1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Rękodzieła artystyczne :)

Dyskusja w 'Narzędzia i sprzęt warsztatowy' rozpoczęta przez użytkownika jacek grabowski, 13-03 15.

  1. jacek grabowski

    jacek grabowski Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-04 13
    Postów:
    1 108
    Docenione treści:
    875
    Miasto:
    Warszawa
    Adres strony:
    Witam.
    Lubię zrobić swoją pracę tak, by nie zostawić żadnych szkód w postaci podziurawionych przewodów elektrycznych. Biorę jeden drucik z wielolicowego przewodu, wkładam w damski pin złącza i najprostszą drogą przeprowadzam drucik na zewnątrz ( w tym przypadku wtyczki ) i wpinam wtyczkę. Do drucika podłączam za pomocą krokodylka przewód do oscyloskopu, lub multimetru, w zależności od potrzeb. Lubię taką zabawę :)
    Pozdrawiam.
     

    Załączone pliki:

    palikot i Marek_S lubią to.
  2. Marek_S

    Marek_S SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    15 082
    Docenione treści:
    1 843
    Miasto:
    Sląsk
    Polecam szpilki krawieckie wszedzie wejda tyle ze polutowałem jako koncówki
     
    jacek grabowski lubi to.
  3. dejot43

    dejot43 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    3 056
    Docenione treści:
    782
    Miasto:
    Olsztyn
    Polak potrafi ;)
     
  4. koksiu621

    koksiu621 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-08 12
    Postów:
    2 173
    Docenione treści:
    267
    Miasto:
    Kudowa-Zdrój
    Uniwersalna blokada wałków rozrządu v 6 i v 8 grupa vag 1455803573720-1853185802.jpg
     
    RoMo, SUWrzeszów, Marek_S oraz 1 osoba lubią to.
  5. jacek grabowski

    jacek grabowski Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-04 13
    Postów:
    1 108
    Docenione treści:
    875
    Miasto:
    Warszawa
    Adres strony:
    Witam.
    By praca była łatwiejsza ja podczas wymiany nie tylko pompy wody, szczególnie w samochodach, gdzie jest trudny dostęp, w dwa gwinty po śrubach wkręcam szpilki na które zakładam uszczelkę i pompę. Po dokręceniu śrub, wykręcam szpilki i wkręcam pozostałe dwie śruby.

    Pokarzę Wam nie bardzo piękny nadgryziony zębem czasu, zrobiony z płaskiego wkrętaka przyrząd mojego pomysłu do wyjmowania uszczelniaczy. Koniec ma zaokrąglony, by nie uszkodzić wałka i ma przyspawaną nakrętkę w którą jest wkręcona śruba. Podczas wyjmowania uszczelniacza łatwiej to zrobić, gdy przyrząd nie opiera się o krawędź gniazda uszczelniacza, tylko wykręcam na miarę śrubę i opieram ją obok uszczelniacza, by przyrząd nie przeszkadzał wychodzącemu uszczelniaczowi.
    Pozdrawiam.
     

    Załączone pliki:

    koksiu621, RoMo oraz Polders lubią to.
  6. lisek171

    lisek171 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    22-11 14
    Postów:
    46
    Docenione treści:
    14
    na uszczelniacze u mnie sprytnym patentem jest wkręcenie wkręta w uszczelniacz między wałkiem a gniazdem, jeśli nie ma się na czym oprzeć wkręt to wtedy wyciągam go młotkiem bezwładnościowym z adapterem pod wkręt
     
    jacek grabowski lubi to.
  7. metalworks

    metalworks Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    29-01 15
    Postów:
    149
    Docenione treści:
    43
    Kobyłki które sobie zrobiłem, do pierwszych wykorzystałem podstawy od rusztowania z gwintem trapezowym, musiałem je jedynie minimalnie roztoczyć wewnątrz aby wchodziła do nich rura 1 cala. Wewnątrz tych "śrub" wspawałem pierścienie też z rury 1 cala aby wkładana rurka miała się na czym opierać.

    Drugie kobyłki zrobiłem z profilu pochodzącego ze starego pługa. Muszę jeszcze sobie dorobić do kobyłek sworznie z zabezpieczeniami zamiast drutu żebrowanego czy śruby jak na ostatnim foto.

    Obraz 286.jpg Obraz 290.jpg Obraz 292.jpg Obraz 305.jpg .
     
