• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Mazda 6 2.2 AT AWD problem z plynem ASO nie ogarnia

jestem zielony

Uczestnik
Dołączył
21.08.2024
Postów
43
Punktów
1
Dzień dobry. Ręce mi już opadają. Dlatego chciałbym uzyskać wszelką pomoc od Was. Posiadam mazdę 6 2.2 diesel Automat w AWD 184 ps rok 2021 przebieg obecny 101 tys.

Samochód miesiąc temu podczas długiej trasy 800 km obrzygał mi całą pokrywe silnika płynem chłodniczym. Problem był też z rosnąca temp. Przy dodawaniu gazu ...

Pojechałem do Aso. Podejrzewali uszelke pod głowicą lub głowice. Koszt głowicy 34 tys zł, koszt uszczelki 8 tys

Po weryfikacji usłyszałem, że nie ma tlenu/powietrza w układzie wiec to nie uszczelka ani głowica. Termostat dobry, Problemem jest wentylator ktory zostawił zapisany błąd w kompie. Mowie okej trzeba zrobić to trzeba. Wczoraj został wymieniony wentylator w ASO koszt 5200 zł. Dziś znów jechałem w trasę. Po 500 km tankowałem paliwo i pomyślałem zajrzę do silnika ( przy wymianie wentylatora był opłukany z płynu chłodniczego i nie było żadnego śladu) I myślałem że dostanę zawalu ( załączam zdjęcie )

Zobaczyłem też do zbiornika na płyn nie ruszałem z powodu temperatury silnika ale widziałem jak tam ten płyn bulgocze


Auto nie kopci, zbiera się dobrze, pali normalnie. Teperatura na trasie oscylowala między 90-100 stopni.



Proszę mi wytłumaczyć co to może być?

Czy mogę domagać się zwrotu zaplalaconej kwoty za wymienienie części która nie była winna problemowi ?


Proszę o rady i sugestie
 

Załączniki

  • 20240821_135732.jpg
    20240821_135732.jpg
    1,4 MB · Wyświetleń: 55
Ostatnia edycja:

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
2794
Porady
2
Punktów
298
Ten Orlenowski G12++ ma podane tylko 110 stopni.
Tak, ale G12 ++ ma najwyższą temp. wrzenia - książkowo chyba ~130 - może jest od do - no mniejsza z tym.

To teraz scoro G12 ++ Orlenowski ma 110C wrzenie. To jakie wrzenie ma G12 czy G12 + np. z K2 :)

A Prestone dlaczego zdjęło piękną naklejkę ze +129C. Bo to wszystko są naciągane historie.


Auto Cool Optimal
A gdzie masz taką informację, bo tak pobieżnie szukam i coś nie mogę znaleźć?

Aaaa teraz coś znalazłem...ale to wychodzi na to że ten Motul jest G12 + VW G12+, VW G12, AUDI TL-774 D = G 12, AUDI TL-774 F = G 12+, SKODA TL-774 D = G 12, SKODA TL-774 F = G 12+, SKODA 61-0-0257, SEAT TL-774 D = G 12, SEAT TL-774 F = G 12+,
czyli gorszy od Orlenowskiego ?
 

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
2794
Porady
2
Punktów
298
Nooo ten wygląda tanio i obiecująco!
Tylko Pango mój włochaty przyjacielu :D czy to jest temperatura wrzenia, czy temp. rozkładu na Amen. Bezpowrotnej destrukcji.
  • Zakres temperatury do [°C]: 145
A Orlenowski
  • chroni układ przed przegrzaniem do temperatury +110°C
I nikt nie napisze wprost temperatura wrzenia.

Dlatego henior trzyma się póki co klas G
Przynajmniej wiem że producenci muszą się trzymać w deklarowanej klasie bo by im urwali jaja.
 

jestem zielony

Uczestnik
Dołączył
21.08.2024
Postów
43
Punktów
1
Chciałbym teraz tylko mieć argumenty do ASO że wymienili cześć dobrą która nie miała nic wspólnego z usterka. Klima mroziła jak głupia przed wymiana wiatraka. Nie wiem jak mogę z nimi powalczyć czekam też na info od prawnika. Wiadomym jest, że aso będzie się trzymać tego że to było konieczne ale czy czasem serwis nie powinien przedstawić jakiś dokumentów weryfikacyjnych np, z błędów które były, z testu na Co2 etc ? Czy jeśli nie otrzymałem faktury ( ma być po weekendzie) to czy została ta wizyta wpisana w elektornicza książkę wraz z info co robili ?
Ta woda od ravenola ma temp. Wrzenia >150°
Maja też fioletowy z temp. >175°
 

