1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Obowiązek wprowadzenia warsztatu do rejestru BDO do 24 lipca?!

Dyskusja w 'Przepisy i prawo' rozpoczęta przez użytkownika turbokrzychu, 10-07 18.

  1. Megaszrot

    Megaszrot Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    22-12 19
    Postów:
    117
    Docenione treści:
    24
    Miasto:
    Warszawa
    Też jestem tego zadania że wprowadzenie BDO spowoduje wzrost szarej strefy wśród firm i zakładów usługowych. Tak samo jak rewolucja w systemie odbioru i opłat za śmieci komunalne wywoła dokładnie odwrotny efekt od planowanego. W konsekwencji rowy, lasy, polany i wszystkie odludne miejsca zapełnią się wszelkiego rodzaju śmieciami.
     
  2. Megaszrot

    Megaszrot Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    22-12 19
    Postów:
    117
    Docenione treści:
    24
    Miasto:
    Warszawa
    Pod koniec grudnia jak zbliżał się ostateczny termin rejestracji w BDO w tym temacie pojawiały się pytania spóźnialskich jakie kody odpadów wymienić na wniosku itd. Znalazłem stronę z takim spisem. Może komuś się przyda kto jeszcze się nie zarejestrował albo ewentualnie będzie miał ściągawkę o co powinien dla własnej wygody rozszerzyć swoje zgłoszenie.

    https://portalkomunalny.pl/kody-odpadow-do-bdo-2020-400680/2/

    Na końcu zamieszczone są kody odpadów i ilości które NIE MUSZĄ być wpisywane do BDO. Taka ściągawka w jednym miejscu;).
     
  3. warsztat17

    warsztat17 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    14-04 20
    Postów:
    2
    Docenione treści:
    0
    Witam, wiem że temat poruszany był w tamtym roku jednak nie mogę znaleźć świeższego wątku.
    Chcieliśmy zarejestrować BDO online jednak po wypełnieniu i zaznaczeniu wszystkich odpadów, gdzie większość jest z *, na końcu przy dokumentach wyskakują nam takie pliki do załączenia:
    Kopia umowy z organizacją z odzysku sprzętu elektrycznego i elektronicznego, o ile została zawarta
    Dokument potwierdzający wniesienie zabezpieczenia finansowego
    Kopia umowy - dotyczy autoryzowanego przedstawiciela
    Zaświadczenie wydane przez bank prowadzący rachunek lub lokatę terminową
    Informacja potwierdzająca dobrowolny udział w systemie ekozarządzania (EMAS)
    Umowa z przedsiębiorcami prowadzącymi stacje demontażu.

    Czy ktoś z Was miał do załączenia takie dokumenty, jak to wygląda?
    Prowadzimy warsztat sprzętów ciężkich.

    Chcemy złożyć wniosek o nadanie numeru BDO, jednak bez załączenia tych plików wniosku nie można przesłać dalej.
     
  4. Megaszrot

    Megaszrot Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    22-12 19
    Postów:
    117
    Docenione treści:
    24
    Miasto:
    Warszawa
    Nie wiem co ma się kryć za określeniem "prowadzimy warsztat sprzętów ciężkich"?
    Sądząc po liście potrzebnych załączników ... musicie być kogoś autoryzowanym przedstawicielem. Zajmować się rozbieraniem pojazdów. Rozmontowywaniem wnętrza pojazdów, elektroniki itp.
    Mogę zgadywać że zbyt dużo jest wymienionych odpadów. Proponowałbym zadzwonić na infolinię instytucji obsługującej system i bazę BDO. Teraz chyba nie mają takiego obciążenia jak w końcu roku kiedy nie dało się tam dodzwonić.
     
  5. warsztat17

    warsztat17 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    14-04 20
    Postów:
    2
    Docenione treści:
    0
    Przez rozumienie prowadzenie warsztatu sprzętów ciężkich mam na myśli przede wszystkim maszyny rolnicze, koparki, ładowarki, wywrotki, samochody ciężarowe.
    Kody, które zaznaczyliśmy we wniosku to:

    13 02 08* Inne oleje silnikowe, przekładniowe i smarowe
    15 01 10* Opakowania zawierające pozostałości substancji niebezpiecznych lub nimi zanieczyszczone
    15 02 02* Sorbenty, materiały filtracyjne (w tym filtry olejowe nie ujęte w innych grupach), tkaniny do wycierania (np. szmaty, ścierki) i ubrania ochronne zanieczyszczone substancjami niebezpiecznymi (np. PCB – polichlorowane bifenyle)
    16 01 07* Filtry olejowe
    16 06 01* Baterie i akumulatory ołowiowe
     
