1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Luzy zaw.

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika jurek1313, 14-05 19.

  1. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    6 979
    Docenione treści:
    3 941
    Miasto:
    turek
    tak się robiło.
    ale.
    odpowiedz proszę. wytłumacz jak dziecku.
     
  2. komar200

    komar200 GWD

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    2 230
    Docenione treści:
    906
    Miasto:
    grudziadz
    Dobra bo uj mnie strzela pany ,jak silnik jest gorący to Luz się zmniejsza!!!!!!ale jest jest przykład że jest odwrotnie i kto mi powie??
     
    Ostatnio edytowano: 15-05 19
  3. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    6 979
    Docenione treści:
    3 941
    Miasto:
    turek
    Jesteś pewny?
     
  4. komar200

    komar200 GWD

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    2 230
    Docenione treści:
    906
    Miasto:
    grudziadz
    Na 100
     
  5. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    6 979
    Docenione treści:
    3 941
    Miasto:
    turek
  6. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    1 511
    Docenione treści:
    2 239
    Miasto:
    Mazowieckie
    W Poldku regulowało się na ciepłym, bo na ciepłym a nie zimnym sie jeździ. Precyzyjna regulacja ma zimnym, powodowała podparcie na ciepłym.
    W Toyotach d4d reguluje na zimnym.
    Podkładki mierzy i wkłada się na zimnym, bo na ciepłym luz się zmniejsza.
    Jaki by to nie był system, to na ciepłym luz jest mniejszy i nic na to nie poradzimy.
     
  7. Radmor

    Radmor Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-03 19
    Postów:
    304
    Docenione treści:
    78
    Toomii -dlatego tak się robiło ,ponieważ dżwigienki zaworowe były powybijane czyli miały wgłębienia .W momencie ustawiania przy pomocy szczelinomierza de facto luz był zawsze większy niż być powinien.W takich sytuacjach bardzo często ustawiało się luz na słuch bez szczelinomierza .Regulacji zwykle dokonywało się przy dwóch ustawieniach wału korbowego -na jednym ustawieniu 4 zawory i na drugim tez 4 .
     
  8. pawel2406

    pawel2406 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    9-08 18
    Postów:
    2 482
    Docenione treści:
    1 159
    Miasto:
    łódź
    Bo to jest naturalne no fizyki nie oszukasz
     
  9. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    6 979
    Docenione treści:
    3 941
    Miasto:
    turek
    Radmor, to ja wiem. ale tu chodzi o sprawny układ. i nie w autach prehistorycznych.


    ok. a co powiecie na to. niedawno ustawiałem zawory w hondzie accord. na gorącym silniku zmierzyłem luz i szczelinomierz ciężko w chodził. ale jak silnik ostygł, to wchodził już lekko.
    taka sytuacja. :)
     
    Ostatnio edytowano: 15-05 19
  10. Ben i Amin

    Ben i Amin Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    11-01 14
    Postów:
    42
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Braniewo
    Toomi tak będzie zawsze.
     
  11. Radmor

    Radmor Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-03 19
    Postów:
    304
    Docenione treści:
    78
    ..przepraszam -ta odpowiedż była do Krispara ...nie tak ją zaadresowałem .
     
  12. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    6 979
    Docenione treści:
    3 941
    Miasto:
    turek
    no ale koledzy starają się wmówić zupełnie coś innego.
     
  13. krispar

    krispar Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-01 18
    Postów:
    546
    Docenione treści:
    87
    Miasto:
    wawa
    Po raz kolejny zadziwiasz mnie kolego.

    Jak byśmy chodzili do jednej klasy.
     
  14. Radmor

    Radmor Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-03 19
    Postów:
    304
    Docenione treści:
    78
    ...takie tam oczywiste rzeczy ,,,sądzę że to normalka z taka regulacją .
     
  15. alf28

    alf28 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    3-10 17
    Postów:
    324
    Docenione treści:
    59
    Miasto:
    wieś
    rozgrzej silnik, i sprawdz luzy
    zostaw go, aż wystygnie i będziesz miał jasność
     
  16. jurek1313

    jurek1313 Gaduła

    Online
    Dołączył:
    2-02 17
    Postów:
    1 470
    Docenione treści:
    133
    Miasto:
    wólka
    Np. Laguna I 2.0 benzyna układ identyczny - producent podaje na zimnym 0.10 i 0.20 .....
     
  17. Radmor

    Radmor Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-03 19
    Postów:
    304
    Docenione treści:
    78
    ..też tak uważam .Ze wzrostem temperatury luz się zmniejsza ,,,natomiast ze spadkiem luz się zwiększa.
     
  18. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    6 979
    Docenione treści:
    3 941
    Miasto:
    turek
    no i o to mi chodzi. więc niech ktoś mi powie, w jakim współczesnym silniku jest inaczej i jaki jest tego powód.
     
  19. krispar

    krispar Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-01 18
    Postów:
    546
    Docenione treści:
    87
    Miasto:
    wawa
    Do tego stopnia że w zasranej Renówce tak się gniazda wybijają że nie ma już chudszych płytek. Pozostaje ci albo ich szlifowanie lub remont głowicy.
    Vive la France

    Teraz jest wszechobecna hydraulika.
    Nie regulowałem zaworów ponad 10 lat.
    Już Polonezy pod koniec wychodziły pół na pół.
     
    Ostatnio edytowano: 15-05 19
  20. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    6 979
    Docenione treści:
    3 941
    Miasto:
    turek
    no jaja normalnie. niech ktoś powie wreszcie z pełną odpowiedzialnością, czy na ciepłym się zmniejsz ten jepany luz zaworowy, czy zwiększa. sprawa jednoznaczna a co mechanik to inne zdanie.

    ja twierdze, że się zmniejsza, ale ja to fryzjer z zawodu to mogę nie wiedzieć.

    Kris, kręcisz i czekasz aż ktoś babola strzeli hehe, sam fiutku wiesz, że luz maleje po rozgrzaniu, ale czekasz i czytasz z uśmiechem na twarzy...