• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Rosnacy poziom oleju silnikowego w dislu MK4

jolanta803

Uczestnik
Dołączył
5.04.2024
Postów
40
Punktów
2
Wiek
63
Miasto
Lublin
Mam od roku problem z rosnącym poziomem oleju na bagnecie i komunikaty: wymiana oleju, usterka silnika.Problem pojawił się po opilkujacej pompie paliwa.Pompa zregenerowana, wtryski nowe simensa, uszkodzony DPF-wymieniony na zamiennik.Po tej robocie, pojawił się ciągle rosnacy poziom oleju.Auto normalnie odpala, nie kopci, przyspiesza też normalnie.W grano mi też aktualizacje oryginalna forda, wyczyszczono EGR.Nic to nie dało, jest coraz gorzej.Na początku, rok temu, komunikat o wymianie oleju, pojawiał się przy około 2000 tys. km, po aktualizacji softu-po 700 km.Obecnie, przejadę 100 km i jest znacznie podniesiony poziom na bagnecie, oraz komunikat: usterka silnika.Po wymianie oleju i filtra paliwa, przejechałam 100 km i znów to samo, poziom podniesiony na maxa i komunikat.Ktos z Państwa spotkał się z takim problemem ? Proszę o jakieś sugestie co robić.Zamowilam użytkownik DPF, jest już zregenerowany, beda montować.Pomoze ?
 

matus1014

SuperMechanior
Dołączył
14.02.2019
Postów
914
Punktów
190
Wiek
28
Tam było tylu paproków że prawdy już nie dojdziesz...

Wtryski, dpfy i softy. Rączki czyste, młotem nie trzeba napierd. i kasa w szufladzie się zgadza...tak to można pracować :cigar:
Do tego cały czas klient jest krojony bo robota nie skończona...żyć nie umierać... ;)

Jolka aż zmuszona tu wejść..biedna..tak jej śrubę dokręcili :D
Skłaniałbym się w tym kierunku że winny jest dopalacz dpfa. Możesz na testy wyjąć bezpiecznik od niego jest pod maską.
 

Załączniki

  • Screenshot_2024-04-05-22-43-06-214_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_2024-04-05-22-43-06-214_com.android.chrome.jpg
    481,4 KB · Wyświetleń: 13

matus1014

SuperMechanior
Dołączył
14.02.2019
Postów
914
Punktów
190
Wiek
28
Zależy w jakim silniku , jak to taki jak mój 2.0 to nie ma , też pomyślałem, że może wtrysk do DPF walnięty i ciągle próbuje wypalić , ale w MK5 tego bym się spodziewał bardziej.
W 2.0byly już z wtryskiem.
Automatyczne połączenie postów:

Wyłączyć na próbę dpf .... I będzie jasne
Trzeba soft skubać a to koszty ,szybciej wyjąć bezpiecznik od dopalacza .
 

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
3416
Porady
4
Punktów
555
Nawet henio nie pomoże, bo tam był już każdy pod maską.
A łączny koszt naprawy tego samochodu od samego początku "USTERKI" przekroczy jego wartość...bo z tego co się orientuje w temacie to jest gorzej niż było.
A zacząć trzeba od softu i przywrócenia wartości fabrycznych.
 

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
3416
Porady
4
Punktów
555
Co heniek by zrobił?
Wymieniałby olej co 2000 tys/km póki silnik się nie zatrze. I jeździł obserwował.

Jolka idź do apteki kup strzykawkę setkę, potem do zoologicznego albo do castoramy wężyk ~4mm. Odsysasz po 1000km nadmiar oleju, jak nie chcesz paznokci brudzić i korka w misce odkręcać. Dolewasz litra i jazda...póki się nie zatrze...