  8. Marek_S

    Marek_S SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    15 082
    Docenione treści:
    1 843
    Miasto:
    Sląsk
    fajne profesjonalna robota
     
  9. lisek171

    lisek171 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    22-11 14
    Postów:
    46
    Docenione treści:
    14
    metalworks, jacek grabowski oraz Misiek lubią to.
  10. lukaszesz

    lukaszesz Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 13
    Postów:
    502
    Docenione treści:
    46
    Miasto:
    poznań
    widząc wasze wynalazki postanowilem podzielic sie moimi :) i tak ;
    -Kobylki zrobione z podnosnikow od sprintera
    -blokada pedału hamulca
    -Ściagacz do tulei
    -Szczypce i klucz do pomp w zbiorniku
    -Trawers do powieszenia silnika
    -Prasa stołowa
    -Ściągacze do wycieraczek
     

    Załączone pliki:

  11. baton180

    baton180 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-06 12
    Postów:
    989
    Docenione treści:
    162
    Miasto:
    Glasgow - Szkocja Tarnobrzeg-Mielec
    To teraz ja się pochwałę wynalazkiem ☺


    I w sumie zadam pytanie .... jak wkładacie tłoczek w zacisk ? Ja zawsze miałem z tym kłopot. ...


    I wymyśliłem to


    20160319_140401.jpg
     
  12. lukaszesz

    lukaszesz Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 13
    Postów:
    502
    Docenione treści:
    46
    Miasto:
    poznań
    nie bardzo kumam jak to dziala
     
  13. baton180

    baton180 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-06 12
    Postów:
    989
    Docenione treści:
    162
    Miasto:
    Glasgow - Szkocja Tarnobrzeg-Mielec
    Największą trudność sprawiało mi osadzenie tloczka w gumce osłonowej
    Ja najpierw wkładam osłonki w zacisk i dopiero tłoczek i to nazedzie pomaga mi rozszerzyć osłonki i tłoczek wkładam bez problemu
     
  14. tytoos

    tytoos Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    14-05 13
    Postów:
    766
    Docenione treści:
    53
    Miasto:
    Poznań
    ja zakładam gumkę na tłoczek, ale nie w rowek tylkok znacznie niżej, później gumkę na zacisk i wtedy tłoczek bez problemu wchodzi.
    Tylko jak wszystko posmaruję smarem to strasznie się slizga i trzeba odrobinke cierpliwości :) ale idzie sprawnie
     
  15. baton180

    baton180 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-06 12
    Postów:
    989
    Docenione treści:
    162
    Miasto:
    Glasgow - Szkocja Tarnobrzeg-Mielec
    A co jak gumka jest w zacisku od środka?
    Nigdy nie byłem pewien czy dobrze siedzi
    No i ta cierpliwość ..... hahaha
     
  16. tytoos

    tytoos Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    14-05 13
    Postów:
    766
    Docenione treści:
    53
    Miasto:
    Poznań
    gumka na tłoczek, rozciagam ja i wkladam w wewnetrzne rowki w zacisku - pozniej wciskam tloczek, jak zaskoczy to idzie bez problemu :)
    cierpliwość... cóż, troche trzeba mieć, ael w sumie zazwyczaj bardzo szybko, max przy 3 probie idzie wprawnie - najczesciej gumka spada z tloczka :D
     
  17. metalworks

    metalworks Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    29-01 15
    Postów:
    149
    Docenione treści:
    43
    Zakupiłem jakiś czas temu małą pneumatyczną szlifierkę ręczną przywiezioną z USA. Oczywiście była w niej specjalna tarczka z małym otworem wewnętrznym. Nie widziało mi się szukanie takich po sklepach, zapewne też trochę kosztują. Wpadłem więc na pomysł na wykorzystanie resztek z większych tarcz z "kątówek", zwłaszcza że zbiera się takich w warsztacie bardzo dużo.

    Wystarczyło wytoczyć odpowiedni adapter/podkładkę, która jedną częścią pasuje idealnie w wewnętrzny otwór tarczy, na to później przychodzi zwykła podkładka aby całość ścisnąć śrubką. Szlifierka świetnie nadaje się do precyzyjnej roboty, zwłaszcza do szlifowania spawów w blacharce, cięcia cienkich blaszek.
     

    Załączone pliki:

    jacek grabowski, voodo oraz Marek_S lubią to.
  18. Marek_S

    Marek_S SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    15 082
    Docenione treści:
    1 843
    Miasto:
    Sląsk
    super rozwiazanie
     
  19. eltechsam

    eltechsam Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-01 15
    Postów:
    5 404
    Docenione treści:
    1 324
    Miasto:
    Wysoka
    Tarczki z redukcją spoko ale kunsztowna jest ta osłonka.:)
    Nie mogę patrzyć jak ludzie pracują szlifierkami bez osłon, zwłaszcza w "kształcących" programach w TV...
     
    jacek grabowski lubi to.
  20. lukaszesz

    lukaszesz Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 13
    Postów:
    502
    Docenione treści:
    46
    Miasto:
    poznań
    heheheh ja mam wszedzie zdjete oslony :) tylko na dużej zostawiłem ale juz nie raz mialem tarcz 300 bez oslony. Oczywiscie nie raz tez mialem pociete rece :)