• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Insignia B B20DTH 2.0 CDTI Chwilowy stukot wtryskiwaczy po postoju

VoyteQ

Początkujący
Dołączył
8.04.2024
Postów
11
Punktów
1
A rozrząd był sprawdzany?
Tak, był dodatkoo sprawdzany. Prócz tego Łanuch jak i pasek zmieniane +- 25 tys km temu

Wtryski leją albo zaworownia.
Stare wtryski poszły do sprawdzenia za pierwszym razem. Facet zadzwonił trochę niepewnym głosem i powiedział ze generalnie drugi wtrysk w pewnych warunkach minimalnie wychodzi ponad zakres. Zostały one wyczyszczone i nadane nowe kody. Generalnie zwiększyły mi się lekko wibracje w kabinie i na kierownicy więc stwierdziłem wtedy ze to pewnie te wtryski więc zakupiłem nowe. Po paru miesiącach mam powtórkę z rozrywki. Wygląda jakby objaw zwięszkał się w czasie bardziej letnich temperatur.

Jak wyciągałem za pierwszym razem wtryski to jezeli dobrze pamięam na jednym lub dwóch wtryskach na samych wtryskiwaczach była taka szara maź. Nie mam pojecią co to mogłoby być. Może to dla was będzie trop.

Wtryski nowe wyciągne myślę w kolejny weekend. Jezeli znowu będzie ta maź to wrzucę zdjęcie.
zapewne znowu zerkne do obudowy filtra paliwa i zobacze czy nie ma srebra.
Dam znać.

Wydaje mi się ze wtryski powinny lać cały czas. Natomiast tutaj jest chwilówka po postoju i jak mu depne wrzucając wyższe biegi wszystko znika.

Cały czas mnie zastanawia czujnik temperatur w MAP sensorze.
 

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
3261
Porady
4
Punktów
449
To ekologia synu, nic z tym nie zrobisz. Samochód jest po gwarancji...dlatego ma doić.
 

carniski1

SuperMechanior
Dołączył
11.05.2024
Postów
269
Punktów
-142
Stare wtryski poszły do sprawdzenia za pierwszym razem. Facet zadzwonił trochę niepewnym głosem i powiedział ze generalnie drugi wtrysk w pewnych warunkach minimalnie wychodzi ponad zakres. Zostały one wyczyszczone i nadane nowe kody.
Wymień wtryski na nowe ale takie nowe fabryczne
Do tego wymień pompę paliwa filtr paliwa filtr powietrza i wypłukaj silnik używając w tym celu TEC 2000
To ekologia synu, nic z tym nie zrobisz. Samochód jest po gwarancji...dlatego ma doić.
Można wymieniać części tylko pytanie czy to się opłaca
 

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
3261
Porady
4
Punktów
449
Tak, rozebrał silnik, genialny pomysł....ale to ma wyciągnąć, czy na samochodzie mu radzisz ogarnąć temat?
A ile to roboczogodzin? I ewentualnych dodatkowych niespodziewanych kosztów według Ciebie?
Jakby oddał do warsztatu...to tak z kilka dni bez samochodu i kilka stówek, czy więcej?
 

carniski1

SuperMechanior
Dołączył
11.05.2024
Postów
269
Punktów
-142
Jezus Maria. Takie brednie piszesz, że aż korci to wymazać, zaniżasz poziom forum jak takie brednie wypisujesz.
A dlaczego to najpierw wykręcam sobie pokrywę zaworów potem głowice odkręcam tą dolną część która osłania silnik spuszczam olej i odkręcam miskę olejową tylko że chwilę to potrwa tylko że chwilę to potrwa
Jeszcze odkręcenie paru innych części
 

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
3261
Porady
4
Punktów
449
Nie zapomnij o rozrządzie, pomiędzy.
No i koniecznie odłącz akumulator.
 

jarek_g60

SuperMechanior
Dołączył
13.05.2017
Postów
414
Punktów
102
Wiek
45
Miasto
Wojcieszyn
Witam czy ktoś poradził sobie z tym problemem, tzn stukanie po krótkim postoju przy mocniejszym dodaniu gazu. Tak jak by korekty na wtryskach uciekały. Mam taki problem lecz trudno to zdiagnozować bo występuje losowo i dość krótko. Oczywiście b20dth przebieg 150 000tys km. Rozrząd nowy wszystko z OE.
 