Powiem Ci że przy takiej procedurze 50 tys/km może by ten motor zrobił. No może 40 ;
 

lukkiwlkp

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
19.12.2015
Postów
3738
Porady
2
Punktów
971
Wiek
38
Miasto
PGS
Daleko .... :/

A niech jeszcze wyżej co ten kolega pisze o dopalaczy dpf to niech opowie ci to jest . I o tym bezpieczniku :)
 

toxi14

SuperMechanior
Dołączył
10.03.2024
Postów
132
Porady
2
Punktów
36
Miasto
Kassel/DE
Na szybie mam jeszcze nalepkę zielona, niemiecka: euro 4.Ma natomiast ledy juz zamontowane jak w roczniku 2011.DPF ten wymontowany, zniszczony, tez jest przed liftowy, ten krótszy i szerszy.Chociasz dowiedziałam się, że w 2010 r byly juz montowane te poliftowe euro 5.Wiec z 2010 r sa dwie wersje.
Nie Niemczech nie ma jeszcze innych naklejek wyżej niż 4. Nawet jak masz nowe auto z normą Euro 6 to i tak kleją zieloną E4, także nie sugeruj się tym. Podeślij vin to rozszyfrujemy jaki to motor, jaka norma i resztę
 

jolanta803

Uczestnik
Dołączył
5.04.2024
Postów
40
Punktów
2
Wiek
63
Miasto
Lublin
Nie Niemczech nie ma jeszcze innych naklejek wyżej niż 4. Nawet jak masz nowe auto z normą Euro 6 to i tak kleją zieloną E4, także nie sugeruj się tym. Podeślij vin to rozszyfrujemy jaki to motor, jaka norma i resztę
WIN: WF0GXXGBBGAA23535
Automatyczne połączenie postów:

Nawet henio nie pomoże, bo tam był już każdy pod maską.
A łączny koszt naprawy tego samochodu od samego początku "USTERKI" przekroczy jego wartość...bo z tego co się orientuje w temacie to jest gorzej niż było.
A zacząć trzeba od softu i przywrócenia wartości fabrycznych.
To prawda, kosztował 30 koła, a wydałam na warsztaty 20.Koszmar.
Automatyczne połączenie postów:

Daleko .... :/

A niech jeszcze wyżej co ten kolega pisze o dopalaczy dpf to niech opowie ci to jest . I o tym bezpieczniku :)
Przekażę to mechanikowi, mam nadzieję, że nie będzie się rzucał, jak kaze mu to sprawdzić.
 
Ostatnia edycja:

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
3416
Porady
4
Punktów
555
To prawda, kosztował 30 koła, a wydałam na warsztaty 20.Koszmar.
Widzisz... :) zaczęłaś od dupy strony. 90% warsztatów doi klienta bo to jest biznes, jak każdy inny. Jedni mniej drudzy więcej. Wszystko zależy od chciwości i od tego ile jest roboty w zeszycie...czyli chleba. cHumoru.

Jeżeli nie znasz się na samochodach to ok, ale wtedy musisz znać się na ludziach.

Wydałaś 20 tys. a nie poświęciłaś czasu za jeden tysiąc czy nawet dwa. Żeby wyciągnąć bezpiecznik...albo spuścić pół atmosfery z koła i powiedzieć że Cię coś ściąga na lewo czy prawo. Podjechać do jednego warsztatu do drugiego...zweryfikować. Zobaczyć gdzie jest uczciwy mechanik a gdzie jest zwykły naciągacz i oszust.

A teraz na gwałt potrzebujesz pomocy.
Zacznij od początku. Nawet jeżeli ta przygoda zakończy się happy endem lub nie. Znajdź uczciwego mechanika.
 

jolanta803

Uczestnik
Dołączył
5.04.2024
Postów
40
Punktów
2
Wiek
63
Miasto
Lublin
Ok.Dzieki
Euro 4, nie ma na wydechu żadnego dopalacza, czyli dodatkowego wtrysku paliwa przed dpf.
.
Automatyczne połączenie postów:

Z
Widzisz... :) zaczęłaś od dupy strony. 90% warsztatów doi klienta bo to jest biznes, jak każdy inny. Jedni mniej drudzy więcej. Wszystko zależy od chciwości i od tego ile jest roboty w zeszycie...czyli chleba. cHumoru.

Jeżeli nie znasz się na samochodach to ok, ale wtedy musisz znać się na ludziach.

