzi silnikowi? Czy jednak z czegoś zrezygnować?
 

Ondraszek

SuperMechanior
Dołączył
24.08.2013
Postów
1522
Porady
1
Punktów
191
Miasto
Nowy Sącz
Nie,nie zaszkodzi myślę,że mechanik dobrze radzi,z tym,że ja bym już nie przesadzał z kosztami,zwykła nafta na cylindry starczy,ale oczywiście już po zastosowaniu pianki,czy przecieknie do oleju? O to chodzi by przeciekło,nagar będzie juz rozmiękczony przez piankę i spłynie do miski wraz z naftą,potem TEC do oleju,praca przez ok.15 minut na wolnych,zlanie i widomo,świeży olej,filtr,obserwacja po jakim czasie zrobi się na bagnecie czarny,nowy olej zacznie pucować wszystko,dlatego podejrzewam,ze już po 2000 km stanie się czarny i zdatny znowu do wymiany.Jeśli to nie pomoże,to zastanowiłbym się nad zmianą indeksu lepkości.Do płukania kupiłbym jakiś najtańszy olej spełniajacy normę,no chyba,że płukanie potrwa z pół h na wolnych to jakikolwiek najtańszy,ja tak robię co kilka wymian,olej zlewam w gorszym stanie niż ten używany w silniku.
 

mariusz_wierz

Początkujący
Dołączył
20.11.2024
Postów
21
Punktów
0
W zasadzie dodatkowe 60 zł to żadne koszty, mam już kupione te 3 preparaty. Czyli rozumiem, że nic się nie stanie jak do cylindrów zaleje Liqui Moly, który po nocce scieknie do oleju i potem jeszcze do oleju zapodam Tec 2000. Chciałbym już za jednym zamachem zastosować więcej chemii jak sugerował heniek1000, może będzie większa szansa, że coś pomoże...
 

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
3265
Porady
4
Punktów
518
Nic się nie stanie.
Ta pianka to jest dobra na górę silnika.
Wymieszaj tego Teca i LM 10ml+10ml wlej do cylindra i już...olej olejem, tu trzeba do cylindra wlewać a nie do oleju...do oleju to takie mizianie.
Podnosisz jedno koło zapinasz piąty czy szósty bieg i kręcisz kołem...i znowu aplikacja...czekasz kręcisz...i znowu. Dwie puchy tak mogą ściec do miski. I w międzyczasie pianką poprawiasz.
Jak chcesz kręcić rozrusznikiem, to na sam koniec...wtedy dobrze wlać z 5ml do cylindra oleju...żeby to na sucho nie kręciło....tylko oczywiście z wykręconymi świecami wszystko...
 
Do góry Bottom