1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

FORD KA 08-16 1.2 BENZYNA - POMOCY

Dyskusja w 'Pytanie do mechanika' rozpoczęta przez użytkownika jacek93, 10-10 19.

  1. blayders

    blayders Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    10-10 18
    Postów:
    362
    Docenione treści:
    83
    Miasto:
    Podkarpacie
    To może warto wydać te 10 euro za miesiąc próbny by dowiedzieć się procedury wymiany rozrządu w twoim silniku . Kolejna podpowiedz : tym narzędziem jest laptop .
    Samemu to sobie możesz naprawić samochodu przed 2001 rokiem później bez tajemnej wiedzy polegniesz .
     
    Ostatnio edytowano: 12-10 19
  2. jacek93

    jacek93 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    2-08 13
    Postów:
    21
    Docenione treści:
    1
    Idac twoim tokiem myslenia wydam 50 zl na cos co dalem ci w linku kilka postow wczesniej .
    Sadze ze ty sam nie wiesz o czym gadasz :) To nie jest moj pierwszy rozrzad ...
    Najpierw gadasz o dodatkowych blokadach pozniej ze to laptop :) za takie rady to dzięki kolego :)
     
  3. blayders

    blayders Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    10-10 18
    Postów:
    362
    Docenione treści:
    83
    Miasto:
    Podkarpacie
    1. Nie będę się przechlał ile ja rozrządów zrobiłem w silnikach z grupy fiat fire . I to dzięki autodacie niepotrzebnie nie rozgrzebałem silnika gdy miałem dokładnie taki sam przypadek . A to co dałeś w linku to nie jest kompletna instrukcja .
    2. Nie wiem o czym gadam - to skat wiedziałem ze robiłeś rozrząd mimo ze na początku o tym nie napisałeś ? Co jasnowidzem jestem ?
    3. Nie pisałem o żadnych dodatkowych blokadach - nie zmyślaj - pisałem o dodatkowym narzędziu , którym jest laptop .
    4. Bądź jak inni mechanicy z mojej okolicy i podmieniaj kolejne części tyko ze g.... to ci da .
    5. Ja mam filozofie taka jak VOODOO , nie daje ryby tylko wędkę .
     
    Ostatnio edytowano: 13-10 19
  4. komar200

    komar200 GWD

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    2 534
    Docenione treści:
    1 061
    Miasto:
    grudziadz
    Uzyskanie dostępu do układu rozrządu
    • Zdjąć plastikową górną osłonę silnika
    • Zdjąć dolną osłonę komory silnika
    • Zdemontować prawe przednie koło
    • Zdemontować prawe nadkole
    • Zdjąć prawą podporę silnika mocującą ramę belki wspierającej
    • Zdemonować wąż doprowadzający powietrze do filtra powietrza oraz samą obudowę filtra
    • Zdjąć pasek wielorowkowy
    • Zdjąć koło pasowe wału korbowego
    • Zamontować pomocnicze podparcie silnika (pierwsze cztery wyżej wymienione narzędzia)
    • Zdjąć pokrywę zaworów
    • Podeprzeć silnik podnośnikiem
    • Zdemontować mocowania silnika
    • Zdemontować górną i dolną osłonę rozrządu
    • Zamontować przyrząd tymczasowo blokujący silnik w podniesionej pozycji
    Demontaż paska rozrządu
    Ustal położenie wałka rozrządu przy użyciu blokady OE 2000004400. (Zdj. 1 i 2)

    [​IMG]
    Zdj. 1
    [​IMG]
    Zdj. 2
    W tym celu należy obrócić wał korbowy w kierunku biegu silnika (w prawo) za pomocą odpowiedniego narzędzia, aż wycięcie wałka rozrządu (oznaczone na zdjęciu kolorem czerwonym) skierowane będzie do góry (na godzinie 12). (Zdj. 3)

    [​IMG]
    Zdj. 3
    Zabezpieczyć wałek rozrządu mocując przyrząd przy użyciu dwóch śrub. (Zdj. 4)

    [​IMG]
    Zdj. 4
    Założyć blokadę wału korbowego OE 2000004500. (Zdj. 5 i 6)

    [​IMG]
    Zdj. 5
    [​IMG]
    Zdj. 6
    Następnie należy odkręcić nakrętkę napinacza, poluzować go i zdjąć pasek rozrządu.

