1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Dziwna praca 1.6 hdi

Dyskusja w 'Pytanie do mechanika' rozpoczęta przez użytkownika Xxxwa, 14-08 18.

  1. caveman2009

    caveman2009 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    13-10 18
    Postów:
    117
    Docenione treści:
    10
    Miasto:
    Za duzym jeziorem
    w 1.4 i 1.6 glowice czesto pekaja a gniazda wtryskow potrafia byc czesto wypelnione olejem. tak z dosw, w przebiegi z Polski to ja nie wierze, a cofane widzialem nawet u dealera w Niemczech i Anglii . Polacy sa wszedzie hehe.... Kiedys mialem VW B5 u siebie po sprowadzeniu z Francji i okazalo sie ze licznik byl cofniety tylko o 10tys km dziwni nie? ;-)
    Na 45tys to juz czesto olej sie wydostaje z tych glowic i zaczyna byc mokro wokol swiec i wtryskow, olej troche przypalony jak na diesla o niczym bardzo zlym nie swiadczy, no chyba ze czarny jak smola to wtedy trzeba by pierscienie i tloki sprawdzic. Dodam ze by zlac caly olej z tych silnikow to trzeba by glowice demontowac, w porownaniu do innych to sporo oleju w nich zostaje. Mozesz sie bawic i marnowac zycie we warsztacie jednak to koloru oleju nie zmieni. Dodam ze dodatki niektorych olejow powoduja szybkie ciemnienie - rozumiem ze olej 5W30 C2 do tego lejesz. Bo ten liquimolly nie nalezy do najlepszych. Te silniki sa bardzo wrazliwe na olej i jego czystosc, gestrzy olej w polaczeniu z zabrudzeniami skutecznie blokuja microfilter na wejsciu rurki smarujacej turbo i powoduja smierc turbosprezarki.
     
    Ostatnio edytowano: 16-10 18
  2. Xxxwa

    Xxxwa Nowy

    Offline
    Dołączył:
    14-08 18
    Postów:
    27
    Docenione treści:
    0
    Olej totak 5w30. Lub motul 5w30. Powiedzmy że przebiegu jestem pewien
     
  3. caveman2009

    caveman2009 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    13-10 18
    Postów:
    117
    Docenione treści:
    10
    Miasto:
    Za duzym jeziorem
    Nie musi byc najdrozszy olej z polki- wystarczy ze bedziesz zmienial filtr paliwa (polskie paliwo) i olej co 15tys -do tego silnika musi byc low saps C2 nie inny bo FAP bedzie sie szybciej zapychal.
    Ten silnik przestaje brac olej tak na 40-50tys i tak sie utrzymuje do 120-150tys i potem stopniowo zaczyna brac w coraz wiekszych ilosciach. Przy dobrym oleju, czyszczeniu filtra na wejsciu rurki z olejem do turbo (co ok .3 wymiany oleju), wymiana podkladek pod wtryskami co 50tys i auta spokojnie robia 300tys km bez problemow (nie na polskim paliwie). Jezeli planujesz tym jezdzic dluzej to proponuje potraktowac go XADO czy czyms podobnym, uklad paliwowy tez, dodatkowo puscic odme przez odstojnik. Powodzenia
     
  4. Xxxwa

    Xxxwa Nowy

    Offline
    Dołączył:
    14-08 18
    Postów:
    27
    Docenione treści:
    0
    1. Nie mam fap
    2. Olej i filtry zmienism co 12 tyś km
    3. Halas w silniku zaczyna sie po 3 tyś km od wymiany.
     
