• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Stacja do napełniania klimatyzacji

elektryk1234

SuperMechanior
Dołączył
4.11.2019
Postów
546
Punktów
56
Kombinatorstwo będzie szło jak ta lala. Jak takie ceny. Oj będzie kasa w lecie z gównowozów
 

Kris.79

SuperMechanior
Dołączył
1.05.2015
Postów
301
Punktów
186
Wiek
45
Miasto
Toruń

N.O.R.

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
6.01.2016
Postów
287
Punktów
35
Miasto
Suwałki
Osobiscie dla mnie stacja na yf to strata kasy, miejsca i zdrowia, ra robie serwis non stop i naprawy, na yf moze w sezonie ze dwie osoby pytały a jest tyle pracy że mi wisi robota na dwa auta z yf, po za tym mialem d2acrazy przypadek ze wystrzelil mi czynnik ra z olejem pag prosto w twarz i chodzilem we mgle dwa dni , przy yf pewnie juz bym nie widzial i skóra by byla poparzona a staram się uważać ale p4zy takim nawale pracy wszystko sie wydarzyć może.
 

Kris.79

SuperMechanior
Dołączył
1.05.2015
Postów
301
Punktów
186
Wiek
45
Miasto
Toruń
Może i tak, ja w tamtym roku miałem około 20 aut na yf. To faktycznie mało, ale ludzie szukają, mało kto robi a z roku na rok będzie więcej. Nie wszedłem w yf żeby więcej zarobić, ale żeby mieć pełny zakres usług w klimatyzacji ;)
 

imocik

Początkujący
Dołączył
19.06.2017
Postów
24
Punktów
0
Wiek
62
Miasto
szczecin
A ja bym się zastanowił. :confused: masz jedno urządzenie w cenie dwóch ;)
Tak jak N.O.R. napisał i to bardzo ważne, jak coś padnie to nie robisz nic przez miesiąc czasu, bo tyle czasu serwis działa w sezonie.
Następny argument: w jednym czasie obsługujesz 2 auta jednocześnie, a w 780 dodatkowy czas płukania na zmianę czynnika jest nie krótki.
Kolejny argument: mała butla 12kg. Max napełnisz 10kg. gazu i minimum 1kg. więc pracujesz w tolerancji 9 kg. - duży minus.
Miałem różne stacje i osobiście uważam Texę za faworyta, świetna jest 760. Niestety opinia 780 jest nie najlepsza.
Sumując to powiem Ci kolego że jest nad czym się zastanowić ;)
I jeszcze jedna najważniejsza sprawa: 780 potrafią sprzedawać bez analizatora gazu !!! A bez tego to nawet nie próbuj działać na nowym czynniku :)
Kris, przymierzam się do kupienia texy 780r a Ty piszesz, że mają one złą opinię. Mógłbyś mi powiedzieć jaki mają problem?
 

Kris.79

SuperMechanior
Dołączył
1.05.2015
Postów
301
Punktów
186
Wiek
45
Miasto
Toruń
Nie złą ale nie najlepszą. ;) Człowiek który serwisuje takie urządzenia mi osobiście odradzał 780, szczegółów nie pamiętam bo to było z 3 lata temu. Inny gościu co był serwisantem stacji klimatyzacji z IC, również źle się na nie wypowiadał - coś opowiadał o długim czasie przezbrojenia czynnika. Inny przykład, chłopaki z warsztaty którzy pracowali na 760 kilka lat bardzo sobie ją chwalili, a po wymianie jej na 780 nie byli z niej zachwyceni, narzekali coś na długi czas obsługi.
tu na forum też coś pisali tylko musisz poszukać, np.
Zbyt duze skomplikowanie prostej sprawy to opisuje 780 w pelni poza tym za ta cene spokojnie kupisz 2 markowe maszyny a nawet cos zostanie
Mam kilka takich maszyn pod opieka
Warto się zastanowić, nad argumentami za i przeciw przed kupnem ;)
 

imocik

Początkujący
Dołączył
19.06.2017
Postów
24
Punktów
0
Wiek
62
Miasto
szczecin
Nie złą ale nie najlepszą. ;) Człowiek który serwisuje takie urządzenia mi osobiście odradzał 780, szczegółów nie pamiętam bo to było z 3 lata temu. Inny gościu co był serwisantem stacji klimatyzacji z IC, również źle się na nie wypowiadał - coś opowiadał o długim czasie przezbrojenia czynnika. Inny przykład, chłopaki z warsztaty którzy pracowali na 760 kilka lat bardzo sobie ją chwalili, a po wymianie jej na 780 nie byli z niej zachwyceni, narzekali coś na długi czas obsługi.
tu na forum też coś pisali tylko musisz poszukać, np.