    Montaż nowego paska rozrządu
    Najpierw wymieniamy napinacz i – jeśli to konieczne – także pompę wody (Zdj. 7). W tym drugim przypadku koniecznie jest dokładne odtłuszczenie powierzchni styku bloku silnika z pompą wody. (Zdj. 8)

    [​IMG]
    Zdj. 7
    Przed nałożeniem pasty uszczelniającej należy upewnić się, że powierzchnia styku jest całkowicie sucha – jej osuszenie może potrwać nawet godzinę. Pastę należy nałożyć w ilości przewidzianej w instrukcji i pokryć nią wyłącznie powierzchnię elementu uszczelniającego. Nadmiar pasty jest najczęstszą przyczyną wycieków płynu chłodzącego.

    [​IMG]
    Zdj. 8
    Zakładanie paska zaczynamy od koła pasowego wałka rozrządu, w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Ostatnim etapem zakładania jest ułożenie go na napinaczu. Należy upewnić się, że pasek dokładnie przylega do kół pasowych i nigdzie nie jest skręcony lub zagięty.



    Następnie, przy użyciu narzędzia OE 1860987000 obracamy napinacz w lewo aż do osiągnięcia maksymalnej wartości napięcia, po czym dokręcamy nakrętkę. (Zdj. 9)

    [​IMG]
    Zdj. 9
    Pasek rozrządu jest teraz napięty do maksymalnego zakresu. Teraz należy zdjąć blokady wału korbowego i wałka rozrządu. Obracamy wał korbowy o dwa obroty w prawo, dzięki czemu nowy pasek rozrządu precyzyjnie ułoży się w zębach kół pasowych. Następnie ponownie zakładamy blokady wału korbowego i wałka rozrządu.



    Kolejny etap to ustawienie napinacza zgodnie ze wskaźnikiem. W tym celu trzeba poluzować nakrętkę, a następnie – używając narzędzia OE 1860987000 obracamy napinacz w lewo aż wskaźnik nałoży się na punkt odniesienia. (Zdj. 9 i 10)

    [​IMG]
    Zdj. 10
    Ponownie dokręcamy nakrętkę używając klucza dynamometrycznego z ustawieniem 25 Nm. Ponieważ wskaźnik widoczny jest tylko od dołu, warto użyć małego lusterka. (Zdj. 11)

    [​IMG]
    Zdj. 11
    Usuń blokady wału korbowego i wałka rozrządu. Ponownie obróć wał korbowy o dwa obroty w prawo za pomocą dwóch obrotów w kierunku silnika. Jeszcze raz załóż blokady. Jeśli nie uda się tego zrobić, pasek nie został założony prawidłowo. Niezależnie od wyniku próby, trzeba sprawdzić wartość napięcia paska i w razie potrzeby skorygować. (Zdj. 12)

    [​IMG]
    Zdj. 12
    Zdejmij blokady i zamontuj zdemontowane wcześniej części w odwrotnej kolejności. W pudełku z oryginalnym paskiem ContiTech zawsze znajduje się naklejka informacyjna, którą należy wypełnić informacjami o następnej wymianie paska rozrządu, po czym przykleić w widocznym miejscu w komorze silnika. (Zdj. 13)

    [​IMG]
    Zdj. 13
    Jeśli wymieniana była pompa wody, należy napełnić układ chłodzenia płynem zgodnym ze specyfikacją producenta pojazdu, po czym upewnić się, że nie ma wycieku. Przed wydaniem samochodu klientowi trzeba przeprowadzić jazdę próbną.



    Artykuł sponsorowany przez firmę Contitech. Jeżeli chodzi o ten rozrząd ,Nie wiem co tu można skopać.Blayders nie trzymaj kolegów w nie pewności
     
    jacek93 i toomii76 lubią to.
  5. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    8 724
    Docenione treści:
    4 681
    Miasto:
    turek
    Faktycznie. Bardzo trudny rozrząd. Nie napisali, ale na koncu powinno byc jeszcze hokus pokus, zeby to działało jak powinno.

    Jacek, wydech masz drożny?
     
    jacek93 lubi to.
  6. dejot43

    dejot43 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    4 095
    Docenione treści:
    1 660
    Miasto:
    Olsztyn
    Ja Jeszce spluwam przez lewe ramię.
     
    jacek93 lubi to.
  7. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    8 724
    Docenione treści:
    4 681
    Miasto:
    turek
    Ja przez prawe. Jak pluje przez lewe to mnie skurcz łapie.
    Ale bez żyłki i haczyka. Tak to można najwyżej rybie wpier.ol spuścić wędziskiem.
    No i przy Focusie dostaleś tyle wędek, a połów nadal nie udany.
     
