• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Rosnacy poziom oleju silnikowego w dislu MK4

jolanta803

Uczestnik
Dołączył
5.04.2024
Postów
40
Punktów
2
Wiek
62
Miasto
Lublin
Mam od roku problem z rosnącym poziomem oleju na bagnecie i komunikaty: wymiana oleju, usterka silnika.Problem pojawił się po opilkujacej pompie paliwa.Pompa zregenerowana, wtryski nowe simensa, uszkodzony DPF-wymieniony na zamiennik.Po tej robocie, pojawił się ciągle rosnacy poziom oleju.Auto normalnie odpala, nie kopci, przyspiesza też normalnie.W grano mi też aktualizacje oryginalna forda, wyczyszczono EGR.Nic to nie dało, jest coraz gorzej.Na początku, rok temu, komunikat o wymianie oleju, pojawiał się przy około 2000 tys. km, po aktualizacji softu-po 700 km.Obecnie, przejadę 100 km i jest znacznie podniesiony poziom na bagnecie, oraz komunikat: usterka silnika.Po wymianie oleju i filtra paliwa, przejechałam 100 km i znów to samo, poziom podniesiony na maxa i komunikat.Ktos z Państwa spotkał się z takim problemem ? Proszę o jakieś sugestie co robić.Zamowilam użytkownik DPF, jest już zregenerowany, beda montować.Pomoze ?
 

toxi14

SuperMechanior
Dołączył
10.03.2024
Postów
132
Porady
2
Punktów
36
Miasto
Kassel/DE
Ja tam uważam, że winna będzie pompa, skoro było już jakieś pocenie to na pewno nie na zewnątrz, tylko uszczalniaczem do oleju. Być może uszczelnienie nie pomogło na długo... Poza tym jeśli DPF by się regenerował nawet non stop, nie przybywało by aż tyle oleju na 100km to raz, a dwa to po nieudanych próbach wypalenia wywali błąd
 

matus1014

SuperMechanior
Dołączył
14.02.2019
Postów
561
Punktów
86
Wiek
27
Właśnie nie jeżdżę, poproszę w poniedziałek o takie zdjęcia i te da

Ja tam uważam, że winna będzie pompa, skoro było już jakieś pocenie to na pewno nie na zewnątrz, tylko uszczalniaczem do oleju. Być może uszczelnienie nie pomogło na długo... Poza tym jeśli DPF by się regenerował nawet non stop, nie przybywało by aż tyle oleju na 100km to raz, a dwa to po nieudanych próbach wypalenia wywali błąd
Będzie przybywało oleju za każdym razem ,a jak on próbuje non stop się wypalić bo ma nasycenie np 170% wystarczy że się silnik rozgrzeje i jest gotowy do wypalania. Tak może być nawet 5razy w ciągu jednej trasy . Tak czy siak pompa też jest możliwe że puszcza, mam dobrych pompiarzy ale to w Warszawie.
 

toxi14

SuperMechanior
Dołączył
10.03.2024
Postów
132
Porady
2
Punktów
36
Miasto
Kassel/DE
Będzie przybywało oleju za każdym razem ,a jak on próbuje non stop się wypalić bo ma nasycenie np 170% wystarczy że się silnik rozgrzeje i jest gotowy do wypalania. Tak może być nawet 5razy w ciągu jednej trasy . Tak czy siak pompa też jest możliwe że puszcza, mam dobrych pompiarzy ale to w Warszawie.
Będzie przybywało, ale nie litr/100km
 

jolanta803

Uczestnik
Dołączył
5.04.2024
Postów
40
Punktów
2
Wiek
62
Miasto
Lublin
Ja tam uważam, że winna będzie pompa, skoro było już jakieś pocenie to na pewno nie na zewnątrz, tylko uszczalniaczem do oleju. Być może uszczelnienie nie pomogło na długo... Poza tym jeśli DPF by się regenerował nawet non stop, nie przybywało by aż tyle oleju na 100km to raz, a dwa to po nieudanych próbach wypalenia wywali błąd
Myślisz, że przydałoby się zajrzeć jeszcze raz do tej pompy ?
Automatyczne połączenie postów:

Ja tam uważam, że winna będzie pompa, skoro było już jakieś pocenie to na pewno nie na zewnątrz, tylko uszczalniaczem do oleju. Być może uszczelnienie nie pomogło na długo... Poza tym jeśli DPF by się regenerował nawet non stop, nie przybywało by aż tyle oleju na 100km to raz, a dwa to po nieudanych próbach wypalenia wywali błąd
Myślisz, że przydałoby się zajrzeć jeszcze raz do tej pompy ?
 

jolanta803

Uczestnik
Dołączył
5.04.2024
Postów
40
Punktów
2
Wiek
62
Miasto
Lublin
Z tego co opisujesz to nie widzę tam nic innego co by mogło powodować tak szybki wzrost poziomu oleju.
W poniedziałek beda mi demontować ten zamiennik i montować uzywke, kaze przeprowadzić dopalanie statyczne, zobaczymy czy skonczy sie powodzeniem na tym oryginalnym programie do forda, może pokaże jakieś błędy? Kaze tez sprawdzic wtryski, pomimo, że nowe, ale jak szukac to i tutaj.Po regeneracji uzywki dali zalecenia: zajrzeć do ftryskow, turbiny, statyczne dopalenie i to, co mnie zastanawia: wymiana filtra w sterowniku silnika, co to jest ??? Wiesz może? Jak to nie pomoże, to złożę wizyte u tych, co uszczelniali pompę, niech ja jeszcze raz obejrzą. A czy niesprawny interkuler mialby jakiś wpływ na obecny stan auta, ktoś mi to zasugerował?
 

matus1014

SuperMechanior
Dołączył
14.02.2019
Postów
561
Punktów
86
Wiek
27
Myślisz, że przydałoby się zajrzeć jeszcze raz do tej pompy ?
Automatyczne połączenie postów:


Myślisz, że przydałoby się zajrzeć jeszcze raz do tej pompy ?
Myślę że nie zaszkodzi,tylko trzeba ją dać komuś kto ma pojęcie jak powinien siedzieć uszczelniacz w pompie, można jeszcze jedna rzecz sprawdzić to już nakieruje trochę w tym transicie co lała pompa u mnie, pod pokrywą zaworów lśniło bo ropa wszystko wymyła . Ciekawe jest to że jeszcze Ci się nie rozbiegał, u mojego klienta wystarczyło pojeździć 15minut i już zaczynał się palić olej .
Automatyczne połączenie postów:

W poniedziałek beda mi demontować ten zamiennik i montować uzywke, kaze przeprowadzić dopalanie statyczne, zobaczymy czy skonczy sie powodzeniem na tym oryginalnym programie do forda, może pokaże jakieś błędy? Kaze tez sprawdzic wtryski, pomimo, że nowe, ale jak szukac to i tutaj.Po regeneracji uzywki dali zalecenia: zajrzeć do ftryskow, turbiny, statyczne dopalenie i to, co mnie zastanawia: wymiana filtra w sterowniku silnika, co to jest ??? Wiesz może? Jak to nie pomoże, to złożę wizyte u tych, co uszczelniali pompę, niech ja jeszcze raz obejrzą. A czy niesprawny interkuler mialby jakiś wpływ na obecny stan auta, ktoś mi to zasugerował?
Intercooler jak jest dziurawy to będzie Ci szybciej zabijać dpfa.
 

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
2794
Porady
2
Punktów
298
Ja pierd. ustalmy najpierw jak kolega wyżej pisał, czy filtr się wypala. Czy procedura przebiega bez zakłóceń. I nie u jednego paproka tylko podjechać do drugiego niech przez kalkę poda te same wyniki.
Koleżanka ma już dpfa podobno w reklamówce więc może zacznijmy od tego.

Paprok który będzie Ci to zakładał ma zrobić "wydruk" przed wymianą dpfa i po wymianie dpfa.
Zaraz się okaże że nie będzie chciał wymianiać dpfa, bo dpf jest dobry (marzenie ściętej głowy)
Tylko go uświadom, że zaraz z tymi wynikami od niego podjedziesz gdzie indziej żeby potwierdzić jego wyczyny.

