• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Trafic 2 problem z klimatyzacją

N.O.R.

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
6.01.2016
Postów
286
Punktów
35
Miasto
Suwałki
Z praktyki wiem że kazda dysza którą "wstawić się da" będzie spełniać zadanie tylko mniej lub więcej, osobiście po płukaniu i osuszeniu robię serwis klika razy i zawsze część płynu jeszcze odessa, po za tym warunkiem jest po takim płukaniu serwis za miesiąc na wymianę czynnika i oleju, trzeba mieć pewność że auto nie wróci z zatartym nowym kompresorem a te są ostatnio produkowane bardzo delikatne po za tym już chyba większość na zaworach a nie cewkach.
Wstaw żółtą na razie.
 

ateluk

Bywalec
Dołączył
11.11.2019
Postów
60
Punktów
1
Kolejny raz nic z tego. Na żółtej tak samo tylko ciśnienie na HP zaczęło po chwili rosnąć do 17/18 bar i wentylator się nie włączał. Ciśnienie na komputerze i zegarze takie samo.
Po kolejnej obsłudze 20g wyciągnęła maszyna.
Wentylator na wysokim biegu aktywowany testerem chodzi, brak pierwszego biegu...
Powoli kończą się pomysły
 

N.O.R.

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
6.01.2016
Postów
286
Punktów
35
Miasto
Suwałki
ale co zrobiłeś ? Pisz wszystko po kolei, dałeś 1150 czynnika ? Wydmuchałeś parownik ? jak długo sprawdzałeś i na jakich obrotach auto ? Czym i jakim płynem płukałeś układ i czy był wcześniej wyciągnięty zawór z tyłu i dysza ?
Przecież to jest prosty układ jak budowa kulki, kiedyś sam robiłem od początku elektrykę po spaleniu i to musi chodzić, coś źle robisz albo nie czytasz co się pisze...
Wydmuchałeś ten parownik w jedną i drugą stronę na pewno ?
 

ateluk

Bywalec
Dołączył
11.11.2019
Postów
60
Punktów
1
Nor jedyne czego nie zrobiłem to parownika nie przedmuchalem. W sierpniu jak cała naprawę robiłem to wszystko plukalem i kompresorem z każdej strony dmuchałem.
Ogólnie to cały uklad rozkręciłem i większość przewodów nawet te ogromne długie pod autem zdemontowalem i plukalem. Zawór założony oczywiście po płukaniu.
Do płukania używam aerozoli Belnet z carsu, mają dobre ciśnienie i szybko wysychają więc nie ma mowy o jakimś zalegającym preparacie do płukania. W dodatku zawsze przy płukaniu parownika zostawiam na noc rozszczelniony a przed nabiciem próżnia minimum godzina.

Auto sprawdzałem ok 15 minut dopóki ciśnienie HP nie zaczęło rosnąć pod 20 bar. Na LP ciągle 2 bary i przewód od tył ego parownika zimny.
Temp w garażu ok 16/17 stopni

Nor jeśli twierdzisz że ten parownik może być przepełniony czy zapchany to skąd tyle oleju? Do uruchomienia kompresor miał 160 ml, 70 dołożyłem maszyna. A z trzech obslug zrzuciło już ponad 80 ml.
Jutro sprawdzę ten wentylator i rezystor moze on winny i rozbiore do tego parownika.
Już nawet myślę czy by nie wypłukać od nowa wszystko.
 

N.O.R.

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
6.01.2016
Postów
286
Punktów
35
Miasto
Suwałki
A właśnie, tak myślałem że nie dmuchnąłeś tego parownika, kiedyś miałem przypadek w dużej ładowarce z klima gdzie przyjechał do naprawy z serwisu gość i zalał dużą ilością oleju, odzyskałem wtedy około litra i ten sam objaw co u ciebie.
płyn belnet jest mało gryzący i trzeba płukać nim bardzo długo i najlepiej maszynką do płukania jak ja robie, na auto idzie mi prawie cała puszka czyli ok 5l, za to ten płyn jest w jakimś stopniu mieszalny z olejami dla tego że właśnie zostaje część w podzespołach, masz za to tyle odzysku z oleju, to jest olej z częścią płynu za to po płukaniu robię kilka razy obsługę i każe dla klienta za miesiąc przyjechać na obsługę i kontrolę jeszcze raz.
Dla mnie z tego co widzę w temacie to to masz zatkany parownik który do końca się nie wyczyścił lub zawalony olejem i on nie może się przebić przez niedoczyszczone kanały parownika.
 

ateluk

Bywalec
Dołączył
11.11.2019
Postów
60
Punktów
1
Kurde chyba ze wymienię ten parownik, w wakacje już z braku funduszy zrezygnowaliśmy z wymiany. Czujnik widział delikatna nieszczelność na nim i słabo wyglądała, lamelki sypały się po przejechaniu palcem więc może rzeczywiście jest z nim problem i stąd ten ubytek 200g.
Dużo roboty że że zdjeciem deski?
 

Manitoba1

SuperMechanior
Dołączył
23.11.2013
Postów
514
Punktów
41
Miasto
Psary
WWW
www.automototechnika.com
W którym miejscu znajdują się przekaźniki wentylatorów? ( najprawdopodobniej pod zbiornikiem płynu, tylko nie wiem, który jest od pierwszego a który od drugiego biegu wentylatora.
Klimatyzacja nie załącza wentylatorów, opornik był uszkodzony, ale dalej nie załącza.
 

Manitoba1

SuperMechanior
Dołączył
23.11.2013
Postów
514
Punktów
41
Miasto
Psary
WWW
www.automototechnika.com
Prekażnik znalazłem, prychodzi również zasilanie na rezystor po załączeniu klimatyzacji, wygląda że prolem jest po stronie wentylatora.
Dość wolno się obraca a ciśnienia na klimatyzacji są dość wysokie
HP około 20barów a LP około 7barów
 
Do góry Bottom