1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Nabijanie klimatyzacji samemu ?

Dyskusja w 'Ogrzewanie/klimatyzacja' rozpoczęta przez użytkownika kamaro111, 10-07 11.

  1. obser

    obser Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    18-02 13
    Postów:
    170
    Docenione treści:
    44
    Miasto:
    Inowrocław
    Napełni 3 auta dziennie po 50 zł. Kupa szmali dla niego, majątek. Ja też śrdnio zrobię 3 x serwis układu ciśnieniowego i skasuję na legalnym gazie +/- 1000 zł. Wydam na 1 kg czynnika Linde 180 zł. To jak podaje główny "przedsiebiorca" i propagator biznesu musi zrobić ich 16 pomijając nawet jego koszty, bo są małe. Niech robi, jak 150 zł dla niego majątek, ja na brak Klientów nie narzekam, tylko, że on się obraca w towarzystwie "wszyscy chłopcy w mojej wsi posiadają 1,9 TDI", oczywiście wszystkie dawno pełnoletnie, gotowe do odebrania dowodu osobistego od dawna.
     
  2. lesio 4x4

    lesio 4x4 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    9-11 18
    Postów:
    136
    Docenione treści:
    26
    bo w paliwie jest podatek drogowy i akcyza natomiast dla ciekawości Rudolf Diesel zaprezentował swój silnik na wystawie w Paryżu jako pracujący na oleju roślinnym dopiero później wymyślono akcyzę

    wracając do Yf1234 podaj jeden powód dlaczego miałbym świadomie stwarzać zagrożenie dla użytkowników używając tego toksycznego syfu ?
    wiekszosc czasu spędzam poza Yewropom i argumenty typu dyrektywy homologacje i inne krzywizny bananów
    bedonce w sprzeczności ze zdrowym rozsądkiem nam w głębokim poważaniu :p
     
    arni_poznań lubi to.
  3. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    9 080
    Docenione treści:
    4 865
    Miasto:
    turek
    róbta co chceta.

    Racja leży po środku. Nie będę się kłócił.
     
  4. karwa raz dwa trzy

    karwa raz dwa trzy Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-02 18
    Postów:
    804
    Docenione treści:
    38
    Miasto:
    wies kolo miasta
    Obser ja to robie bo mam takie hobby i trza coś wziąść. Wali mnie to ze tybtyle wezmiesz. Ja do chlopa pojade i za podlaczenie ciagnika do obd tyle wezme.
     
  5. soloriens

    soloriens Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    12-12 13
    Postów:
    450
    Docenione treści:
    74
    co do mojej wiedzy to nie tobie to oceniać , bo jest większa niż tobie się wydaje . Nie piszę o yf bo o nim jest pełno w sieci i na pierwszym lepszym szkoleniu o tym trąbią,ale ty się uczepiłeś r290 , a to sam propan i też jest palny jak każdy czynnik o którym piszesz , a którego porównujesz do tego co się pompuje do samochodów obecnie.Nie w tym żecz , co ekologiczne , a co nie , bo i tak masz g..o do gadania bo za ciebie bruksela zadecydowała i nawet nie pomogła ci wiedza która masz od 30lat, a jeśli tak ci dobrze poza europą to tam nadal możesz walić do układów nawet R22 i R502 .Dyrektywa jest i tego na warsztatach się trzeba trzymać u niemca kara jest do 8tys.eur , a u Irlandczyka do 10tyś eur,a w PL , o ile dobrze pamiętam ,to podciągneli to pod ustawę w jednym koszyku z przemytem i można dostać karę grzywny ,do 800zł za kilo i do 2lat . (niech ktoś poprawi jak ma dane na 2019rok)
    W tym wątku chodzi o takie żeczy jak sprawianie ludziom kłopotów z tym związanych jak ładujesz to co nie potrzeba, kupowanie analizatorów , opłacanie ubezpieczeń na stacje do odzysku, bo jakaś menda chce zarobić na czarno i pompuje to co nie jest zalecane . Nie wspomnę o kosztach użytkowników aut. Pierwsze kompresory już były naprawiane ,bo stają demba. Ktoś posiada wiedzę i ma doświadczenie to na zegarach już widać co jest w układzie i nic tylko zrzucać złączkę i w powietrze resztę , baaa sama ekologia . Między wierszami napisałem o oleju ,ale nawet się nie odniosłeś do tego. Nie będę tutaj rozpisywał co można połączyć z czym i w jakich gramaturach , bo ten wątek ma służyć pozytywnym aspektom tej branży ,więc głupot tu pisać niebędę i nadal będę serwisował klimę według naklejek pod maską dedykowaną do danego auta i rocznika. Głupotę ludzką trzeba przetrwać z " LPG " i tyle z mojej strony.
     