VoyteQ

Początkujący
Dołączył
8.04.2024
Postów
11
Punktów
1
Myślałem że jestem wyjątkiem który to zauważył ;) Jarek czy jest to w Insigni B ? Drugie pytanie czy u Ciebie dzieje sie to tylko pod obciążeniem ? U mnie na biegu jałowym brak stuku. Dopiero chwilowo potrafi się pojawić pod obciążeniem. Skrzynia automat a u Ciebie ?
 

jarek_g60

SuperMechanior
Dołączył
13.05.2017
Postów
414
Punktów
102
Wiek
45
Miasto
Wojcieszyn
Witam auto klienta, ale obiaw taki sam po krótkiej przerwie przy większym obciążeniu stuka jak wtryski lub spalanie stukowe. Skrzynia automat
 

VoyteQ

Początkujący
Dołączył
8.04.2024
Postów
11
Punktów
1
Jarku masz może podgląd pod temperaturę na MAP sensorze ? Mój interfejs na to nie pozwala. Zastanawiałem się czy może tutaj nie ma przekłamań.
z poziomu mojego thinkdiaga widzę temp
IAT 1 z MaF
IAT 2 z MaF
Ale nie wiedze IAT 3…
najlepsze jest to ze wystarczy żeby jej mocniej depnąć i przeciągnąć po wyższych biegach i znika stuk.

Zastanawiałem się jeszcze nad ewentualnym problemem z komputerem ;)
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

turbokrzychu

SuperMechanior
Dołączył
24.05.2014
Postów
457
Punktów
110
Robiliśmy teraz taką insignie, 80k nalotu, łańcuszek między wałkami wyciągnięty, do takiego stopnia że zaczyna uderzać o głowicę, a napinacz prawie wyleciał. Wyorało aż w głowicy rowek Jak zdejmiesz pokrywę i pompę vacum to wszystko pięknie widać, a jak samą pokrywę to prawie nic.
 

VoyteQ

Początkujący
Dołączył
8.04.2024
Postów
11
Punktów
1
z rozrządem bywa różnie. U mnie jedna z rolek od paska stanęła. Łańcuch natomiast był okej. Przebieg wtedy też lekko ponad 80k jeżeli dobrze pamiętam. Generalnie rozrząd w nich trzeba zmieniać kompletny wraz z łańcuchem.
Natomiast nie to jest przedmiotem problemu ;)
 

jarek_g60

SuperMechanior
Dołączył
13.05.2017
Postów
414
Punktów
102
Wiek
45
Miasto
Wojcieszyn
Witam
Insignia będę miał dopiero w poniedziałek. Rozrząd raczej wykluczam jest po wymianie 5 tys km temu ( od razu po zakupie)
 

VoyteQ

Początkujący
Dołączył
8.04.2024
Postów
11
Punktów
1
Podpowiem tyle że ja oddałem wtryski do czyszczenia i nadania nowych kodów i jak pamiętam trochę pomogło. W sensie takim że po tym zabiegu jakby czas jaki samochód musi postać musiał być znacznie dłuższy żeby znowu zaczął „terkotać”. Może to placebo a może losowość. Trudno powiedzieć ale dziwny przypadek ;)

Witam
Insignia będę miał dopiero w poniedziałek. Rozrząd raczej wykluczam jest po wymianie 5 tys km temu ( od razu po zakupie)
Witam, z Ciekawosci chciałem zapytać czy udało się coś ustalić ? U mnie wygląda na to że na teraz stukot znikł. Zobaczymy czy pojawi się w późniejszym czasie. Swojego czasu czyściłem MAP sensor. Nie był jakoś specjalnie brudny. Tak jak wspomniałem wcześniej ciekawi mnie odczyt temp z nieogo do którego nie mam dostępu :(
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:
Do góry Bottom