Wydałaś 20 tys. a nie poświęciłaś czasu za jeden tysiąc czy nawet dwa. Żeby wyciągnąć bezpiecznik...albo spuścić pół atmosfery z koła i powiedzieć że Cię coś ściąga na lewo czy prawo. Podjechać do jednego warsztatu do drugiego...zweryfikować. Zobaczyć gdzie jest uczciwy mechanik a gdzie jest zwykły naciągacz i oszust.

A teraz na gwałt potrzebujesz pomocy.
Zacznij od początku. Nawet jeżeli ta przygoda zakończy się happy endem lub nie. Znajdź uczciwego mechanika.
Zanim wybrałam warsztat, wchodziłam w opinie, pytałam użytkowników, mieli niby dobre opinie.Ten, którego znam jako bardzo uczciwego, nie zajmuje się taka naprawa z opilkami.Problem w tym, że znalezc dobrego, zdolnego, uczciwego, to jak szukac białego kruka, niestety.
 
Ostatnia edycja:

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
3416
Porady
4
Punktów
555
Problem w tym, że znalezc dobrego, zdolnego, uczciwego, to jak szukac białego kruka, niestety.
Biały kruk :stig: o kurwa.
Biały kruk, to jest to. To jest to słowo którego mi brakowało. Biały kruk.
Kurw. noc nieprzespana.

wchodziłam w opinie
Szukała, szukała i jak znalazła...sama widzi.

Są konkretni zawodnicy, ale stawki mają razy 3. A i tak 50% z nich to po prostu ludzie, którzy chciwość mają wpisaną w gen.
Z drugiej strony to biznes i zwykły interes. Zadaniem dobrego "prezesa" jest żeby firma przynosiła jak największe zyski.
To nie Caritas czy akcja humanitarna pajacyk, to jest biznes (jedni mają taką etykę w biznesie a inni inną) Dlatego zgadzam się że biały kruk, to Nasze słowo klucz ;
Dlatego jest stawka razy 3. Normalnie jest razy dwa, ale dochodzi etyka i jest razy trzy. Wtedy masz etycznego białego kruka. (którego chuj wie gdzie szukać :D)
 

jolanta803

Uczestnik
Dołączył
5.04.2024
Postów
40
Punktów
2
Wiek
63
Miasto
Lublin
Biały kruk :stig: o kurwa.
Biały kruk, to jest to. To jest to słowo którego mi brakowało. Biały kruk.
Kurw. noc nieprzespana.


Szukała, szukała i jak znalazła...sama widzi.

Są konkretni zawodnicy, ale stawki mają razy 3. A i tak 50% z nich to po prostu ludzie, którzy chciwość mają wpisaną w gen.
Z drugiej strony to biznes i zwykły interes. Zadaniem dobrego "prezesa" jest żeby firma przynosiła jak największe zyski.
To nie Caritas czy akcja humanitarna pajacyk, to jest biznes (jedni mają taką etykę w biznesie a inni inną) Dlatego zgadzam się że biały kruk, to Nasze słowo klucz ;
Dlatego jest stawka razy 3. Normalnie jest razy dwa, ale dochodzi etyka i jest razy trzy. Wtedy masz etycznego białego kruka. (którego chuj wie gdzie szukać :D)
Wyobraź sobie, że nie kierowałam się cena, nigdy w żadnym z moich aut. nie Interesowala mnie cena naprawy, ale zawsze solidna naprawa, dlatego zawsze szukałam opinii o warsztacie a nie cennika za usługi.
Automatyczne połączenie postów:

Wyobraź sobie, że nie kierowałam się cena, nigdy w żadnym z moich aut. nie Interesowala mnie cena naprawy, ale zawsze solidna naprawa, dlatego zawsze szukałam opinii o warsztacie a nie cennika za usługi.
Malo tego, myślałam nawet pojechać do ,,profesora Krisa,, z You-Tuba, ale w tym stanie auta, do Białego Stoku to ryzykowne, musiałabym wymieniac olej że 3 razy po drodze.
 