Załączniki

  • Screenshot_20240825_204951_Chrome.jpg
    Screenshot_20240825_204951_Chrome.jpg
    356,4 KB · Wyświetleń: 10
Ostatnia edycja:

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
2794
Porady
2
Punktów
298
Taa? Temperaturę wrzenia 150C? A gdzie jest tak napisane? To jest koncentrat i to on ma 150C wrzenie, jak rozcieńczysz 1:1 to już nie będzie tak kolorowo.
 

Załączniki

  • edukacjaLudu.jpg
    edukacjaLudu.jpg
    30,4 KB · Wyświetleń: 10

Giemza

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
23.12.2012
Postów
975
Punktów
181
Miasto
Lublin
Panowie tylko podpowiem co do płynu chłodniczego to trzeba patrzeć w karty charakterystyki, każdy podaje że płyn nie zamarza do jakiejś temperatury, ale nie są podane oficjalne temperatury wrzenia, czasem na polskich stronach producentów jest karta, a czasem nie na wszystkich.



Płyny będą odpowiadały jakimś normom, ale jeden będzie miał temperaturę wrzenia 135 stopni, a np. te najtańsze które można wlać do starych chrupków będa miały temperaturę wrzenia 107 stopni.
 

jestem zielony

Uczestnik
Dołączył
21.08.2024
Postów
43
Punktów
1
Dzisiaj byłem w ASO mazda. Uprzexzajac sugestie 0 zl, 0 euro. Zaczęło się od tego że Pan sprawdził wpisy w elektronicznej książce, nie było tam najmniejszej wzmianki o mojej wizycie w ASO. Dodał też że wentylator był nie potrzebnie wymieniany. Wskazał na upg, powiedział że pomiar co2 to nie taka oczywista rzecz. Płyn tryska nie z korka tylko z takich malutkich krateczek chlodnicy. No i zjebał mi cały tydzień. Nie żebym mu wierzył bezgranicznie bo też nie zrobili weryfikacji żadnej tylko zaczął pod maskę, ale ja już naprawdę nie wiem czy mam tym autem jeździć czy n9e ruszać i czekać na remont. Powiedział też, że koszty upg to jedno ale tez trzeba wziąć pod uwagę ewentualne skrzywienie głowicy.
 
Ostatnia edycja:

Alpari

SuperMechanior
Dołączył
28.06.2017
Postów
271
Punktów
99
Wiek
49
Miasto
Dąbrowa Górnicza
WWW
alpari.auto.pl
Płyn tryska nie z korka tylko z takich malutkich krateczek chlodnicy.
Jeśli jest nieszczelność chłodnicy to po co gada o UPG? Wymienić chłodnicę i dopiero obserwować czy coś się dzieje niepokojącego (ubywanie płynu itp)
Powiedział też, że koszty upg to jedno ale tez trzeba wziąć pod uwagę ewentualne skrzywienie głowicy.
Wymiana UPG w zasadzie powinna obejmować regenerację głowicy. Planowanie jej powierzchni, wymianę uszczelniaczy zaworów i ich docieranie. Jeśli trzeba to też wymianę prowadnic. I tu wychodzi przewaga warsztatów, które współpracują z firmami od głowic. A ASO to już ich procedury i możliwe, że wymiana głowicy na nową lub regenerowaną. I moim zdaniem mechanik mający doświadczenie w rozbieraniu i składaniu silników, remontach, naprawach związanych z UPG może być bardziej kompetentny niż wymieniacze z ASO. I w sumie naprawa może wyjść lepiej i co najważniejsze taniej. A to czy na oryginałach czy zamiennikach to już do wyboru
 

darcun4

SuperMechanior
Dołączył
20.01.2019
Postów
298
Punktów
140
Miasto
Toruń
Ja tam szpecem nie jestem ale patrząc na zdjęcie z Twojego pierwszego posta, to tam w tej chłodnicy tych "dziurek" musi być kilkadziesiąt, albo jedna jak pińć złoty.
 

