1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

jak ustawić rozrząd mercedes silnik 272 943

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika Jarex., 3-02 14.

  1. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    3 295
    Docenione treści:
    1 681
    Miasto:
    WWA
    No to fajnie, że trochę w tym siedzisz...:D i kładziesz się na prostej wymianie rozrządu...:meh: to nie najlepiej świadczy o tym twoim trochę w tym siedzeniu...:meh:
    tak mówią wszyscy jednostrzałowcy, co to tu się logują tylko po to aby otrzymać pomoc, bo im się noga podwinęła, a potem słuch po nich ginie...:meh:

    A w ramach ,,konsultacji,, - jak coś spier...eś, to rozwalaj jeszcze raz i złóż prawidłowo...:rolleyes::D
     
  2. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    2 879
    Docenione treści:
    5 332
    Miasto:
    Mazowieckie
    myśle że już zrobiony, taki prosty rozrząd to asy robio w czszy godzinki
     
  3. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    3 295
    Docenione treści:
    1 681
    Miasto:
    WWA
    I to z czszema pszerwami na kawe... i fajka...:p:D
     
  4. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    2 879
    Docenione treści:
    5 332
    Miasto:
    Mazowieckie
    można robić bo wszysko jes w necie

    i tak Miokołaj zjepał motor merca
     
    Ostatnio edytowano: 14-12 19
  5. Mikolaj143

    Mikolaj143 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    8-12 19
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    2
    Jeszcze nie wszystko stracone i czekam az prawdziwy mechanik mi pomoze a nie pseudo fachowcy ktorzy mnie hejtują temat jest do ogarnięcia robie to pierwszy raz i chciałem się spytać o poradę ,a tak pozatym dziwcie się czemu "jednostrzałowcy "nie chcą się udzielać jak z góry płyną negatywne opinie i zero jakiej kolejek pomocy ,pozatym wszystko jest poskladane na znaki
     
  6. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    2 879
    Docenione treści:
    5 332
    Miasto:
    Mazowieckie
    pisze sie "poza tym" sie pisze sie

    poza tym, nikt chyba nie ma we łbie schematu rozrządu tego merca.
    pomyśł człowieku- to nie jest naprawa dla amatora bez dostępu do schematów.
    poza tym- powodzenia.
     
  7. Radmor

    Radmor Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    21-03 19
    Postów:
    857
    Docenione treści:
    251
    Mikołaj ---czy zdejmowałeś fazatory z wałków ?
     
  8. Mikolaj143

    Mikolaj143 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    8-12 19
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    2
    Pierwszym razem nie ściągnąłem fazatorow ,występował błąd ze był opóźniony na ssącym , więc zdemontowałem wszystko jeszcze raz zblokowałem fazatory ,odkręciłem fazatory i ustawiłem wszystko na znaki
     
  9. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    3 295
    Docenione treści:
    1 681
    Miasto:
    WWA
    lew.avi.gif Śmiechłem...:D Fajne są te historyjki, o tym jak amatorzy się naczytają forów i naoglądają youtubów... i się biorą za coś o czym pojęcia o pojęciu

    nie mają...:meh: rozgrzebią, rozgrzebią... a potem UNxXAX.gif płacz, bo jak to złożyć jak w bani pusto...:rolleyes::facepalm:
     
    Radmor lubi to.
  10. Radmor

    Radmor Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    21-03 19
    Postów:
    857
    Docenione treści:
    251
    czy nie zamieniłeś fazatorów miejscami (przez nieuwagę )
     
  11. Mikolaj143

    Mikolaj143 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    8-12 19
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    2
    Nie ma takiej możliwości na każdym jest opis , myślę o wymianie kół talerzowych może w nich jest problem

    Wodoo przeczytałem parę twoich postów i twierdze że umiesz tylko skrytykować albo polecić warsztat A o mechanice nie masz pojęcia więc twoją arogancję mam w duqie , a co do xmario jestescie ze sobą bo widzę że w każdym poście udzielacie się razem .
     
    Ostatnio edytowano: 15-12 19
    winetoo lubi to.
  12. jurek1313

    jurek1313 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    2-02 17
    Postów:
    2 038
    Docenione treści:
    215
    Miasto:
    wólka
    Przed wymianą.było dobrze ?
     