  6. Megaszrot

    Megaszrot Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    22-12 19
    Postów:
    117
    Docenione treści:
    24
    Miasto:
    Warszawa
    Z tego co piszesz odpady jakie wytwarzacie to oleje, filtry olejowe, szmaty i ścierki zanieczyszczone nimi. Na moją logikę dodanie akumulatorów wywołało konieczność załączenia umowy ze stacją demontażu. Kompletnie nie rozumiem po co prowadzącemu BDO informacje wymienione w załącznikach drugim, trzecim i czwartym :eek:.

    Tych opakowań wytwarzacie ponad 500 kg rocznie?
    Jeśli nie to cytując za portalem komunalnym ...
    "WAŻNE! BDO nie trzeba prowadzić jeśli firma wytwarza odpady opakowaniowe z papieru i tektury, tworzyw sztucznych, szkła i wielomateriałowe w ilości do 500 kg na rok. Ewidencja nie obowiązuje też firm wytwarzających do 1 tony opakowań z drewna i metali czy opakowania tekstyliów do 200 kg rocznie."

    Kod 15 01 10* dotyczy opakowań po albo zanieczyszczonych substancjami niebezpiecznymi taki jak np. środki ochrony roślin toksyczne albo bardzo toksyczne. W warsztacie chyba nie zajmujecie się opryskami, ani handlem takim asortymentem?

    Na moją logikę skoro nie jesteście punktem skupu elektrośmieci, ani stacją demontażu takowego to nie musicie mieć umowy z organizacją odzysku.

    Odnośnie przedostatniego załącznika (EMAS) - na szybko coś znalazłem w sieci, że to kolejna mega bzdura. Milion papierków, formalności, procedur, uzgodnień, zatwierdzeń itd. W uproszczeniu można to chyba porównać do uzyskania certyfikatu ISO 9001 albo w branży spożywczej HCCAP. Nie spodziewam się żeby to mogło dotyczyć waszej skali działania. W skrócie to wymysł, który po spełnieniu jego wymogów daje możliwość zwolnienia z opłaty rejestrowej do BDO. Cytując za stroną rządową na temat EMAS .....
    "Organizacje zarejestrowane w systemie ekozarządzania i audytu (EMAS) dokonując wpisu do rejestru są zwolnione z opłaty rejestrowej (art. 57 ust. 2 ustawy z 14 grudnia 2012 r. o odpadach)1. Dla pozostałych firm objętych tym obowiązkiem, opłatę roczną ustalono w wysokości 300 zł, a dla mikroprzedsiębiorstw – 100 zł."
    Źródło tych informacji to ta rządowa strona ---> https://emas.gdos.gov.pl/rejestracja-w-emas
     
    soloriens lubi to.
  7. Megaszrot

    Megaszrot Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    22-12 19
    Postów:
    117
    Docenione treści:
    24
    Miasto:
    Warszawa
    Może komuś się przyda ...

    Na stronie Ministerstwa Przedsiębiorczości znalazłem informację o wydłużeniu możliwości prowadzenia ewidencji odpadów w formie papierowej do 31 grudnia 2020.

    Źródło informacji:
    https://www.biznes.gov.pl/pl/firma/...lizacji-wybranych-obowiazkow-przedsiebiorcy#4


    Uwaga! Ze względu na epidemię COVID-19 ewidencja odpadów może być prowadzona w formie papierowej do 31 grudnia 2020 r. Jednak wszystkie wystawione w tym czasie karty trzeba przenieść do Systemu BDO, najpóźniej do 31 stycznia 2021 r.

    Papierowa dokumentacja może być również stosowana w przypadku awarii Systemu BDO, która uniemożliwi wystawianie kart elektronicznych. W takiej sytuacji
    dane z papierowych dokumentów ewidencji odpadów trzeba będzie przenieść do Systemu BDO najpóźniej w ciągu 30 dniu po ustaniu awarii.

    Źródło informacji:
    https://www.biznes.gov.pl/pl/firma/...020-r-rejestracja-ewidencja-i-sprawozdawczosc
     
    Ostatnio edytowano: 11-05 20
  8. selim

    selim Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    1-01 14
    Postów:
    1 494
    Docenione treści:
    218
    Miasto:
    Sląsk
    wystawiam koledze wniosek
    rejestracja tylko przez profil zaufany ?
     
