• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Rękodzieła artystyczne :)

jacek grabowski

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.04.2013
Postów
1123
Punktów
957
Wiek
75
Miasto
Warszawa
WWW
www.facebook.com
Witam.
Ustawiałem zbieżność i podczas kręcenia zapieczoną nakrętką, by unieruchomić drążek kierowniczy, by się nie obrócił, założyłem na kawałek sześciokątny drążka kierowniczego cztery trzynastki płasko oczkowe obok siebie i oparłem je o wahacz. Kolega mechanik, który akurat był obok mnie powiedział, że do głowy mu nie przyszło i nigdzie o tym nie czytał, by zakładać kilka takich samych kluczy obok siebie.
Myślę, że ktoś kto wymyślił czasami zacnej długości sześciokąt na drążku miał kilka kluczy na myśli.:)
Pozdrawiam.
 

topsped

Bywalec
Dołączył
18.10.2015
Postów
66
Punktów
7
Miasto
Koszalin
Stary dobry patent wyciągania łożysk "na tłok"...przy szczelnym tłoku(dobrze dotoczonej śrubie, aby łeb nie mial luzu w wewnętrznej biezni łożyska) i odpowiednich uderzeniach sprawdza się dobrze zwykły towot.
Jednego razu przyjechał do mnie na załadunek Niemiec. Robiłem zawieszenie kabiny w w dafie 95. Jak zobaczył że wybijam tą metodą tulejkę, nie mógł uwierzyć że to takie proste. Mechanik na jego firmie ponoć pół dnia się męczył żeby ją wyciągnąć. Potem dawali auta na serwis bo tam mieli specjalistyczne narzędzia. Miałem szczęście spotkać na swojej drodze mechaników że starej szkoły, którzy umieli naprawić część, a nie tylko wymienić. A patenty mieli kosmiczne. Na ich technologi do dzisiaj bazuję. No nie do końca sprzęt się zmienia. Ale zaszczepili bakcyla do kombinowania narzędzi. Ostatni przyjechali do mnie z serwisu NH pożyczyć przyrząd do wciskania zimera na półoś w ciągniku. Przed ten pruli pół most, a zwolnice ważą. Podłapali patent i już toczą swój.
 

greghorn

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.11.2013
Postów
1339
Punktów
427
Miasto
Miechów
Dzisiaj miałem do sprawdzenia intercooler.
Na szybko dorabiane króćce ;)
IMAG2371.jpg IMAG2372.jpg IMAG2378.jpg IMAG2379.jpg
 

lisek171

SuperMechanior
Dołączył
22.11.2014
Postów
234
Punktów
41
jakie tam ciśnienie 2.5 do 3 bar , bynajmniej ja sprawdzam z pomocą reduktora cisnienia co by nie popsuć gożej jak jest, dodam że jeszcze do takich akcji są pomocne korki z gąsiorów do wina http://allegro.ogrodniczowiniarski.pl/korek_do_balonu/DSC_0759.jpg
również sprawdza się to przy odpowietrzaniu układów hamulcowych gdy pompka licha i nie chce zaciągnąć płynu to zalewam zbiorniczek na max odpowietrzniki odkręcam na reduktorze 0.5bara i biję ciśnienie w układaż zacznie lecieć odpowietrznikami kontrolując ubytek w zbiorniczku
 
Ostatnia edycja:

jacek grabowski

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.04.2013
Postów
1123
Punktów
957
Wiek
75
Miasto
Warszawa
WWW
www.facebook.com

greghorn

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.11.2013
Postów
1339
Punktów
427
Miasto
Miechów
No tak ... zwłaszcza ta szklana ....
No akurat idealnie spasowała nam średnicą.
Raczej nie przemyślał a opróżnił napisz :p
Staraliśmy się, ale tylko dwóch nas było.... w dodatku po weekendzie.... Tak że tylko połowę udało się opróżnić :p
jeszcze do takich akcji są pomocne korki z gąsiorów do wina
Stosuję, ale do mniejszych średnic.
Lepiej żeby się sołtysowi stodoła spaliła, niż miałaby się zbić flaszka wódki. :)
Święte słowa, o ile się nie jest sołtysem.
I zauważyłem, że na niegrzecznego klienta masz siekierkę pod ręką :)
Wcześniej miałem orczyk od wozu, ale siekierka jest bardziej kompaktowa, i zajmuje mniej miejsca.
 

jacek grabowski

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.04.2013
Postów
1123
Punktów
957
Wiek
75
Miasto
Warszawa
WWW
www.facebook.com
Witam.
Jak wymieniam filtr oleju i jest obawa, że może wyciec trochę oleju i by nie zdejmować dolnej osłony silnika ja od góry wkładam na osłonę silnika pod filtr jakieś miękkie naczynko ( łatwiej je włożyć jak jest ciasno ) i po wymianie filtra usuwam olej wysysarką z naczynka i puste bokiem wyjmuję. Dzięki tej metodzie nie muszę odkręcać dolnej osłony silnika i po wymianie filtra osłona jest czysta.
Dołączam zdjęcie specjalistycznego naczynka, przed użyciem trzeba zjeść zawartość :)
Pozdrawiam.
 

Załączniki

  • CIMG8435m.JPG
    CIMG8435m.JPG
    69 KB · Wyświetleń: 168
Do góry Bottom