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
2794
Porady
2
Punktów
298
To wiatrak wymieniali i nie widzieli dziurawej cieknącej chłodnicy (ASO) ? Przecież przed wymianą wentylatora też miałeś niby gejzer?
To chyba ustalili skąd był wyciek przed kluczową robotą wymiany wiatraka? I oni mieli wszystko "na wierzchu".
A Pan nowy spec ustalił wszystko otwierając tylko maskę.

To w końcu dziurawa jest chłodnica czy "odpowietrznik" niesprawny i nie upuszcza ciśnienia rozwalając chłodnicę.
Czy takie te chłodnice już liche robią na jednego bara.

Ta historia zaczyna się robić coraz ciekawsza. Szczególnie, że Pan
Wskazał na upg
na Łoko.

Oni już Cię mentalnie i psychicznie przygotowują na UPG plus nową głowicę plus dodatkowe gadżety. W 20 tysiącach to chyba się nie zamkniesz.

Teraz zobaczcie ile PODSTAWOWA wiedza kosztuje.

...ale dzisiaj odjeb. patent na lewarku skrzyni biegów...z plastikowego opakowania po patyczkach do uszu i super glue...biegi wchodzą jak w masełko :D a się klinowało cały czas. Normalnie to ile to kosztuje, można wziąć? Z cztery koła remont skrzyni biegów plus tysiąc zrzucenie. Pięć koła można przytulić.
10 minut roboty było.

Jeszcze z rok na forum i otwieram swój warsztat :D przecież to jest żyła złota.
 

jestem zielony

Uczestnik
Dołączył
21.08.2024
Postów
43
Punktów
1
Nie wiem napisałem do serwisu email, pojechałem dosc stanowczo. Dobijaja sie ale nie odbieram nue chce sie wkurwiac i sluchac ich kolejnych bzdur. Jutro rano wyślę fotki o co gościowi chodziło z tymi dziurkami chodnicy rzekomo ktoredy wywala plyn bo mnie to az rozbawilo ze to wogóle bedzie mozliwe. Aha dodal ze testu na Co2 bie da sie zrobic idealnie bo powietrze ucieka juz po otwarciu korka. Pozniej mowi, że to upg, a pozniej o chlodnicy przez ktorą ucieka niby plyn, pokazujac mi miejsce :)

To się ani kupy ani dupy nie trzyma. Faktycznie psychicznie tym tematem jestem zmęczony.
Automatyczne połączenie postów:

Ps. Dostałem odpowiedź od serwisu Aso

Dzień dobry,

Po diagnostyce jaką wykonaliśmy podczas Pana wizyty w naszym serwisie, gdy zaobserwował Pan pojawienie się zielonego płynu chłodzącego w komorze silnika. Wykonaliśmy dwie czynności pierwsza była ukierunkowana na sprawdzenie zawartości CO2 w układzie chłodzenia w celu potwierdzenia lub wykluczenia obecności dwutlenku węgla. Druga czynności polegała na podpięciu samochodu do komputera.

W pierwszej kwestii wykluczyliśmy obecność CO2 w układzie chłodzenia.

W drugiej kwestii po wykonanej diagnostyce komputerowej odczytaliśmy błąd P111A:00, który po weryfikacji w systemie technicznym Mazdy informuje, że w pojazdach dochodzi do nadmiernego wzrost temperatury płynu chłodzącego w wyniku nieprawidłowego oprogramowania modułu sterującego wentylatorem. Tym samym wentylator jest do wymiany.

Nasza diagnostyka skupiła się na wentylatorze, ponieważ po pierwsze był zapisany błąd w sterowniku silnika, który odnosił nas do informacji technicznej producenta o wymianie wentylatora. W opisie usterki była wzmianka o wzroście temperatury płynu chłodzącego w układzie silnika więc połączenie tych dwóch faktów wskazywało na wentylator. Dlatego też została podjęta decyzja jego wymianie.

Oczywiście możemy kontynuować diagnostykę, jeśli problem dalej jest.
 