Myślisz, że przydałoby się zajrzeć jeszcze raz do tej pompy ?
A za 100zł Ci całą operację przeprowadzą?

Najtaniej to wychodzi podmienić sterownik.
I dopiero na tym zacząć pracować.

niesprawny interkuler mialby jakiś wpływ na obecny stan auta
Nie. Chyba, że ktoś zaprogramował soft pod dziurawy intercooler.
 

jolanta803

Uczestnik
Dołączył
5.04.2024
Postów
40
Punktów
2
Wiek
62
Miasto
Lublin
Kurcze, t
Myślę że nie zaszkodzi,tylko trzeba ją dać komuś kto ma pojęcie jak powinien siedzieć uszczelniacz w pompie, można jeszcze jedna rzecz sprawdzić to już nakieruje trochę w tym transicie co lała pompa u mnie, pod pokrywą zaworów lśniło bo ropa wszystko wymyła . Ciekawe jest to że jeszcze Ci się nie rozbiegał, u mojego klienta wystarczyło pojeździć 15minut i już zaczynał się palić olej .
Automatyczne połączenie postów:


Intercooler jak jest dziurawy to będzie Ci szybciej zabijać dpfa.

Kurcze, ta pompę uszczelniali w warsztacie, który zajmuje się tylko regeneracja takich pomp, turbin, wtrysków, DPF-ow. Mogliby popełnić taką fuszerkę?
Automatyczne połączenie postów:

Ja pierd. ustalmy najpierw jak kolega wyżej pisał, czy filtr się wypala. Czy procedura przebiega bez zakłóceń. I nie u jednego paproka tylko podjechać do drugiego niech przez kalkę poda te same wyniki.
Koleżanka ma już dpfa podobno w reklamówce więc może zacznijmy od tego.

Paprok który będzie Ci to zakładał ma zrobić "wydruk" przed wymianą dpfa i po wymianie dpfa.
Zaraz się okaże że nie będzie chciał wymianiać dpfa, bo dpf jest dobry (marzenie ściętej głowy)
Tylko go uświadom, że zaraz z tymi wynikami od niego podjedziesz gdzie indziej żeby potwierdzić jego wyczyny.


A za 100zł Ci całą operację przeprowadzą?

Najtaniej to wychodzi podmienić sterownik.
I dopiero na tym zacząć pracować.


Nie. Chyba, że ktoś zaprogramował soft pod dziurawy intercooler.
To mam jasność wreszcie, bo się zastanawiałam, czy zrobić dwa dopalania, czy tylko na tej uzywce zregenerowanej i wydrug do lapy dla mnie. Natomiast, ten sterownik do podmiany, będzie miał mechanik ?
 
Ostatnia edycja:

toxi14

SuperMechanior
Dołączył
10.03.2024
Postów
132
Porady
2
Punktów
36
Miasto
Kassel/DE
Kurcze, t



Kurcze, ta pompę uszczelniali w warsztacie, który zajmuje się tylko regeneracja takich pomp, turbin, wtrysków, DPF-ow. Mogliby popełnić taką fuszerkę?
Niekoniecznie umyślnie fuszerke, czasami się wkradnie błąd ludzki, jakość części zamiennych też w dzisiejszych czasach jest kiepska. No i na maszynie nigdy nie ma w 100% odzwierciedlonych warunków pracy jak na silniku.
 

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
2794
Porady
2
Punktów
298
Mogliby popełnić taką fuszerkę?
Ile Ty masz lat Jolka.