    Ostatnio edytowano: 24-06 19
    kotoy lubi to.
  6. lesio 4x4

    lesio 4x4 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    9-11 18
    Postów:
    136
    Docenione treści:
    26
    własnie dalej się popisałeś wiedzą do klimatyzacji samochodowej używano R12 a nie R22
    co do mieszalności z olejem to już pisałem ze R290 jest bezkonkurencyjny i chyba najbardziej uniwersalnym czynnikiem
     
  7. soloriens

    soloriens Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    12-12 13
    Postów:
    450
    Docenione treści:
    74
    czy ty naprawdę nie czytasz ze zrozumieniem , po za EU możesz robić co chcesz z czynnikami , cfc r12 od 2005 nie można używać ,a hcfc r22 to po 2010 roku jest zakazany , a wiem o tym na 100% bo wówczas zainteresowała mnie klimatyzacja . Większego sensu nie widzę aby pisać już w tym wątku , bo mamy jednak odmienne zdanie co do stosowania różnych czynników . YF opisałeś r290 i za to ci chwała .
     
  8. obser

    obser Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    18-02 13
    Postów:
    170
    Docenione treści:
    44
    Miasto:
    Inowrocław
    Ludzie, to nie tylko klimatyzacja. Ile DPF-ów wycięto, lub przedziurawiono, co drugi starszy jeździ bez kata, bo handlarz wyciął. Jak ktoś mądry weźmie się za ustawę o PT, to połowa samochodów straci uprawnienia do poruszania się po drogach. jak temat zamienników R-134a i 1234yf będzie wałkowany, to nakażą stacjom wyposażenie w analizatory. Na przeglądzie technicznym powinno się sprawdzać auto zgodnie z wydaną na niego homologacją. Jak jeszcze u nas była jedyna stacja robiąca importowane auta, to nawet upierdliwiec sprawdzał rozmiary opon i ciśnienie . I nie dopompował, kazał przyjechać z prawidłowym ciśnieniem.
     
  9. lesio 4x4

    lesio 4x4 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    9-11 18
    Postów:
    136
    Docenione treści:
    26
    dlaczego mieszasz poprawienie bezpieczeństwa użytkowników z cebulactwem gdyby zakłady uczciwie informowały clienta czym jest ten nowy ekologiczny czynnik to była by presja na polityków by ten syf wycofano
    pacz przemysłówka lub gastronomia a nie powtarzać jak mantrę
    KOMISARZ Z BRUKSELI NIE MOŻE SIĘ MYLIĆ
    ps
    złe opony i złe ciśnienie to jest własnie stwarzanie niebezpieczeństwa brawa dla tego diagnosty
     
  10. obser

    obser Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    18-02 13
    Postów:
    170
    Docenione treści:
    44
    Miasto:
    Inowrocław
    O tym czynniku to swoje zdanie mam. Przewał stulecia. Przez jego wprowadzenie wywindowali w górę R134a, bo jak by zostało 300 zł/butla, to nikt by nie kombinował. Ale też serwisując auta musimy przestrzegać pewnych reguł, bo są cwaniaczki, co to Cię do złego namówią, a potem by chcieli sobie autko wyremontować za Twoją kasę. Już miałem propozycję wlania R134a do auta na YF. I jakby mu się układ rozwalił wysłałby próbkę czynnika do PROZON-u i była by kicha. Nalejesz propanu, auto się spali facet nie ma AC,ale ma Ciebie. Jak ktoś chce lać wynalazki do swojego auta,to mu nie zabraniam, rób co chcesz, ale jak prowadzisz warsztat i to zrobisz, nawet za zgodą Klienta (na piśmie przecież nie weźmiesz), to ma krótkie nogi i może Cię drogo kosztować. Lejąc za 50 zł wynalazki na pewno nie zarobię tyle co na 134a z IC. Mogę ich zrobić 10 razy mniej i tak finansowo wyjdę lepiej i lepiej śpię. A na brak Klientów nie narzekam. Dziś 1,1 kg R134a zrobiło mi utarg 775 zł, prawie na pół legalnej butli czynnika. Pewnie, ze jak był tańszy czynnik Klientów była kolejka, a teraz są luki, ale i tak jest dobrze. Co mnie wkurza, to ta kasa, która gdzieś się tworzy za złodziejską cenę czynników i to jest potęga na skalę UE.
     
    arni_poznań i toomii76 lubią to.
  11. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    9 080
    Docenione treści:
    4 865
    Miasto:
    turek
    Więcej jest normalnych klientów co decydują się na naprawę układu a nie tylko na napełnienie bo jakoś to będzie.
     