    Ostatnio edytowano: 16-10 18
  5. caveman2009

    caveman2009 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    13-10 18
    Postów:
    117
    Docenione treści:
    10
    Miasto:
    Za duzym jeziorem
    No to jak wyzej, zdejmuj dekiel i patrz co sie dzieje, masz wskazowki jak to ugryzc, reszte zostaw fachowcowi jezeli sam tego nie robisz. A jezeli "fachowiec" nie daje rady to jedz do innego. Na nastepny raz podaj numer silnika kiedy pytasz o wrozenie z fusow. Powodzenia
     
  6. Xxxwa

    Xxxwa Nowy

    Offline
    Dołączył:
    14-08 18
    Postów:
    27
    Docenione treści:
    0
    PROBLEM ROZWIĄZANY
     
  7. maciek.k-k

    maciek.k-k Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    29-12 13
    Postów:
    722
    Docenione treści:
    455
    Miasto:
    OPOLSKIE
    Kolejny który sam chce pomocy ,ale od siebie to nic nie da. A może rozwiązanie by komuś pomogło lecz niee,wiem ale nie powiem
     
    Dawidek126 i pawel2296 lubią to.
  8. Xxxwa

    Xxxwa Nowy

    Offline
    Dołączył:
    14-08 18
    Postów:
    27
    Docenione treści:
    0
    A pewnie że powiem. Czekałem tylko czy ktoś jest zainteresowany.
    Pomino że cisnienie oleju było prawidłowe okazało się że miska olejowa jest wgięta ( naprawdę delikatnie) i dotyka smoka . Po wyprostowaniu i wlaniu nowego oleju przejechałem już 5 tyś km i jest ok. Poprzednio już po 3/4 tyś km głośno pracował. Pozostaje pytanie.
    Co tak głośno pracowało.
    1 Napinacz łańcucha miał za małe cisnienie?
    2 szklanki?
    3 ?????
    No i co przez tę sytuację mogło się bardzo zużyć ?
    No i moja teza z tej historii. Olej silnikowy traci swoje właściwości p 3 tys km
     
  9. szachu41

    szachu41 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-05 11
    Postów:
    1 781
    Docenione treści:
    385
    Miasto:
    Ząbki
    Adres strony:
    Bez sensu. Robiłeś próbę olejową z tego co pisałeś. Gdyby smok był przytkany miską, wyszłoby to na próbie olejowej...
     
    Dawidek126 lubi to.
  10. Xxxwa

    Xxxwa Nowy

    Offline
    Dołączył:
    14-08 18
    Postów:
    27
    Docenione treści:
    0
    Nigdzie nie pisałem że robiłem próbę olejową. Pisałem że prostowalem miskę
     
  11. winetoo

    winetoo Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    1 655
    Docenione treści:
    428
    Miasto:
    Radom
    Pisałeś że sprawdzałeś ciśnienie oleju i że jest książkowe a skoro smok był przytkany to nie mogło być. Podejrzewam że to miał na myśli szachu41. Coś kręcisz iksie, pewnie wcale tego ciśnienia nie sprawdzałeś, co?

    Ja to ci powiem co było, ten smok był zafajdany a gościu co ci miskę prostował pewnie go przetarł szmatą i na jakiś czas będzie spokój. To tradycyjna bolączka tych jednostek, przy najbliższej wymianie oleju sugeruję tobie zdjąć te nieszczęsną miche, zdemontować smok i pożądnie go wyczyścić lub wymienić na nowy, koszt nowego około 70zł. Dobranoc.
     
    Ostatnio edytowano: 4-01 19
    maciek.k-k, Dawidek126 oraz toomii76 lubią to.
  12. szachu41

    szachu41 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-05 11
    Postów:
    1 781
    Docenione treści:
    385
    Miasto:
    Ząbki
    Adres strony:
    Dokładnie. Przy wymianie oleju sprawdź smok. Jak jest zafajdany to masz pozamiatane wg mnie
     
    winetoo lubi to.
  13. sycylyjczyk

    sycylyjczyk Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-07 12
    Postów:
    172
    Docenione treści:
    15
    Miasto:
    EŁK
    To ile razy ta misa była zdejmowana?.Podczas wymiany oleju nikt nie widział że pogięta?To jest diesel więc po kilku minutach pracy olej będzie czarny.
     
    gtszudi lubi to.
  14. Xxxwa

    Xxxwa Nowy

    Offline
    Dołączył:
    14-08 18
    Postów:
    27
    Docenione treści:
    0
    To niby skąd ten żużel w misce. Olej wymieniany regularnie .
     
