• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Rosnacy poziom oleju silnikowego w dislu MK4

jolanta803

Uczestnik
Dołączył
5.04.2024
Postów
40
Punktów
2
Wiek
62
Miasto
Lublin
Mam od roku problem z rosnącym poziomem oleju na bagnecie i komunikaty: wymiana oleju, usterka silnika.Problem pojawił się po opilkujacej pompie paliwa.Pompa zregenerowana, wtryski nowe simensa, uszkodzony DPF-wymieniony na zamiennik.Po tej robocie, pojawił się ciągle rosnacy poziom oleju.Auto normalnie odpala, nie kopci, przyspiesza też normalnie.W grano mi też aktualizacje oryginalna forda, wyczyszczono EGR.Nic to nie dało, jest coraz gorzej.Na początku, rok temu, komunikat o wymianie oleju, pojawiał się przy około 2000 tys. km, po aktualizacji softu-po 700 km.Obecnie, przejadę 100 km i jest znacznie podniesiony poziom na bagnecie, oraz komunikat: usterka silnika.Po wymianie oleju i filtra paliwa, przejechałam 100 km i znów to samo, poziom podniesiony na maxa i komunikat.Ktos z Państwa spotkał się z takim problemem ? Proszę o jakieś sugestie co robić.Zamowilam użytkownik DPF, jest już zregenerowany, beda montować.Pomoze ?
 

jolanta803

Uczestnik
Dołączył
5.04.2024
Postów
40
Punktów
2
Wiek
62
Miasto
Lublin
@heniek1000 czy Ty przypadkiem Twoim marzeniem młodości nie było bycie tunerem? Bo tak do nich pijesz że to tuner uj namieszał w mapie... Po co karzesz Jolce zmieniać sterownik silnika? To nie golf I że wkładasz i jeżdzi. Zakup i kodowanie albo klon ECU będzie więcej kosztował, niż zagranie ori map, o ile w ogóle coś było mieszane w sofcie, bo nikt tego nie potwierdził, są to tylko Twoje przypuszczenia że każdy to "paprok" i zaczyna od zmian w ECU.
Kolejną rzeczą nie wiem co trzeba by było namieszać w mapie żeby przybył litr oleju na 100km, silnik pracował by gorzej niż traktor, a biała chmura by była jakby papieża wybrali.
Także sory ale teoria z dopalającym się DPF jest dla mnie całkowicie nierealna.
Co do całokształtu, myślę że poprzednikom poprostu brakuje wiedzy, żeby pokonać temat, a nie chęć wydymania na kase.
Wystarczy ktoś kompetentny co ogarnia diagnostyke i będzie wiedział po parametrach, czy mapa jest ori

@jolanta803 pytałaś o filtr w sterowniku silnika... Nie istnieje takie coś. Może chodziło po prostu o wymiane filtra powietrza
Automatyczne połączenie postów:

A no i jeśli już uczepiliśmy się tego wypalania DPFa, to Jolka możesz sama to sobie zweryfikować czy tak jest. Sterownik silnika podczas wypalania samoczynnie obciąża silnik takimi rzeczami jak np. włącza sobie ogrzewanie szyb, lusterek itp. jest to ukryte, także żadna dioda Ci się nie zapali, ale możesz po przejechaniu powiedzmy 30km, (żeby była pewność że wszystkie temperatury zostały osiągnięte i ECU zezwolił na wypalanie) dotknąć ręką szkła lusterka i zobaczyć czy jest ciepłe. Na pewno jeśli będzie grzało poczujesz to na ręku
Też się zdziwiłam tym zaleceniem po regeneracji uzywki DPF-u, by wymienić filtr w sterowniku silnika, bo pierwszy raz o tym słyszę, pewnie chodziło im o firmie powietrza.Twoim zdaniem mam zadać dopalenia statycznego na jeszcze tym zamienniku i sprawdzić co się tam działo, czy dopali, zobaczyć czy od ostatniego razu , jak wypalał, czy wypalał, z jaką temperatura, etc. Dopiero potem montaż uzywki i powtórne dopalanie statyczne ? Dopiero po tym wymiana oleju ? Kaze tez zajrzeć do wtrysków, turbiny. Wszystkie dane z dopalania na papierze oczywiście. Dopalanie statyczne na oryginalnym programie do forda: forsant? Tak to się jakoś nazywa ? Jakim programem powinien diagnozować, żeby diagnostyka byla wiarygodna ? Ten, co zajmował się montażem wtrysków, pompy zregenerowanej, to po robocie, przeprowadził diagnostykę na jakimś programie: ES tronik wersja16.2.4698, na wydruku jest logo BOSCH.
 