  9. Megaszrot

    Megaszrot Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    22-12 19
    Postów:
    117
    Docenione treści:
    24
    Miasto:
    Warszawa
    Yyyy.... ale o co jest pytanie?

    Może jakoś bardziej opisowo żeby można było zrozumieć czego chciałbyś się dowiedzieć ;).
     
    Ostatnio edytowano: 26-05 20
  10. selim

    selim Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    1-01 14
    Postów:
    1 494
    Docenione treści:
    218
    Miasto:
    Sląsk
    Nadanie numeru BDO
    Rejestracja tylko droga elektroniczna, z tego co widzę trzeba mieć profil zaufany
    Żeby wypełnić wniosek o nadanie ?

    sprawozdanie ....tylko poprzez profil zaufany ...np. przez bank
    ale
    nie każdy bank to ma
     
  11. Megaszrot

    Megaszrot Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    22-12 19
    Postów:
    117
    Docenione treści:
    24
    Miasto:
    Warszawa
    Cytując za stroną Ministerstwa Cyfryzacji banki za pośrednictwem których można założyć profil zaufany to ...
    "... konto internetowe w jednym z banków: T-Usługi Bankowe, PKO Bank, inteligo, Santander, Bank Pekao, mBank, ING, Millennium Bank, Alior Bank ...
    konto na platformie Envelo"
    a z mniej oczywistych możliwości to posiadanie "...dowód osobisty z warstwą elektroniczną (e-dowód) i czytnik NFC" albo "...kwalifikowany podpis elektroniczny"

    Zamiast przeklejać tutaj to wszystko odsyłam żeby się zapoznać. Co trzeba zrobić, gdzie można potwierdzić itd. ....
    Źródło informacji: https://www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany
     
  12. selim

    selim Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    1-01 14
    Postów:
    1 494
    Docenione treści:
    218
    Miasto:
    Sląsk
    Spoko ...to wiem i mam
    Muszę kolegę zarejestrować , jego nie ma i nie ma dostępu do profilu zaufanego .
    Zadzwonie sobie jutro , może trafie na poinformowana osobę ( co nie jest takie oczywiste )
     
  13. Megaszrot

    Megaszrot Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    22-12 19
    Postów:
    117
    Docenione treści:
    24
    Miasto:
    Warszawa
    W związku z koroną to pewnie chronią urzędników przed petentami ... więc zostaje cyfrowa administracja w naszym wydaniu.

    Jeśli kolega nie ma profilu zaufanego, który jak wiesz będzie potrzebny to można go utworzyć w ciągu jednego dnia. Wypełniasz wniosek online do utworzenia profilu zaufanego i potwierdzasz w jednym z ponad dwóch tysięcy punktów potwierdzania. Na przykład w Warszawie można to zrobić w Zus-ie, Urzędzie Skarbowym, domu studenckim SGH - Sabinki :D itd.

    Nie wiem z jakiego miasta jest kolega ... na Śląsku pokazuje 271 punktów potwierdzających. Wpisz miejscowość na tej stronie https://pz.gov.pl/pz/confirmationPointAddressesList i dostaniesz konkretną informację z adresami.
     
    Ostatnio edytowano: 28-05 20 o 10:34
  14. selim

    selim Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    1-01 14
    Postów:
    1 494
    Docenione treści:
    218
    Miasto:
    Sląsk
    Mądrala , znajdź adres w Niemczech :cool:
    To wszystko co na stronie pisze , to już wiem
    Zdecydował się na rozmowę z konsultantem ....poczeka pare dni , może dodzwonią.

    Reszta mnie nie interesuje ,sam sobie musi załatwić
     
  15. Megaszrot

    Megaszrot Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    22-12 19
    Postów:
    117
    Docenione treści:
    24
    Miasto:
    Warszawa
    proszę bardzo
    https://pz.gov.pl/pz/confirmationPointAddressesList
    coś nie zawsze zaczytuje więc skopiuję te cztery adresy ;-)

    Ambasada Rzeczypospolitej Polskiej w Republice Federalnej Niemiec
    Ulica Lassenstr. 19-21, 14193 Berlin

    Konsulat Generalny Rzeczypospolitej Polskiej w Hamburgu
    Ulica Gründgensstrasse 20, 22309 Hamburg

    Konsulat Generalny Rzeczypospolitej Polskiej w Kolonii
    Ulica Im Mediapark 5c, 50670 Kolonia

    Konsulat Generalny Rzeczypospolitej Polskiej w Monachium
    Ulica Röntgenstr. 5, 81679 Monachium