• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Rękodzieła artystyczne :)

jacek grabowski

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.04.2013
Postów
1123
Punktów
957
Wiek
75
Miasto
Warszawa
WWW
www.facebook.com
Witam.
Są zawieszenia w których nie da się tak opuścić wahacz, by wyjąć amortyzator. By nie rozbierać sworznia ja do amortyzatora przykręcam kawałek rurki i opuszczam samochód ściskając sprężynę. Tak ułatwiam sobie wymianę amortyzatora, czy sprężyny. Podczas takiej operacji samochód z drugiej strony musi stać stabilnie na kobyłce.
Pozdrawiam.
 

Załączniki

  • CIMG8564m.jpg
    CIMG8564m.jpg
    204,2 KB · Wyświetleń: 263

greghorn

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.11.2013
Postów
1339
Punktów
427
Miasto
Miechów
Powiem krótko:
jak będziesz wiedział czy i co potrzebujesz to daj znać.
Jak na okolicę gość jest w miarę po pieniądzach, aczkolwiek nigdy nie pytam ile będzie to kosztować, a raczej po robocie pytam ile mam zapłacić.
 

jacek grabowski

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.04.2013
Postów
1123
Punktów
957
Wiek
75
Miasto
Warszawa
WWW
www.facebook.com
Witam.
Kiedyś pokazałem Wam mojego pomysłu przyrząd do blokowania kół rozrządu składający się z dwóch trójkątnych kawałków teflonu skręcanych śrubą. Podczas ustawiania rozrządu do prawidłowego ustawienia wałków rozrządu używałem trochę przerobionego przeze mnie testera szczelności cylindrów. Tak ustawiałem i wymieniałem rozrządy bez blokad ostatnie kilka lat.
Pozdrawiam.
 

Załączniki

  • blokowanie.JPG
    blokowanie.JPG
    7,5 KB · Wyświetleń: 144
  • CIMG8757.jpg
    CIMG8757.jpg
    169,3 KB · Wyświetleń: 147

jacek grabowski

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.04.2013
Postów
1123
Punktów
957
Wiek
75
Miasto
Warszawa
WWW
www.facebook.com
Witam.
Podczas wymiany sprzęgła, by mi było łatwiej i by nie popsuć przy okazji uszczelniacza półosi w skrzyni biegów, przed rozdzieleniem skrzyni i silnika, w trzy otwory po śrubach skręcających skrzynię z silnikiem, wkręcałem szpilki prowadzące skrzynię przy odsuwaniu od silnika. Jak skrzynia biegów była odsunięta i wyjęte sprzęgło, to szlifierką zeszlifowywałem na skos każdy wielowypust wałka sprzęgłowego. Ta praca trwała chwilę, a po zmianie sprzęgła po prostu skrzynię po szpilkach wsuwałem na miejsce, a wałek sprzęgłowy dzięki skosom łatwo wchodził w wielowypust tarczy sprzęgła.
Pozdrawiam.
 

Załączniki

  • wym sp.jpg
    wym sp.jpg
    113,8 KB · Wyświetleń: 151

Zimoon

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
28.02.2015
Postów
2922
Punktów
817
Wiek
45
Miasto
Gdańsk
Och leniuszki. Kto komorę sprzęgłową posprząta z pyłu?? Toć to trzeba wysprzątać by sprzęgło pracowało od początku w czystych warunkach a nie syfie.
 

Jarzi

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.04.2017
Postów
7231
Porady
1
Punktów
2056
Wiek
34
Miasto
Kaczory
Zawsze myje komorę sprzęgła + weryfikacja wszystkiego co się w niej znajduje (uszczelniacz, wałek, luzy, łapa itp itd.)
Patent z szpilkami fajny, ale na podnośniku kolumnowy + podnośnik do skrzyń biegów nie ma potrzeby. Zresztą czasem nie ma tyle miejsca żeby skrzynie odsuwac w bok o dodatkowe cm. Jednakże może być kiedyś sytuacja, że z patentu skorzystam :)
Szlifowanie walka wydaje mi się trochę druciarskie, chociaż wiem, że napewno łatwiej będzie wchodził.
 

jacek grabowski

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.04.2013
Postów
1123
Punktów
957
Wiek
75
Miasto
Warszawa
WWW
www.facebook.com
Och leniuszki. Kto komorę sprzęgłową posprząta z pyłu?? Toć to trzeba wysprzątać by sprzęgło pracowało od początku w czystych warunkach a nie syfie.
Po każdym wysypaniu łożyska oporowego sprzęgła, syfu w całej okolicy jest sto razy więcej i się posprząta. W komorze sprzęgła jest tylko czysto na początku, po wymianie sprzęgła, ale tam zaraz wszystko się wyciera i powstaje syf z tarczy, docisku i koła zamachowego i większość czasu sprzęgło pracuje w własnym ciągle tworzącym się coraz większym syfie i nic się nie dzieje.
A przy odpowiednim zabezpieczeniu podczas szlifowania okolica jest czysta. Wystarczy umyć sam wałek. Zawsze w warsztacie pracowałem w czystych warunkach. Nie mam i już nie zrobię zdjęcia wymiany sprzęgła, ale mam zdjęcie mojej pracy przy wymianie zaworów.
Pozdrawiam.
 

Załączniki

  • Wymiana zaworów.JPG
    Wymiana zaworów.JPG
    95,9 KB · Wyświetleń: 154
Ostatnia edycja:

Zimoon

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
28.02.2015
Postów
2922
Punktów
817
Wiek
45
Miasto
Gdańsk
Moim zdaniem biżuteria w tej wersji już nie modna. Taka była modna ze 30 lat temu gdy jeździły beczki z dwu litrowym Dieslem. Tam były takie łańcuchy. Teraz to powinien być taki delikatny "damski".
 

lisek171

SuperMechanior
Dołączył
22.11.2014
Postów
234
Punktów
41
Na odświerzenie tematu taki przyrząd do sprzegiel x tend sachs
 

Załączniki

  • IMG_20190709_160705.jpg
    IMG_20190709_160705.jpg
    3,8 MB · Wyświetleń: 89
  • 15647564663701943952505.jpg
    15647564663701943952505.jpg
    1,7 MB · Wyświetleń: 90
Do góry Bottom