Przyczyną może być jeden kabel...albo jeden czujnik który nie wywala błędu...błędna diagnostyka = 20 tys. plus nadal niesprawny samochód.
Życie scenariusze pisze...
Ja żem musiał dzisiaj rozcinać tarczę hamulcową...najśmieszniejsze że Jutuberzy obwieszczają wszem i wobec że jeszcze się nie spotkali z takimi przypadkami...że trzeba tarczę rozcinać.
Wycięta 1/10 (bo nie ma jak podejść) tarczy hamulcowej diaxem (rozprężona), odrdzewiacze namaczania przez noc chuje muje dzikie węże...palnik młot 5kg i ledwo ledwo, ale to ledwo suka zeszła.
Oby piasta przeżyła taki maraton.
 

jolanta803

Uczestnik
Dołączył
5.04.2024
Postów
40
Punktów
2
Wiek
62
Miasto
Lublin
Heniu,
Ile Ty masz lat Jolka.

Przyczyną może być jeden kabel...albo jeden czujnik który nie wywala błędu...błędna diagnostyka = 20 tys. plus nadal niesprawny samochód.
Życie scenariusze pisze...
Ja żem musiał dzisiaj rozcinać tarczę hamulcową...najśmieszniejsze że Jutuberzy obwieszczają wszem i wobec że jeszcze się nie spotkali z takimi przypadkami...że trzeba tarczę rozcinać.
Wycięta 1/10 (bo nie ma jak podejść) tarczy hamulcowej diaxem (rozprężona), odrdzewiacze namaczania przez noc chuje muje dzikie węże...palnik młot 5kg i ledwo ledwo, ale to ledwo suka zeszła.
Oby piasta przeżyła taki maraton.
Automatyczne połączenie postów:

Heniek, dobry jestes, szkoda, że nie w mojej okolicy.Po twoich wskazuwkach, jestem nabuzowana jak rotwajler na ten poniedziałek, ha,ha,ha
 

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
2794
Porady
2
Punktów
298
ten sterownik do podmiany, będzie miał mechanik ?
Nie sądzę.

Niekoniecznie umyślnie fuszerke, czasami się wkradnie błąd ludzki
@toxi14 z całym szacunkiem przestań pierdolić głupoty. Doją kobitę z każdej strony...czy pompiarz czy tJuner prawdy nie dojdziesz.

Tak, pewnie, wkrada się błąd, paprokom.
Automatyczne połączenie postów:

Luzik Jolka...nie ma co się nakręcać...trzeba wszystko na chłodno kalkulować wtedy wykonuje się najlepsze ruchy.
Wiedza kosztuje, niestety.
Raz mniej raz więcej.
Szczęście też jest potrzebne w życiu.
Bóg, karma, etc.
Dobranoc :)
 

jolanta803

Uczestnik
Dołączył
5.04.2024
Postów
40
Punktów
2
Wiek
62
Miasto
Lublin
Nie sądzę.


@toxi14 z całym szacunkiem przestań pierdolić głupoty. Doją kobitę z każdej strony...czy pompiarz czy tJuner prawdy nie dojdziesz.

Tak, pewnie, wkrada się błąd, paprokom.
Automatyczne połączenie postów:

Luzik Jolka...nie ma co się nakręcać...trzeba wszystko na chłodno kalkulować wtedy wykonuje się najlepsze ruchy.
Wiedza kosztuje, niestety.
Raz mniej raz więcej.
Szczęście też jest potrzebne w życiu.
Bóg, karma, etc.
Dobranoc :)
Automatyczne połączenie postów:

Dobrej nocy.W Boga wierze mocno, może w końcu pomoże....
 

toxi14

SuperMechanior
Dołączył
10.03.2024
Postów
132
Porady
2
Punktów
36
Miasto
Kassel/DE
@toxi14[ z całym szacunkiem przestań pierdolić głupoty. Doją kobitę z każdej strony...czy pompiarz czy tJuner prawdy nie dojdziesz.