  13. Mikolaj143

    Mikolaj143 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    8-12 19
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    2
  14. Mikolaj143

    Mikolaj143 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    8-12 19
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    2
    W poniedzialek będę miał nowe fazatory i zobaczę co będzie, zastanawiam się jeszcze czy może trzeba zrobić jakąś adaptację starem , kiedys miałem A klasę 2013 ,gupia wymiana lampy i musiałem zrobić adaptację bo nie działała
     
    Ostatnio edytowano: 15-12 19
  15. kubart

    kubart Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    8-02 19
    Postów:
    387
    Docenione treści:
    62
    Nie trzeba adaptacji żeby bledy znikly do rozrzadu -wystarczy bledy skasowac,
    Adaptacje zresetowac i zrobic pozniej jak bledow nie bedzie .
    Sa otwory na kolach zmiennych faz , wystarczy przyblokowac wzgledem siebie- jest krok po krok w serwisowce.
    Dlatego pytalem , prosty silnik a ludzie wykladaja sie tam na 3 rzeczach przy rozrzadzie. Wariator- napinacz- balansujacy walek. Czadami popychacze hydr.
    Juz kilka razy bylo o tym nawet na tym forum, zawsze sie wypowiadalem- ale najczesciej po fakcie zadaja pytania.
     
    pawel2406 lubi to.
  16. Mikolaj143

    Mikolaj143 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    8-12 19
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    2
    Dziękuję i masz 100% rację
     
  17. komar200

    komar200 GWD

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    2 689
    Docenione treści:
    1 149
    Miasto:
    grudziadz
    Proszę -Ustawianie faz rozrządu


    WSKAZÓWKA: W celu dokonania wymianyłańcucha rozrządu nie trzebarozmontowywać silnika. Za pomocą wyżejwymienionych narzędzi można połączyćnowy łańcuch rozrządu z dotychczasowymłańcuchem, założyć łańcuch na kołałańcuchowe, a następnie połączyć jegokońcówki.

    • W celu dokonania wymiany łańcucha rozrządu należy wymontować oba wałki rozrządu z prawej głowicy silnika.
    • Wał korbowy 55° przed położeniem GMP pierwszego cylindra.


    WSKAZÓWKA: Użyć znaku 305° na kole pasowym wału korbowego [1] .

    • Wymontować czujniki położenia wałka rozrządu [2] .
    • Znaki ustawienia kół łańcuchowych wałków rozrządu muszą się pokrywać [3] .


    WSKAZÓWKA: Znak na każdym kole łańcuchowym wałków rozrządu [3] MUSIbyć ustawiony na środku każdego otworu czujnika położenia wałka rozrządu [4] .

    • Obrócić w prawo wał korbowy, aż rowek klinowy wału korbowego znajdzie się w położeniu godziny 12 [5] .
    • Przeciwwaga wałka wyrównoważającego musi pokrywać się z oznakowaniem na obudowie korbowodu [6] .
    • Przy zdemontowanym przednimpanelu głowicy silnika:
        • Wał korbowy obrócić w prawo 40° za położenie GMP pierwszego cylindra [7] .
        • Znak ustawienia kół łańcuchowych wałków rozrządu musi pokrywać się z górnym brzegiem głowicy silnika [8] i [9] .
    • Napinacz o gwincie 22 mm:
        • Zamontować nowy napinacz łańcucha. Moment dokręcenia: 70 Nm.
    • Napinacz o gwincie 24 mm, przed montażem rozmontować:
        • Wyjąć nakrętkę napinacza łańcucha [10] (pod naprężeniem sprężyny).
        • Wyjąć trzpień [11] i sprężynę [12] .
        • Wcisnąć popychacz [13] w kierunku strzałki do obudowy napinacza [14] .
    • Po naprawach zamontować napinacz łańcucha:
        • Zamontować obudowę napinacza [14] . Moment dokręcenia: 70 Nm.
        • Umieścić popychacz [13] , sprężynę [12] i trzpień [11] w obudowie napinacza [14] .
        • Wymienić pierścieńuszczelniający [15] .
        • Zamontować nakrętkę napinacza [10] . Moment dokręcenia: 50 Nm.
    • Dokręcić śrubę każdego z kół łańcuchowych wałków rozrządu momentem 145 Nm [16] i [17] .


    WSKAZÓWKA: Wymienić KONIECZNIE śrubę koła pasowego wału korbowego.

    • Dokręcić śrubę koła pasowego wału korbowego momentem 200 Nm + 90° [18] .
     
  18. Mikolaj143

    Mikolaj143 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    8-12 19
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    2
    Na początku tematu jest opis ;) ale dzięki :D
     
  19. komar200

    komar200 GWD

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    2 689
    Docenione treści:
    1 149
    Miasto:
    grudziadz
    Dlatego jeszcze raz ci przypomniałem jest wszystko ładnie opisane .
     
  20. Mikolaj143

    Mikolaj143 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    8-12 19
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    2
    Ok , jutro montaż