Warto się zastanowić, nad argumentami za i przeciw przed kupnem ;)
Dziękuję za odpowiedż po której pytanie za czy przeciw stało się retoryczne. Co sądzisz o zakupie najtańszego viakena do nowego czynnika w kontekście możliwości obsługi hybryd przy założeniu, że będę używał oleju errecom premium czyli uniwersalnego
 

Kris.79

SuperMechanior
Dołączył
1.05.2015
Postów
301
Punktów
186
Wiek
45
Miasto
Toruń
Każda stacja nadaje się do 1234yf. Ważne żebyś miał analizator ;) Co do hybryd to trochę inna bajka. Żaden uniwersalny olej :eek: W hybrydzie 1% niewłaściwego oleju może skutkować uszkodzeniem uzwojeniem silnika! Tam jest olej dielektryczny o właściwościach izolacyjnych, nieprzewodzący.
A dodawanie oleju w hybrydzie najbezpieczniej jest podać dozownikiem a nie przez stacje klimatyzacji ;) Czynnik w stacji również powinieneś mieć świeży i czysty.
 

imocik

Początkujący
Dołączył
19.06.2017
Postów
24
Punktów
0
Wiek
62
Miasto
szczecin
Każda stacja nadaje się do 1234yf. Ważne żebyś miał analizator ;) Co do hybryd to trochę inna bajka. Żaden uniwersalny olej :eek: W hybrydzie 1% niewłaściwego oleju może skutkować uszkodzeniem uzwojeniem silnika! Tam jest olej dielektryczny o właściwościach izolacyjnych, nieprzewodzący.
A dodawanie oleju w hybrydzie najbezpieczniej jest podać dozownikiem a nie przez stacje klimatyzacji ;) Czynnik w stacji również powinieneś mieć świeży i czysty.

Olej errecomu ma napisane na opakowaniu do r134a, r1234yf, do samochodów elektrycznych i hybrydowych. Sprawdzałem testerem izolacji na 1000 volt i faktycznie nie przewodzi prądu. Bardziej interesuje mnie wpływ obecności oleju pojawiającego się podczas odzysku w bloku elektrozaworów z samochodu z nowym czynnikiem ale nie hybrydowym. Podczas napełniania układu w hybrydzie ten osiadły olej w/g mnie w malutkiej ale jednak części trafi do hybrydy a przecież jeszcze pozostają przewody. Dlatego stacje texy mają funkcję płukania układu wewnętrznego z pozostałego fałszywego oleju ale przewodów nie wypłucze się. Aby być w zgodzie z techniką, należałoby mieć osobne stacje klimatyzacji to każdego typu układu klimatyzacji. Dodatkowo z tego co pamiętam, nie wolno stosować uv-ów w hybrydach. Wobec takiego obrazu sytuacji klient samochodu hybrydowego zawsze może obciążyć warsztat gdy coś nie tak będzie z klimatyzacją a koszty to rujnująca kwota gdy okaże się,że warsztat używa tej samej stacji do obsługi ''starych'' i hybrydowych samochodów. Jeszcze nie obsługiwałem hybryd, moje wątpliwości może są śmieszne ale będę je chciał wyjaśnić na szkoleniu, które poleciłeś. Co do czystości czynnika w stacji to i tak loteria bo przecież sprzedawany jest w butlach wielokrotnego użytku i nie wiadomo z jakiej megabutli pochodzi i w jakich warunkach było napełnianie. Podawanie oleju do hybryd dozownikiem zalecane jest nawet w serwisach autoryzowanych hondy ale jak to wygląda w oczach klientów laików, którzy natychmiast przypiszą warsztatowi prymitywizm techniczny.
Kris, widzę, że znasz dobrze temat, ciekaw jestem czy zgadzasz się z tym co napisałem
 

EditionOne

Początkujący
Dołączył
1.11.2019
Postów
7
Punktów
1
Wiek
35
Miasto
Nowy Tomyśl
Może i tak, ja w tamtym roku miałem około 20 aut na yf. To faktycznie mało, ale ludzie szukają, mało kto robi a z roku na rok będzie więcej. Nie wszedłem w yf żeby więcej zarobić, ale żeby mieć pełny zakres usług w klimatyzacji ;)

Przede wszystkim przeciętny zjadacz chleba kupuje używane auto i może z stąd problem z małą ilością aut z nowym czynnikiem.
Do tego producenci jak tylko mogli przedłużali żywotność starego czynnika... Kupiliśmy w grudniu w 2018roku w firmie sprintera 314 cda, który miał jeszcze stary czynnik.

Dlatego moim zdaniem, to dopiero od 2019 mamy oficjalnie nowy czynnik, więc nie będzie za wiele aut.

Sam zastanawiam się, czy nie zainwestować w stację, ale zastanawiam się, czy zarobi na Siebie?
 