Ostatnia edycja:

Alpari

SuperMechanior
Dołączył
28.06.2017
Postów
271
Punktów
99
Wiek
49
Miasto
Dąbrowa Górnicza
WWW
alpari.auto.pl
I to jest właśnie samodzielne myślenie wymieniaczy z ASO. Przegrzewa się więc... punkt pierwszy wentylator, drugi chłodnica, trzeci pompa wody, czwarty UPG i piąty.... nowy silnik. Błąd sprawdzili ale parametrów w teście drogowym już chyba nie
Mam nadzieję, że kolega zielony ma tłustą świnkę skarbonkę bo szykuje się świniobicie.

A jak kolega chce się przekonać co do logicznego myślenia "fachowców" z ASO to jak duży wpływ ma wentylator na cyrkulację powietrza przelatującego przez radiator chłodnicy przy prędkości 200 km/h? Bo z tego co kolega pisał w korku i przy wolnej jeździe nic się nie dzieje. A to wtedy wentylator ma największy wpływ na chłodzenie

Po raz kolejny dam Ci radę. Poszukaj ogarniętego mechanika. Jak od razu nie rozwiąże problemu to dojście do rozwiązania nie zabije ceną. A w ASO jak zaczną czytać biuletyny wyłączając myślenie efektywnie popracują nad dziurą w twoim budżecie.
 

zieleniaczek

Początkujący
Dołączył
23.07.2024
Postów
8
Punktów
1
Miasto
OLKUSZ
A którędy wg Ciebie turbosprężarka mogłaby wpychać powietrze do układu chłodzenia? Czy to jest w ogóle możliwe? ;)

Mógłbyś napisać coś więcej?
Nie myślę, że w intercoolerze jest płyn. Jeśli turbo jest chłodzone istnieje niewielka, ale realna szansa pęknięcia płaszcza.
Nie bardzo częste, ale jednak stwierdzane przy sprawdzeniach szczelności głowic pęknięcia między kanałem dolotowym a kanałem chłodzenia głowicy. No i mój osobisty przypadek pęknięcia bloku pomiędzy tulejami cylindrów o którym wspominałem wcześniej nie wykażą obecności CO2 w płynie chłodniczym.
Mnie też żal było zwalać głowicę. Nakupiłem termostatów, pom wody, czujników i innych bzdetów. Jak ktoś chce mogę odsprzedać.
Łudziłem się przez półtorej miesiąca. I po co.
Bez żartów nie zauważyli dziury w chłodnicy przy takim wycieku. To nie dziwię się, że nie ma śladu po tym, że tam byłeś.

Pozdrawiam wszystkich którzy wpadli na minę.
 
Ostatnia edycja:

Grzegorz.Józefów

SuperMechanior
Dołączył
31.08.2014
Postów
1082
Porady
1
Punktów
323
Miasto
Józefów
,,Szpec,, z aso DE sugerował że woda ucieka z tych dziurek :)
Na zdjęciu z internetów ja widzę kawałek chłodnicy a strzałka wskazuje łączenie rdzenia ze zbiornikiem , jeżeli tam jest nieszczelność tzn że albo rozszczelniło się na uszczelce która tam się znajduje albo chłodnica jest tam dziurawa
w obu przypadkach chłodnica do wymiany
 

Alpari

SuperMechanior
Dołączył
28.06.2017
Postów
271
Punktów
99
Wiek
49
Miasto
Dąbrowa Górnicza
WWW
alpari.auto.pl
Zdemontować chłodnicę,, zaślepić złącza i sprawdzić pod ciśnieniem chłodnicę zanurzoną w wodzie czy i gdzie się ulatnia. Będzie 100% pewności
Automatyczne połączenie postów:

Tylko nie przesadzić z ciśnieniem. Zwykle ciśnienie podane jest na korku chłodnicy.
 
Ostatnia edycja:

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
2794
Porady
2
Punktów
298
Znając
Zdemontować chłodnicę,, zaślepić złącza i sprawdzić pod ciśnieniem chłodnicę zanurzoną w wodzie czy i gdzie się ulatnia. Będzie 100% pewności
To u "mechanika", a w ASO będzie to wyglądało inaczej :D

Poza tym przecież widzisz, czy cieknie z chłodnicy, czy nie. A gość ma jeszcze gejzer, to już w ogóle...

Wielowątkowość i częste dynamiczne zmiany akcji, to lubię w tematach :D A finał i tak już znam...
szykuje się świniobicie
 
Do góry Bottom