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
2794
Porady
2
Punktów
298
jest czujnikiem który mierzy nie tylko poziom ale też jakość oleju
Na prosty heńkowy niemechanikowy mózg jakość oleju to jest mierzona z kilometra po skasowaniu inspekcji olejowej.
Nawet teraz coś mi świta i potwierdza moją teorię, bo kojarzę jak wlewałem świeżynkę z fabryki a zużycie nadal było na ~60%.
Wodę jeszcze Ci może wyłapać, jak tester do płynu hamulcowego...ale to raczej nie w naszym przypadku.

by wymienić filtr w sterowniku silnika
Może im chodziło o zaadaptowanie nowego dpfa. A że Nasz tjuner nie umiał, albo wpadł na lepszy pomysł mając pod ręką mapę z chomikuj.pl to wgrał...wadliwej jednostce gdzie problem urósł lawinowo i mamy to co mamy.
Prawdy nie dojdziesz.
 

jolanta803

Uczestnik
Dołączył
5.04.2024
Postów
40
Punktów
2
Wiek
62
Miasto
Lublin
Na prosty heńkowy niemechanikowy mózg jakość oleju to jest mierzona z kilometra po skasowaniu inspekcji olejowej.
Nawet teraz coś mi świta i potwierdza moją teorię, bo kojarzę jak wlewałem świeżynkę z fabryki a zużycie nadal było na ~60%.
Wodę jeszcze Ci może wyłapać, jak tester do płynu hamulcowego...ale to raczej nie w naszym przypadku.


Może im chodziło o zaadaptowanie nowego dpfa. A że Nasz tjuner nie umiał, albo wpadł na lepszy pomysł mając pod ręką mapę z chomikuj.pl to wgrał...wadliwej jednostce gdzie problem urósł lawinowo i mamy to co mamy.
Prawdy nie dojdziesz.
Oddzwonil ten mechanik, co wykłada w samochodówce i ma swój warsztat.Zdemontowal ten zamiennik, okazal sie jakiś mniejszy niż oryginał.Poza tym testował w terenie, termostat do wymiany.Temperatura silnika nie osiąga więcej niż 70-pare stopni, co powoduje tez zle wypalanie, wieksze zużycie paliwa( zauwazylam) i z tego co powiedzial, jakieś zle chłodzenie?- nie wiem czy dobrze zrozumiałam.Czekam na nowy termostat.To tyle na razie.
 

matus1014

SuperMechanior
Dołączył
14.02.2019
Postów
561
Punktów
86
Wiek
27
Oddzwonil ten mechanik, co wykłada w samochodówce i ma swój warsztat.Zdemontowal ten zamiennik, okazal sie jakiś mniejszy niż oryginał.Poza tym testował w terenie, termostat do wymiany.Temperatura silnika nie osiąga więcej niż 70-pare stopni, co powoduje tez zle wypalanie, wieksze zużycie paliwa( zauwazylam) i z tego co powiedzial, jakieś zle chłodzenie?- nie wiem czy dobrze zrozumiałam.Czekam na nowy termostat.To tyle na razie.
Jak masz 70stopni to nie rozpocznie wypalania,a jeśli rozpocznie to będzie przerywał ,w każdym bądź razie do poprawnego wypalenia musi mieć bite 90stopni.
 

jolanta803

Uczestnik
Dołączył
5.04.2024
Postów
40
Punktów
2
Wiek
62
Miasto
Lublin
Jak masz 70stopni to nie rozpocznie wypalania,a jeśli rozpocznie to będzie przerywał ,w każdym bądź razie do poprawnego wypalenia musi mieć bite 90stopni.
Dzieki Heniu, czekam na wymianę termostatu i przetestuję.Powiedzial mi też, że badał parametry czujnika tego, który dostałam z uzywka DPF-u i trzymały normę.Jak po robocie, będzie wszystko ok. to pojadę z reklamacją tego zamiennika DPF-u, bo już 1,5 miesiąca po zamontowaniu bylam z reklamacją, chciałam zobaczyć fakturę z zakupu tego sprzętu, to mi nie dał, mówiąc, że jest u księgowej.Dostalam tylko ogólna fakturę z robocizna i wymiana DPF-u z cena usługi.Jak jest mniejszy od oryginału, to i przepustowość może mieć słaba do mojego auta.Tak myślę, czy dobrze, okaże się.
Automatyczne połączenie postów:

Dzieki Heniu, czekam na wymianę termostatu i przetestuję.Powiedzial mi też, że badał parametry czujnika tego, który dostałam z uzywka DPF-u i trzymały normę.Jak po robocie, będzie wszystko ok. to pojadę z reklamacją tego zamiennika DPF-u, bo już 1,5 miesiąca po zamontowaniu bylam z reklamacją, chciałam zobaczyć fakturę z zakupu tego sprzętu, to mi nie dał, mówiąc, że jest u księgowej.Dostalam tylko ogólna fakturę z robocizna i wymiana DPF-u z cena usługi.Jak jest mniejszy od oryginału, to i przepustowość może mieć słaba do mojego auta.Tak myślę, czy dobrze, okaże się.
Sorry, pomyliłam cie z Heniem.
 

matus1014

SuperMechanior
Dołączył
14.02.2019
Postów
561
Punktów
86
Wiek
27
Dzieki Heniu, czekam na wymianę termostatu i przetestuję.Powiedzial mi też, że badał parametry czujnika tego, który dostałam z uzywka DPF-u i trzymały normę.Jak po robocie, będzie wszystko ok. to pojadę z reklamacją tego zamiennika DPF-u, bo już 1,5 miesiąca po zamontowaniu bylam z reklamacją, chciałam zobaczyć fakturę z zakupu tego sprzętu, to mi nie dał, mówiąc, że jest u księgowej.Dostalam tylko ogólna fakturę z robocizna i wymiana DPF-u z cena usługi.Jak jest mniejszy od oryginału, to i przepustowość może mieć słaba do mojego auta.Tak myślę, czy dobrze, okaże się.
Automatyczne połączenie postów:


Sorry, pomyliłam cie z Heniem.
Nie dał bo jej nie ma ,kupił zamiennik podejrzewam na allegro jakiś chłam
 

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
2794
Porady
2
Punktów
298
Strumienica wstawiona, chip tuning prosto z forda za 600zł zrobiony..czysty pieniądz.

...ale bym tam po rajtach jechał...

..ale poczekajmy na razie na wyniki badań profesora z instytutu...czy ogarnie " " termostat " " po strumienicowych tjunerach z chomikuj.pl
U jednego mechanika, zero błędów z DPF-u, wypalanie co 1000 km.U drugiego, elektronika: byly próby wypalenia i się nie powiodły.Mowiono mi, że to jazda miejska
Dramat.

To jest sprawa dla prokuratora, a przynajmniej dla reportera. To wygląda jak gang.
 

jolanta803

Uczestnik
Dołączył
5.04.2024
Postów
40
Punktów
2
Wiek
62
Miasto
Lublin
Strumienica wstawiona, chip tuning prosto z forda za 600zł zrobiony..czysty pieniądz.

...ale bym tam po rajtach jechał...

..ale poczekajmy na razie na wyniki badań profesora z instytutu...czy ogarnie " " termostat " " po strumienicowych tjunerach z chomikuj.pl

Dramat.

To jest sprawa dla prokuratora, a przynajmniej dla reportera. To wygląda jak gang.
No to termostat temperature trzyma, ale łańcuch w rozrządzie do wymiany, znowu robota i przy tym jakieś podkładki pod wtryskiwaczami do wymiany, coś przy kolektorze tez, taki wymóg przy tym łańcuchu, jak dobrze zrozumiałam.Pytal, kiedy rozrząd byl robiony, więc odpowiedziałam zgodnie z prawdą, że w październiku 2023 r, nigdy nie przekraczam 60 000 km.Zdziwil sie, ze nie słyszeli buczęnia tego lancucha
Automatyczne połączenie postów:

Dodam tylko, że faktycznie zauważyłam, że auto jakoś głośniej chodzi.
 
Do góry Bottom