SUWrzeszów

SuperMechanior
Dołączył
2.11.2014
Postów
269
Punktów
28
Wiek
38
Miasto
Rzeszów
Rozwieje wątpliwości odnośnie płukania przewodów w stacjach które są przeznaczone do hybry
Każda taka stacja posiada swoje porty do płukania przewodów wcześniej zakładamy zbiornik z olejem do hybryd maszyna zaciąga w instalację olej tak aby oczyścić przewody do zbiorniczka więc zmiana z zwykłego na hybrydę powoduje jeszcze straty w oleju w drugą stronę robi identycznie
Blok jest intensywnie płukany czynnikiem a olej separowany więc bez strachu że coś będzie nie tak tylko maszyna musi mieć ta opcje

Poza tym widziałem różne dziwne sprawy których nie chce powielać niestety tak jest w Polsce że nie zawsze jest zgodnie z instrukcją

Kupno maszyny na 1234yf już dziś wydaje się uzasadnione ponieważ nie ma zbyt dużo stacji i ci co mają są bezkonkurencyjni za 2lata będzie za późno przy dzisiejszej cenie 35-45 obsług jesteśmy w stanie odrobić te tańsze modele ale czas się kończy na ten temat bo już warsztaty zaczynają kupować
Pozdrawiam
 

imocik

Początkujący
Dołączył
19.06.2017
Postów
24
Punktów
0
Wiek
62
Miasto
szczecin
Rozwieje wątpliwości odnośnie płukania przewodów w stacjach które są przeznaczone do hybry
Każda taka stacja posiada swoje porty do płukania przewodów wcześniej zakładamy zbiornik z olejem do hybryd maszyna zaciąga w instalację olej tak aby oczyścić przewody do zbiorniczka więc zmiana z zwykłego na hybrydę powoduje jeszcze straty w oleju w drugą stronę robi identycznie
Blok jest intensywnie płukany czynnikiem a olej separowany więc bez strachu że coś będzie nie tak tylko maszyna musi mieć ta opcje

Poza tym widziałem różne dziwne sprawy których nie chce powielać niestety tak jest w Polsce że nie zawsze jest zgodnie z instrukcją

Kupno maszyny na 1234yf już dziś wydaje się uzasadnione ponieważ nie ma zbyt dużo stacji i ci co mają są bezkonkurencyjni za 2lata będzie za późno przy dzisiejszej cenie 35-45 obsług jesteśmy w stanie odrobić te tańsze modele ale czas się kończy na ten temat bo już warsztaty zaczynają kupować
Pozdrawiam

Ja mam na myśli możliwość płukania przewodów serwisowych zewnetrznych od wewnątrz. Mam przed sobą schematy obiegu czynnika w Texie 780r i ECK TWIN PRO i może się mylę ale w Texie nie widzę możliwości przepłukania przewodów serwisowych zewnętrznych gdy np. poprzedni samochód był przeolejony. Być może następuje oczyszczenie przewodów podczas napełniania czynnikiem. Skoro tak to po co Ecotechnics w ECK TWIN PRO zaimplementował obieg płukania przewodów przy zmianie oleju, notabene wykonywany w dwóch fazach? Możliwość taka okupiona jest większą ilością elektrozaworów co zwiększa ryzyko wystąpienia usterki ale za to również widzę większą ilość filtrów mechanicznych co zmniejsza ryzyko nie zadziałania elektrozaworów. Chętnie posłucham kogoś kto rozwieje moje wątpliwości
 

imocik

Początkujący
Dołączył
19.06.2017
Postów
24
Punktów
0
Wiek
62
Miasto
szczecin
Texa 780 robi czyszczenie wewnetrzne, czy jak ty to nazywasz plukanie przewodow.
Ma procedure, ktora sprawdza czy wykonales to poprawnie.


Ale ja mam na myśli przewody zewnętrzne, te co przyłączasz do samochodu. Moje mają 6 metrów długości. To nie to samo co płukanie wewnętrzne
 

imocik

Początkujący
Dołączył
19.06.2017
Postów
24
Punktów
0
Wiek
62
Miasto
szczecin
Przewody podczas plukania zalozone sa kroccach, (krocce maja przelot) urzadzenie kaze "odkrecic-otworzyc" zlaczki i czynnikiem plucze...


Ale ze schematu texy 780r to co piszesz nie wynika. Powiem więcej, niemożliwe bo nie można jednym kanałem jednocześnie doprowadzać i odprowadzać czynnik
 
Ostatnia edycja:

imocik

Początkujący
Dołączył
19.06.2017
Postów
24
Punktów
0
Wiek
62
Miasto
szczecin
Ale ze schematu texy 780r to co piszesz nie wynika. Powiem więcej, niemożliwe bo nie można jednym kanałem jednocześnie doprowadzać i odprowadzać czynnik


Ok temat zamykam, podobno 780-ka ma króćce przewodów podłączone do wewnętrznych kanałów co umożliwia cyrkulację czynnika. Sprawdzę.
 

Mega_mix

SuperMechanior
Dołączył
24.11.2012
Postów
244
Punktów
26
Miasto
Okolice Kielc
Mamy na warsztacie texe ic ale potrzebowaliśmy na nowy czynik i dziś pan uruchamiał nam texe 780 bio i porównywaliśmy za i przeciw i wszystko jest na plus w 780
 
Do góry Bottom