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
3416
Porady
4
Punktów
555
...ależ przecież ja nie sugerowałem że kierujesz się ceną...stwierdzałem tylko fakt...iż mechanik który każdą robotę robi z pietyzmem jak dla siebie po prostu się ceni. Taka ciekawostka to była ;) ;) ;) tylko

Tam było tyle grzebane że nie wiadomo kto odwalił fuszerkę. Może być nawet tak że nowe wtryski są uszkodzone. Bo jeżeli pompa opiłkowała ( w co i tak nie uwierzę jeżeli na własne oczy nie zobaczę ) i paprok nie przyłożył się do wyczyszczenia układu. To stare opiłki znowu mogły uszkodzić wtryskiwacze.

Experci od dpfa mogli coś podregulować w sofcie...jak im zamiennik nie chciał zatrybić...zresztą kto tam wie jaki to zamiennik
Prawdy nie dojdziesz.

uszkodzony DPF-wymieniony na zamiennik
A kto stwierdził i na jakiej podstawie, że dpf jest uszkodzony?

A no widzisz Jolka, jak sama się nie położysz pod samochodem to tak to wygląda.
Przynajmniej liznęłaś trochę wiedzy z zakresu motoryzacji.

Przecież tu wystarczy zrobić dobrą diagnostykę i już wiadomo czy wtryski czy dpf.
No i jeszcze pozostaje kwestia gniewnego tJunera.

W grano mi też aktualizacje oryginalna forda
Za darmo wgrał tę aktualizację? Czy była wgrana przy okazji czyszczenia egra? Pewnie egr "wyłączony" i wgrany soft z chomikuj.pl

Tu trzeba podmienić sterownik i dopiero zajrzeć pod maskę.
 

jolanta803

Uczestnik
Dołączył
5.04.2024
Postów
40
Punktów
2
Wiek
63
Miasto
Lublin
...ależ przecież ja nie sugerowałem że kierujesz się ceną...stwierdzałem tylko fakt...iż mechanik który każdą robotę robi z pietyzmem jak dla siebie po prostu się ceni. Taka ciekawostka to była ;) ;) ;) tylko

Tam było tyle grzebane że nie wiadomo kto odwalił fuszerkę. Może być nawet tak że nowe wtryski są uszkodzone. Bo jeżeli pompa opiłkowała ( w co i tak nie uwierzę jeżeli na własne oczy nie zobaczę ) i paprok nie przyłożył się do wyczyszczenia układu. To stare opiłki znowu mogły uszkodzić wtryskiwacze.

Experci od dpfa mogli coś podregulować w sofcie...jak im zamiennik nie chciał zatrybić...zresztą kto tam wie jaki to zamiennik
Prawdy nie dojdziesz.


A kto stwierdził i na jakiej podstawie, że dpf jest uszkodzony?

A no widzisz Jolka, jak sama się nie położysz pod samochodem to tak to wygląda.
Przynajmniej liznęłaś trochę wiedzy z zakresu motoryzacji.

Przecież tu wystarczy zrobić dobrą diagnostykę i już wiadomo czy wtryski czy dpf.
No i jeszcze pozostaje kwestia gniewnego tJunera.


Za darmo wgrał tę aktualizację? Czy była wgrana przy okazji czyszczenia egra? Pewnie egr "wyłączony" i wgrany soft z chomikuj.pl

Tu trzeba podmienić sterownik i dopiero zajrzeć pod maskę.
Aktualizacja softu była wgrywana miesiąc temu, oryginalna forda, kosztowała 600 zł z wgraniem.Mam na to papier od mechanika.EGR, mowil, ze otwierał, wyczyścił, ale nie był bardzo zanieczyszczony.Wymiana DPF na zamiennik, oraz zaraz po tym; robota po opilkowa była ponad rok temu.Od tych zmian, pierwsza jazda dluzsza ujawniła podnoszący się poziom oleju, który się częstotliwością znacznie pogorszył.W poniedziałek mam dostarczyć do warsztatu DPF -uzywka, który mi wczoraj zregenerowano, przepustowość po regeneracji: 98 %,.Pomiar cisnienia po regeneracji: 2 mbar. Mam też zalecenia na papierze z regeneracji: sprawdzenie wtryskiwaczy, turbo, wymiana filtra w sterowniku silnika(???) , dopalenie statyczne lub dynamiczne.Moze ten zamiennik jest gowno wart.W poniedziałek, koniecznie musi mechanik obejrzeć te nowe wtryski, czy wszystko z nimi okey.
Automatyczne połączenie postów:

