1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Volkswagen Passat B8 (2018) - Turbina

Dyskusja w 'Pytanie do mechanika' rozpoczęta przez użytkownika MMaćko, 7-02 19.

  1. hiwat

    hiwat Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-07 15
    Postów:
    769
    Docenione treści:
    254
    Miasto:
    Tarnów
    Sprawdz pierwsze czy kat nie jest uszkodzony i bedziesz miał odpowiedz..
     
    MMaćko lubi to.
  2. MMaćko

    MMaćko Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    7-02 19
    Postów:
    34
    Docenione treści:
    0
    Znalazłem.

    Ja Panowie bardzo lubię ten samochód, zależy mi na jego naprawie. Obawiam się, że po okresie gwarancyjnym nikt nie będzie chciał mi go kupić w razie sprzedaży kiedy w historii napraw bedzie wymiana np. 5 turbin. Dlatego szukam wskazówek, bo ASO samo żadnej śrubki nie odrkęci jeśli się błąd nie pojawi.
     

    Załączone pliki:

    • vw.png
      vw.png
      Rozmiar pliku:
      336,4 KB
      Wyświetleń:
      40
  3. kamil03

    kamil03 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-01 13
    Postów:
    144
    Docenione treści:
    41
    Miasto:
    kraków
    W tfsi bardzo czesto uszkadzało się żeliwo turbiny. "Puchło" i przez to zacinała sie klapa upustowa na wydechu. Pasowało by bo piszesz że raz auto bez mocy ( klapa zacięta w pozycji otwartej) a drugi raz mocy aż za dużo (klapa zamknięta przeładowanie co skutkuje z czasem uszkodzeniem turbiny) Na muszli prawdopodobnie jest blow off (nie jestem sto procent pewien) moze on powodować odgłosy gdy uszkodzony i cały czas zamkniety i ciśnienie zostaje na kole kompresji zamiast upuszczać . Błędy by sie zdały jakies i pomiar doładowania
     
    motorynka i MMaćko lubią to.
  4. MMaćko

    MMaćko Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    7-02 19
    Postów:
    34
    Docenione treści:
    0
    Cenna wskazówka. Dzięki.
     
  5. kamil03

    kamil03 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-01 13
    Postów:
    144
    Docenione treści:
    41
    Miasto:
    kraków
    Teraz tak patrze i nowa turbina idzie z nastawnikiem ale bez blow off. Może uszkodzonego cały czas zakładają na nowe turbiny?
     
    MMaćko lubi to.
  6. MMaćko

    MMaćko Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    7-02 19
    Postów:
    34
    Docenione treści:
    0
    Warto zapytać w serwisie. Zadzwonię jutro. Wskazówka bardzo prawdopodobna. Jeśli w pierwszej padł ten zawór i finalnie uszkodził turbinę, to zgodnie z tym co piszesz turbina + nastawnik wymieniają na ten uszkodzony zawór, to trudno się dziwić, że mi po miesiącu nowe turbiny zaczynają piszczeć.
     
  7. Diagbox10

    Diagbox10 -*-*-

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    4 644
    Docenione treści:
    695
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Turbina jak sie zaciera to raczej za sucho ma.
     
  8. mat994

    mat994 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    18-02 16
    Postów:
    295
    Docenione treści:
    23
    Miasto:
    Zamość
    Panowie Odma ?

    Sprawdź odme. ;)
     
  9. kamil03

    kamil03 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-01 13
    Postów:
    144
    Docenione treści:
    41
    Miasto:
    kraków
    jakby sie zacierała to juz dawno siadła by.
     
  10. mat994

    mat994 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    18-02 16
    Postów:
    295
    Docenione treści:
    23
    Miasto:
    Zamość
    Myślę że warto sprawdzić. Dużo roboty nie ma...