    Ostatnio edytowano: 13-10 19
    gtszudi i jacek93 lubią to.
  8. jacek93

    jacek93 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    2-08 13
    Postów:
    21
    Docenione treści:
    1
    tak drożny .
    Wytlumaczcie mi tylko 1 rzecz , jesli zablokowany mam walek i wal , zakladam pasek a kolo fazowe ma minimalny luz , w ktora strone ma byc napiete ? czy to jest bez roznicy .
    Robilem wlasnie identycznie jak napisane wyzej w instrukcji . Moze to nie wina rozrzadu nie wiem juz sam

    "Zakładanie paska zaczynamy od koła pasowego wałka rozrządu, w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara." - i tak tez robilem ....
    Niby jest jakas blokada do blokowania tego kola fazowego ale ... nie pisze nic o tym w instrukcji ..

    Serio ;) - zachowujesz sie jak typ ktory wszystko wie i zjadl wszystkie rozumy i proboje zablysnac . A wychodzisz na zwyklego buca.... Sam przylazisz po pomoc na forum a w moim temacie robisz z siebie gwiazde , Ty nie masz nic sensownego do powiedzenia tylko poszlaki ... Faktycznie zes Filozof przez duze F jak i te twoje filozoficzne umiejetnosci ... zajmij sie autami z ktorymi sam masz problem , nie pozdrawiam.
     
  9. blayders

    blayders Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    10-10 18
    Postów:
    362
    Docenione treści:
    83
    Miasto:
    Podkarpacie
    1. Tak zaglądam na forum tylko więcej na niego daje niż otrzymuje . Na wiele tematów które rzuciłem zapytanie tylko raz dostałem odpowiedz , która była blisko prawdy . Reszta to można się domyśleć .
    2. Napisałem ci dwie podpowiedzi . Jeden byś ten samochód traktował jako fiata 500 . Dwa był dokończył ta robotę przy użyciu laptopa i interfejsu . Może mam ci jeszcze napisać instrukcje gdzie jak kliknąć w tym laptopie ??
    3. Jak chcesz naprawiać samochody to musisz zacząć inwestować i to dużo albo zmień na branże budowlana tam chyba aż tyle nie trzeba inwestować , chociaż jak zobaczyłem z jakimi sprzętami gość przyszedł zrobić mi remont mieszkania to tam też nastąpił postęp i kielnia pędzel i wiaderko już nie wystarczy .
     
    Ostatnio edytowano: 13-10 19
  10. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    8 724
    Docenione treści:
    4 681
    Miasto:
    turek
    Blayders, dawaj rozwiązanie. Odszczekam wszystko co napisałem w tym temacie.
     
    komar200 i jacek93 lubią to.
  11. jacek93

    jacek93 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    2-08 13
    Postów:
    21
    Docenione treści:
    1

    To ze w nim jest silnik fiata to wiedzialem od poczatku .
    Bo laczac sie interfejsem z fordem to mozna jedynie bledy odczytac i skasowac.
    Wszystkie mozliwe adaptacje robilem poprzez wybor fiata 500. Tam jest wiecej opcji .
    Jesli chodzi ci o adaptacje kola faz / czujnika polozenia faz , to bylo to zrobione .
    Co mam sobie zrobic tym adapterem ?
    Masz autodate bo w innym poscie sie chwaliles , podaj instrukcje .

    Po 2 nie inwestuje , pracowalem u kogos i nie potrzebowalem inwestowac u siebie . Bo u siebie nie mam warunkow do zrobirnia warsztatu , pozatym mam problemy zdrowotne ktore wykluczyly mnie z zawodu mechaniki .Nie mam swojego warsztatu od tego jest forum aby sie wymieniac roznymi rzeczami .
    Kupilem sobie nowsze auto . Mam dostep do kompa / narzedzi wiec robie sam . Zawodowo juz nie pracuje .

    Oswiec nas wszystkich .
     
    Ostatnio edytowano: 13-10 19
  12. komar200

    komar200 GWD

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    2 534
    Docenione treści:
    1 061
    Miasto:
    grudziadz
    Dobra Jacek ja ci powiem nie wiem czemu kolega blayders nie chce pierwsze primo mam nadzieję że koło popuszczałes drugie primo wypier.....ić wartości przyuczone wyzerować,s kasuj adaptacje koła fonicznego wtedy rozgrzewać Hama i ot cała banalna procedura ale nie jednym kliknięciem ;)powodzenia.
     
    jacek93 lubi to.
  13. jacek93

    jacek93 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    2-08 13
    Postów:
    21
    Docenione treści:
    1
    Kola nie popuszczalem
    Wartosci skasowane i adoptowane od nowa .
    Jutro i tak bede rozbierac ten rozrzad .
     