Podmienić sterowni
...ależ przecież ja nie sugerowałem że kierujesz się ceną...stwierdzałem tylko fakt...iż mechanik który każdą robotę robi z pietyzmem jak dla siebie po prostu się ceni. Taka ciekawostka to była ;) ;) ;) tylko

Tam było tyle grzebane że nie wiadomo kto odwalił fuszerkę. Może być nawet tak że nowe wtryski są uszkodzone. Bo jeżeli pompa opiłkowała ( w co i tak nie uwierzę jeżeli na własne oczy nie zobaczę ) i paprok nie przyłożył się do wyczyszczenia układu. To stare opiłki znowu mogły uszkodzić wtryskiwacze.

Experci od dpfa mogli coś podregulować w sofcie...jak im zamiennik nie chciał zatrybić...zresztą kto tam wie jaki to zamiennik
Prawdy nie dojdziesz.


A kto stwierdził i na jakiej podstawie, że dpf jest uszkodzony?

A no widzisz Jolka, jak sama się nie położysz pod samochodem to tak to wygląda.
Przynajmniej liznęłaś trochę wiedzy z zakresu motoryzacji.

Przecież tu wystarczy zrobić dobrą diagnostykę i już wiadomo czy wtryski czy dpf.
No i jeszcze pozostaje kwestia gniewnego tJunera.


Za darmo wgrał tę aktualizację? Czy była wgrana przy okazji czyszczenia egra? Pewnie egr "wyłączony" i wgrany soft z chomikuj.pl

Tu trzeba podmienić sterownik i dopiero zajrzeć pod maskę.
Podmienić sterownik ? Z innego , takiego samego forda, na czas diagnostyki ? Nie wiem jak to rozumieć, jak mam to przekazać w warsztacie, żeby nie wyjsc na wariatkę?
Automatyczne połączenie postów:

Ten uszkodzony DP
...ależ przecież ja nie sugerowałem że kierujesz się ceną...stwierdzałem tylko fakt...iż mechanik który każdą robotę robi z pietyzmem jak dla siebie po prostu się ceni. Taka ciekawostka to była ;) ;) ;) tylko

Tam było tyle grzebane że nie wiadomo kto odwalił fuszerkę. Może być nawet tak że nowe wtryski są uszkodzone. Bo jeżeli pompa opiłkowała ( w co i tak nie uwierzę jeżeli na własne oczy nie zobaczę ) i paprok nie przyłożył się do wyczyszczenia układu. To stare opiłki znowu mogły uszkodzić wtryskiwacze.

Experci od dpfa mogli coś podregulować w sofcie...jak im zamiennik nie chciał zatrybić...zresztą kto tam wie jaki to zamiennik
Prawdy nie dojdziesz.


A kto stwierdził i na jakiej podstawie, że dpf jest uszkodzony?

A no widzisz Jolka, jak sama się nie położysz pod samochodem to tak to wygląda.
Przynajmniej liznęłaś trochę wiedzy z zakresu motoryzacji.

Przecież tu wystarczy zrobić dobrą diagnostykę i już wiadomo czy wtryski czy dpf.
No i jeszcze pozostaje kwestia gniewnego tJunera.


Za darmo wgrał tę aktualizację? Czy była wgrana przy okazji czyszczenia egra? Pewnie egr "wyłączony" i wgrany soft z chomikuj.pl

Tu trzeba podmienić sterownik i dopiero zajrzeć pod maskę.
Ten uszkodzony DPF rozsypal się w środku, od tych lejących wtrysków, zniszczonych opilkami.Denata DPF-u oddano mi.Ta druga naprawa z wtryskami tez mam fakturę, oddano zniszczone wtryski, za nowe simensa zapłaciłam około 5000 zł.Tylko wtryski, do tego nowa listwa, przewody, regeneracja pompy, jakiś zawor, plukanie baku.
Automatyczne połączenie postów:

Jeszcze zastanawiam się czym jest ten,,gniewny tJuner,, ??
 