Tak, pewnie, wkrada się błąd, paprokom.
@heniek1000 czy Ty przypadkiem Twoim marzeniem młodości nie było bycie tunerem? Bo tak do nich pijesz że to tuner uj namieszał w mapie... Po co karzesz Jolce zmieniać sterownik silnika? To nie golf I że wkładasz i jeżdzi. Zakup i kodowanie albo klon ECU będzie więcej kosztował, niż zagranie ori map, o ile w ogóle coś było mieszane w sofcie, bo nikt tego nie potwierdził, są to tylko Twoje przypuszczenia że każdy to "paprok" i zaczyna od zmian w ECU.
Kolejną rzeczą nie wiem co trzeba by było namieszać w mapie żeby przybył litr oleju na 100km, silnik pracował by gorzej niż traktor, a biała chmura by była jakby papieża wybrali.
Także sory ale teoria z dopalającym się DPF jest dla mnie całkowicie nierealna.
Co do całokształtu, myślę że poprzednikom poprostu brakuje wiedzy, żeby pokonać temat, a nie chęć wydymania na kase.
Wystarczy ktoś kompetentny co ogarnia diagnostyke i będzie wiedział po parametrach, czy mapa jest ori

@jolanta803 pytałaś o filtr w sterowniku silnika... Nie istnieje takie coś. Może chodziło po prostu o wymiane filtra powietrza
Automatyczne połączenie postów:

A no i jeśli już uczepiliśmy się tego wypalania DPFa, to Jolka możesz sama to sobie zweryfikować czy tak jest. Sterownik silnika podczas wypalania samoczynnie obciąża silnik takimi rzeczami jak np. włącza sobie ogrzewanie szyb, lusterek itp. jest to ukryte, także żadna dioda Ci się nie zapali, ale możesz po przejechaniu powiedzmy 30km, (żeby była pewność że wszystkie temperatury zostały osiągnięte i ECU zezwolił na wypalanie) dotknąć ręką szkła lusterka i zobaczyć czy jest ciepłe. Na pewno jeśli będzie grzało poczujesz to na ręku
 
Ostatnia edycja:

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
2794
Porady
2
Punktów
298
Po co karzesz Jolce zmieniać sterownik silnika?
Nic Jolce nie karzę, wręcz zabraniam generować większych kosztów. Napisałem co ja bym zrobił. Jeżeli ktoś grzebał przy sofcie, a w tle mam egr i dpf - od razu zapala mi się czerwona lampka.
nie wiem co trzeba by było namieszać w mapie żeby przybył litr oleju na 100km
Chyba trochę podkręcasz te cyfry i kilometry...;) bardziej wnioskuję że pół litra na sto.
Chociażby to że cały czas chce wypalać dpfa.

...albo zrobić "indywidualną" mapę na dziurawym intercoolerze - nie wiem nie było mnie nie widziałem.
Taka mapa plus dpf który nie może wystartować to jest z dwa litry na 100km ;) I jeszcze opiłek we wtryskiwaczu to z pół litra gratis.

poprzednikom poprostu brakuje wiedzy, żeby pokonać temat, a nie chęć wydymania na kase
Tam wszystkiego brakuje, a kasy najbardziej.

Nic się @toxi14 nie martw, będzie dobrze.....
 

matus1014

SuperMechanior
Dołączył
14.02.2019
Postów
561
Punktów
86
Wiek
27
Ja to się niczym nie martwię, nie mam powodów... Smuci mnie jednak trochę fakt, jak niski jest poziom wykonywania usług w naszym zawodzie
Nie ma co mierzyć wszystkich jedna miarą są jeszcze mechanicy z powołania a nie wymieniacze, u mnie jak nie jestem czegoś pewien i chce na próbę coś sprawdzić to kupuje podmieniam ,nie ta przyczyna to oddaje do hurtowni mam dobry układ. Nie obciążam zbędnie klienta .
 

toxi14

SuperMechanior
Dołączył
10.03.2024
Postów
132
Porady
2
Punktów
36
Miasto
Kassel/DE
Nie ma co mierzyć wszystkich jedna miarą są jeszcze mechanicy z powołania a nie wymieniacze, u mnie jak nie jestem czegoś pewien i chce na próbę coś sprawdzić to kupuje podmieniam ,nie ta przyczyna to oddaje do hurtowni mam dobry układ. Nie obciążam zbędnie klienta .
Wiem o co chodzi, też tak czasami robię jak nie ma innej opcji niż podmiana. Szkoda że jolka nie trafiła jeszcze na mechanika
 
Do góry Bottom