  14. blayders

    blayders Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    10-10 18
    Postów:
    362
    Docenione treści:
    83
    Miasto:
    Podkarpacie
    Brawo dla komar200 . W witech'u (oryginał FCA) jest do tego oddzielna opcja adaptacji po wymianie paska . Np. w lauchu trzeba kliknąć wszystko co możliwe , adapracje przepustnicy , czujnika położenia walu , nastawy podstawowe itd. . Sama adaptacja koła faz i nie wystarcza !!! . Dlaczego tak się dzieje nie wiadomo cos takiego się wydarza raz na 20 robionych rozrządów . Prawdopodobnie związane jest to z odkręceniem koła z którego czyta czujnik położenia wału .
    A tu instrukcja z AD . Sorry ze po angielsku ale ja uznaje w motoryzacji angielski albo rosyjski .
     

    Załączone pliki:

    jacek93 lubi to.
  15. jacek93

    jacek93 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    2-08 13
    Postów:
    21
    Docenione treści:
    1
    Z ang nie problem jutro przetlumacze , dzieki

    Tak na szybkosci o co chodzi z popuszczeniem kola faz ?
    Nie wiem czy jest blokada do tego bo mialem org z fiata i mialem tylko lizak i to do walka
     
  16. komar200

    komar200 GWD

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    2 534
    Docenione treści:
    1 061
    Miasto:
    grudziadz
    Yrzeb
    Trzeba je odkręcić podczas wymiany rozrządu.
     
    jacek93 lubi to.
  17. jacek93

    jacek93 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    2-08 13
    Postów:
    21
    Docenione treści:
    1
    Ok wiem ze na walku jest specjalne miejsce na klucz zeby zablokowac go przy odkrecaniu kola faz , odkrece ten korek na kole faz pod ktorym jest sruba do poluzowania kola faz .
    walek wiem jak zablokowac wypustem do gory i zablokowac blokada ale jak pozniej to kolko faz ustawic wzgledem walka ? Blokada ?

    Bede wdzieczny za podpowiedz .

    Czytalem ta instrukcje i zrozumialem ja w taki sposob ( w skrocie)

    Najpierw ustawiam blokady i luzuje kolo fazowe , pozniej zakladam pasek , napinam , dokrecam kolo fazowe , zdejmuje blokady obracam 2 x sprawdzam napiecie , jak jest zle , korekta i znow 2x
    Jak dobrze to zdejmuje ,i przeprowadzam procedure adaptacyjna

    Tylko da sie napiac pasek przy poluzowanym kole faz ?
    W mojej instrukcji i w tych co spotkalem - w necie i workshopie nie bylo nic o luzowaniu kola , podpowiedzcie :) Z gory dzieki!
     
    Ostatnio edytowano: 13-10 19
  18. blayders

    blayders Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    10-10 18
    Postów:
    362
    Docenione treści:
    83
    Miasto:
    Podkarpacie
    hmm… pierwsza i nawazniejsza sprawa to sprawdzenie czy kolo zmiennych faz nie ma luzu . Jak to sprawdzić nie jestem wstanie ci to napisać bo ja sam robię to na wyczucie po tym jak porównałem jak zachowuje się nowe koło .
     
    jacek93 lubi to.
  19. jacek93

    jacek93 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    2-08 13
    Postów:
    21
    Docenione treści:
    1
    A po odkreceniu tej sruby i zluzowaniu kola fazowego jestem w stanie ustawic i napiac rozrzad ?

    Bo jesli tak to kupie ta blokade do kola faz i zablokuje wtedy i dokrece .
     
  20. jacek93

    jacek93 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    2-08 13
    Postów:
    21
    Docenione treści:
    1
    Witam ponownie , nie zdarzylem sprawdzic rozrzadu auto na trasie zgaslo
    Po rozebraniu glowicy , tlok zlamal zawor ssacy 1 cyl.
    Pytanie jest inne ...
    Silnik wymieniony , blad wypadania zaplonow zostal... Wczoraj jechalem i znow to samo. Nie moze to byc rozrzad poniewaz 2 silnik wczesniej chodzil bez problemu a ja rozrzadu nie dotykalem , sterownik silnika???
    Ze starego silnika zostala wiazka , przpustnica i czujnik walu ,( reszta osprzetu - , cewki , wtryski , czujniki - sa od nowego silnika ) Ale zadne z nich raczej by tego nie powodowalo , moze instalacja ale to by sie zapalalo roznie a tutaj sa scisle okreslone warunki. Jakies pomysly?

    Jeszcze zastanawiam sie czy usterka silnika (ze tlok spotkal sie z zaworem nie jest wlasnie nastepstwem zepsutego sterownika silnika)