Ostatnia edycja:

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
3416
Porady
4
Punktów
555
Podmienić sterownik ? Z innego , takiego samego forda, na czas diagnostyki ? Nie wiem jak to rozumieć, jak mam to przekazać w warsztacie, żeby nie wyjsc na wariatkę?
Po prostu podsuń mechanikowi który jest tylko mechanikiem że jego robota będzie psu na budę, jeżeli jest coś skopane w sofcie. Może sam wpadnie na jakąś błyskotliwą refleksję.

Może inaczej...niech ktoś Ci ustali czy filtr dpf się wypala i co ile. Pełen wydruk temperatura ilość przebytych kilometrów czas etc.
Powiesz że jest Ci to potrzebne dla tJunera. Może Ci co będą wymieniali dpfa niech coś takiego wydrukują...A NAJLEPIEJ PRZED I PO na tle aktualnej gazety z datą wydania ;)
Potem podjedź do innego i też niech Ci ustali czy dpf się wypala i co ile rozpoczyna procedurę.
Będzie punkt zaczepienia.

Ile w ASO kosztuje diagnostyka 300zł, żeby komputer podłączyć? DPF sprawdzą...wtryski sprawdzą czy nie leją..
Tylko tu znowu wszystko się rozbija o soft i gniewnego tJunera chu. wie co tam wgrał.

ASO chcąc ustalić dlaczego podnosi się poziom oleju z 1000zł by skasowało. A i tak możesz na kolejnego paproka w ASO trafić.
 

jolanta803

Uczestnik
Dołączył
5.04.2024
Postów
40
Punktów
2
Wiek
63
Miasto
Lublin
W ASO bylam, jeszcze przed odkryciem opilkowania, bo widzialam, że dwa sie pocą i tylko mi uszczelnili, wymienili jakieś przewody i skasowali 2500 zł, a powinni najpierw zbadać ich kondycję, przecież jak się okazało to już lały a nie po ile się.Takie to ASO.
Po prostu podsuń mechanikowi który jest tylko mechanikiem że jego robota będzie psu na budę, jeżeli jest coś skopane w sofcie. Może sam wpadnie na jakąś błyskotliwą refleksję.

Może inaczej...niech ktoś Ci ustali czy filtr dpf się wypala i co ile. Pełen wydruk temperatura ilość przebytych kilometrów czas etc.
Powiesz że jest Ci to potrzebne dla tJunera. Może Ci co będą wymieniali dpfa niech coś takiego wydrukują...A NAJLEPIEJ PRZED I PO na tle aktualnej gazety z datą wydania ;)
Potem podjedź do innego i też niech Ci ustali czy dpf się wypala i co ile rozpoczyna procedurę.
Będzie punkt zaczepienia.

Ile w ASO kosztuje diagnostyka 300zł, żeby komputer podłączyć? DPF sprawdzą...wtryski sprawdzą czy nie leją..
Tylko tu znowu wszystko się rozbija o soft i gniewnego tJunera chu. wie co tam wgrał.

ASO chcąc ustalić dlaczego podnosi się poziom oleju z 1000zł by skasowało. A i tak możesz na kolejnego paproka w ASO trafić.
 

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
3416
Porady
4
Punktów
555
oddano zniszczone wtryski, za nowe simensa zapłaciłam około 5000 zł.Tylko wtryski, do tego nowa listwa, przewody, regeneracja pompy, jakiś zawor, plukanie baku.
Masakra.
A skąd wiesz że zniszczone wtryski są z Twojego samochodu.

Gniewny tuner kim jest? Paprokiem który uczy się dopiero wgrywania oprogramowania do sterowników...albo tworzy własne mapy które potrafią zarżnąć silnik.
Gdzieś przecież musi się nauczyć roboty :)

(biorę się za robotę, spokojnego weekendu)
 
Do góry Bottom