    Panie sprawdzaj odme :):):)
     
  11. kamil03

    kamil03 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-01 13
    Postów:
    144
    Docenione treści:
    41
    Miasto:
    kraków
    tzn? jaką masz teorie ?:)
     
  12. mat994

    mat994 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    18-02 16
    Postów:
    295
    Docenione treści:
    23
    Miasto:
    Zamość
    Teoria jest taka kochany ;) w skrzyni korbowej gromadzą się gazy. Spływ olejowy z turbiny schodzi do miski. Gazy te tworzą przeciwcisnienie dla oleju który smaruje turbine. Jak gadam głupoty to niech mnie chłopaki z grupy wsparcia technicznego poprawia. :):)

     
  13. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    2 987
    Docenione treści:
    797
    Miasto:
    Kaczory
    Myślę że przy takim ciśnieniu w skrzyni korbowej, olej walilby każdym uszczelniaczem.
     
    winetoo i mat994 lubią to.
  14. mat994

    mat994 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    18-02 16
    Postów:
    295
    Docenione treści:
    23
    Miasto:
    Zamość
    Czyli d*pa z teorii ...
     
  15. kamil03

    kamil03 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-01 13
    Postów:
    144
    Docenione treści:
    41
    Miasto:
    kraków
    a pierwsze co to turbina puściła by olej zazwyczaj na wydech
     
  16. MMaćko

    MMaćko Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    7-02 19
    Postów:
    34
    Docenione treści:
    0
    Jadę do ASO w nowym tygodniu żeby sprawdzić katalizator, no i ten zaworek przy turbinie. Już wspomniałem, żeby sobie ściągali nową sztukę, bo ta w aucie dziś zaczęła piszczeć jak na nagraniu.
     
  17. tomekmajster

    tomekmajster Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    11-01 18
    Postów:
    116
    Docenione treści:
    24
    Miasto:
    Białystok
    Jeżeli w danym serwisie nie potrafią usunąć usterki to zmień ASO na inne. Może nie nie mają nikogo kumatego albo Cię olewają bo z napraw gwarancyjnych kasy to nie ma.
     
  18. MMaćko

    MMaćko Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    7-02 19
    Postów:
    34
    Docenione treści:
    0
    Pierwszą wymianę robiłem w Bielsku Białej, drugą w Świętochłowicach. Tam doradca z kierownikiem serwisu pisali do Poznania, co mają robić, bo sytuacja dziwna, że się ponawia. Nie ma innych błędów tylko turbo no i co dalej, jakie wskazówki. Poznan odpisał "róbcie jak uważacie" czyli wymienili na nową. Mam tam fajny kontakt z doradcą, który mi mówi jak jest. Nic cisnę temat. Może jakieś wskazówki tu znajdę. jestem wdzięczny za te które już mam.
     
  19. MMaćko

    MMaćko Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    7-02 19
    Postów:
    34
    Docenione treści:
    0
    Mała aktualizacja.

    Dziś robiłem diagnostykę (tzn. serwis robił - ja piłem kawę). Na 1 marca mam wizytę na której uwaga należy wykonać operację z instrukji (Pan z VW mi wydrukował, żebym nie zapomniał) : "należy koniecznie nasmarować miejsce połączenia między klapą zaworu obejściowego a nastawnikiem ciśnienia doładowania pastą przeciwtermiczną".
    Jak waszym zdaniem ta operacja może wpłynąć na poprawę tej sytuacji. Nie bedą wymieniać turbiny - czyli najwyraźniej nie wywala jeszcze błędu turbiny. Czyli źle smarują? Zaciera się to miejsce po jakims czasie pracy i dlatego piszczy?
    W październiku podczas wymiany 2 turbiny na trzecią wypożyczyłem samochód zastępczy - Najnowszy Golf. Jego rok produkcji 2018, podobny przebieg jak mój - tez piszczał...
     
  20. art234

    art234 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    17-05 14
    Postów:
    1 366
    Docenione treści:
    403
    Miasto:
    Chorzów
    Za chwilę odpiszą ci z aso że masz urojenia

    Ale to co piszesz w głowie się nie mieści nowe auta a takie buble :facepalm:
     
    mat994 i toomii76 lubią to.