  12. karwa raz dwa trzy

    karwa raz dwa trzy Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-02 18
    Postów:
    804
    Docenione treści:
    38
    Miasto:
    wies kolo miasta
    Zmieni się zmieni
     
  13. obser

    obser Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    18-02 13
    Postów:
    170
    Docenione treści:
    44
    Miasto:
    Inowrocław
    Nabijanie prowadzi do nieuchronnej śmierci klimatyzacji. Co wycieka przez nieszczelność? Czynnik i ... olej. Dobijamy czynnik, lub jaiś jego substytut i po paru operacjach brak oleju spowoduje niezły bałagan w klimatyzacji. I wtedy trzeba nawet wyciągnąć z kiejdy parę tysiączków. Prosty przykład. Co widzimy świecąc lampą UV. Nie kontrast UV, tylko olej z nim zmieszany. Próba podciśnieniowa maszyną też nic nam nie powie, jak i nawet 30 bar azotu, bo jest podawany "na ciepło" i takie złącze LP w czaie pracy ma 0 st C i inaczej się oring zachowa.
     
    arni_poznań lubi to.
  14. karwa raz dwa trzy

    karwa raz dwa trzy Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-02 18
    Postów:
    804
    Docenione treści:
    38
    Miasto:
    wies kolo miasta
    Przecież oleju sie dodaje nawet ma lpg
     
    arni_poznań lubi to.
  15. lesio 4x4

    lesio 4x4 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    9-11 18
    Postów:
    136
    Docenione treści:
    26
    no i ? co chciałeś powiedzieć własnie cie hydrogénophile zbanują za na ciepło
    jak dla mnie to zupelnie nie jesteś w temacie koleś
    nikt tu nie mówi o nabijaniu klimy tylko o wycofaniu toksycznego syfu zwanego YF1234
     
  16. obser

    obser Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    18-02 13
    Postów:
    170
    Docenione treści:
    44
    Miasto:
    Inowrocław
    Za dużą kasę zostawili Du Point i Honyweell w Brukseli, aby zrezygnowali z tego przekrętu. Tak teraz robią przekręty w białych rękawiczkach. Dopóki będziemy w tej organizacji przestępczej jak UE jeszcze niejedna niespodzianka na nas spadnie. Tak to sobie skonstruowali, że europosłowie walczą tylko z czasem, aby nabić kasę, a rządzą urzędnicy i robią co chcą. Właśnie drogi YF napędził cenę 134a i kto teraz z tej kasy zrezygnuje, bo główna kasa teraz jest nabijana nie przez yf, a przez chorą cenę R134a.
     
  17. hades500

    hades500 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    9-05 16
    Postów:
    47
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Kielce
    Panowie chcę kupić jedno z tych urządzeń,tak na początek.Które lepsze?Co nimi da się robić.Tak na swoje potrzeby chciałem więc może doradzicie.kompresor 15 bar to nie za lichy? Jeden z nich jest półautomat a drugi automat czy jest sens na to zwracać uwagę?
     

    Załączone pliki:

  18. lesio 4x4

    lesio 4x4 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    9-11 18
    Postów:
    136
    Docenione treści:
    26
    na początek to http://www.infohelp.pl/klimatyzacja-samochodowa-praktyka-warsztatowa-p-480.html
    PS 15 bar to nie lichość kompresora a ciśnienie bezpieczeństwa dla R134a to aż za nadto
     
  19. szachu41

    szachu41 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-05 11
    Postów:
    2 197
    Docenione treści:
    600
    Miasto:
    Ząbki
    Adres strony:
    Do tego sama maszyną nic nie zrobisz. Musisz mieć w niej gaz, a żeby mieć gaz musisz mieć certyfikat z przebytego szkolenia...
     
  20. hades500

    hades500 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    9-05 16
    Postów:
    47
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Kielce
    Jasne teoria to podstawa.Jak najbardziej skorzystam.
    Poza tym jeśli możesz to powiedz czy coś warte są te urządzenia.

    Spoko. A powiedz mi ile takie szkolenie kosztuje i ile trwa?mniej więcej.