  15. szachu41

    szachu41 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-05 11
    Postów:
    1 781
    Docenione treści:
    385
    Miasto:
    Ząbki
    Adres strony:
    Napisałeś wcześniej:

    Więc coś tu jest nie tak. Jeżeli sitko było zapchane to przepływ nie miał prawa się zgadzać. My swoje a Ty lub Twój mechanik swoje. Ktoś tu kogoś robi w bambuko...

    Z podkładek pod wtryskami. Jest to problem w tym silniku. Wymieniane były całe silniki na gwarancji w ASO.
    Jeżeli sitka wymontowałeś z rurki olejowej turbo to przeczyść jeszcze sitko w vacum pompie - tam będzie też syf. Do tego wymień podkładki pod wtryskami i odmę. Przy okazji zajrzyj do wałków rozrządu czy pod pokrywą nie ma szlamu. Jak już będzie dobrze to przy następnej wymianie oleju wymień miskę skoro była już prostowana i zajrzyj do panewek czy już ich nie pokaleczyłeś...
     
    Dawidek126, gtszudi oraz winetoo lubią to.
  16. Dawidek126

    Dawidek126 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    12-05 14
    Postów:
    746
    Docenione treści:
    125
    Miasto:
    Piaseczno
    szachu41 z całym szacunkiem ale gość sie cieszy że jest dobrze a ty mu każesz wydać całą wypłate na sprawdzenie jak działa:p za jakiś czas znowu napiszę co zrobić z zatartym wałem, albo turbo nie działa:)
    nie chce mi sie pisać ale napiszę:)
    " rozwiązanie to wyprostowanie miski oleju... cisnienie dobre, wszystko dobrze, a dalej tłucze.... po kilku postach wyprostowanie miski rozwiązuje problem....."
    dziwne to wszystko no ale może trzeba prostować dwa razy:)
     
    toomii76 lubi to.
  17. maciek.k-k

    maciek.k-k Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    29-12 13
    Postów:
    722
    Docenione treści:
    455
    Miasto:
    OPOLSKIE
    Wróci z tematem jak bumerang tylko pod innym Nickiem :)
    A ta miska to musiała być z gumy że smok ja zaciągnął po 3 tys. Pewnie jest tak jak napisał "winetoo" przetarli i na chwilę spokój ,lecz mysle ze nie więcej niż na 10 tys.
     
  18. Xxxwa

    Xxxwa Nowy

    Offline
    Dołączył:
    14-08 18
    Postów:
    27
    Docenione treści:
    0
    Panowie koniec żartów.
    1 Jak pisałem miskę olejową prostowano mi kilka miesięcy temu. Teraz piszę że są odczuwalne efekty. Przejechałem 5 tys km i silnik pracuje ładnie.
    2 Nie wiadomo mi nic o żużlu w misce olejowej ani w smoku.
    3. Jak pisałem wcześniej
    mechanik odrzucił wtryski gdyż twierdzi że w tym silniku nie ma "bezposredniego połączenia wtrysku z olejem silnikowym"
    SILNIK 1.6 HDI 90 KM.
    Z problemem który mnie męczył byłem przez kilka lat użytkowania u kilku mechaników. Żaden nie widział zbyt dużego problemu. Posłuchali oglądali i kazali jeździć.
    Mam do Was tylko jeszcze jedno pytanie. Czy problem cieknących wtryskow do oleju dotyczy mojego modelu silnika.
    Pozdrawiam i dzięki za pomoc .
     
  19. winetoo

    winetoo Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    1 655
    Docenione treści:
    428
    Miasto:
    Radom
    A gdzie ktoś coś pisał o jakimś żużlu w misce? Ja napisałem że smok był zafajdany, mały przepływ przez zagiętą miskę plus lekko zanieczyszczone sito smoka równa się taki efekt.
     
  20. Xxxwa

    Xxxwa Nowy

    Offline
    Dołączył:
    14-08 18
    Postów:
    27
    Docenione treści:
    0
    To się trochę silniczek zużył. Szkoda. A co z tymi wtryskami. Mogą lać do oleju?