WOJTAS 1310
SuperMechanior
- Dołączył
- 6.02.2019
- Postów
- 103
- Punktów
- 6
Hej lampy przednie zostają tył jest tylko do ogarnięcia.
Właśnie jestem po konwersji Tiguana 2.0TSI 4Motion 2017 z Kanady. Jest to model 5N2, czyli nasz Tiguan po liftingu od 2011r. Auto miało wymienione przednie lampy halogenowe (nie xenon) ze względu na mocne zarysowania kloszy(ilość pinów lampy europejskiej nie ma znaczenia, bo jest więcej niż USA- działa wszystko); tylne pozostały oryginalne na zwykłe żarówki -NIE LED. Niestety okazało się że auto ma tylne światła tak jak USA, czyli kierunek to mrugający stop, brak tylnego przeciwmgielnego,zaślepione w lampach miejsca na żarówki...Co trzeba zrobić? Napiszę trochę w skrócie, pomijając fakt demontażu tapicerek, boczków itp.
POTRZEBNE:
-ok 20m przewodu LGY 0.5mm2 najlepiej czarny;
-włącznik świateł zaopatrzony w tylne przeciwmgielne;
-przewód naprawczy VW 000-979-009;
-taśma izlolacyjna, trytki.
Otóż wycinamy bądź wiertłem (nie polecam bo zostawia wióry i ciężko usunąć) albo np. lutownicą zaślepki w obu lampach zewnętrznych oraz tylnej lewej w klapie i wkładamy odpowiednie żarówki. Zaopatrujemy się w piny (nie znam numeru, ale w sklepie elektronicznym podali że to tzw nowszy typ VW).
PRZECIWMGIELNE TYŁ:
Prowadzimy przewód 000-979-009 z włącznika świateł z PIN7 do modułu J519 (posiada 3 wtyki-czarna,chyba biała oraz brązowa) za bezpiecznikami jak na zdjęciu do PIN17 we wtyczce czarnej po lewej stronie.
Wtyk czarny modułu J519, gdzie wpinamy się przewodem w pusty PIN17:
Następnie zajmiemy się wtykiem brązowym J519 i szukamy PIN 47 (będzie zajęty) i wyjmujemy go i izolujemy taśmą bo nie będzie już używany lub przecinamy i dolutowujemy do niego przewód który puszczamy od tylnego przeciwmgielnego w klapie.
Najlepiej zdemontować podsufitkę lub też ten jasny duży plastik na środku z tyłu...by poprowadzić kabel do tylnego przeciwmgielnego w klapie. Na środku z tyłu jest wtyk duży czarny przez który w obojętnie który wolny pin przeplatamy nasz przewód 0.5mm2 puszczony z J519 brązowa wtyka PIN 47 przez fabryczną lotkę między karoserią i klapą aż do samego nieużywanego pinu lampki lewej w klapie;
KIERUNKOWSKAZY I STOP:
Teraz przystępujemy do ciągnięcia kabli z prawej i lewej lampy do modułu J519 zaznaczając ,który to który. Oczywiście łączymy do wolnych pinów w lampach. Gdy mamy poprowadzone przewody to teraz zgodnie ze schematem:
-kierunek tył lewy z PIN 4 przy lampie wpinamy w PIN 51 wtyku brązowego J519, a obecny tam już oryginalny kabel czarno-biały przepinamy w miejsce PIN 4 brązowego wtyku J519, który będzie naszym STOP lewym (generalnie chodzi o zamianę przewodów i nasz nowy wpinamy w miejsce oryginalnego, a ten oryginalny wpinamy w wolne zgodnie ze schematem i tak samo postępujemy z lampą prawą);
- kierunek tył prawy: nowy poprowadzony kabel z prawej lampy wpinamy w PIN9 czarnego wtyku przy J519 a obecny tam przepinamy do PIN 26.
Teraz składamy wszystko i włączamy światła pozycyjne-powinien się lekko żarzyć kierunek lewy+prawy pomarańczowy a gdy wciśniemy STOP to świecą pełną mocą. Jest ok! Teraz wystarczy wszystko zakodować VCDS by odwrócić działanie świateł STOP->kierunki:
W module 09 klikamy kodowanie i bajt 18 zmieniamy na 2F -> BEZ świateł do jazdy dziennej... (gdy kliknąłem na wartość z obecnością świateł do jazdy dziennej to fizycznie przestały działać...)
Rezultat: