1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Luzy zaw.

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika jurek1313, 14-05 19.

  1. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    1 511
    Docenione treści:
    2 239
    Miasto:
    Mazowieckie
    ...mało kto pamięta o regulacji w japońcach.
     
  2. pawel2406

    pawel2406 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    9-08 18
    Postów:
    2 482
    Docenione treści:
    1 159
    Miasto:
    łódź
    Nawet dziś to robiłem .niestety
    I dziwi mnie ten temat
     
  3. alf28

    alf28 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    3-10 17
    Postów:
    324
    Docenione treści:
    59
    Miasto:
    wieś
    prawie jak w polityce :muted:.
    ale w sumie bardzo interesujący temat :rolleyes:
    czy ten zawór się kurczy ,czy rozciąga ;)
     
  4. Radmor

    Radmor Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-03 19
    Postów:
    304
    Docenione treści:
    78
    ...prawdopodobnie takiego silnika nie ma (przynajmniej wśród współczesnych osobówek a także i ciężarówek ).Gdyby tak było --ewidentnie było by to zaprzeczeniem praw fizyki .Wiadomo że wraz ze wzrostem temperatury zwiększa się rozszerzalność materiałów co pociąga za sobą (silniki -luz zaworowy ) zmniejszenie takiego luzu,,,i innej drogi nie ma.
     
  5. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    6 979
    Docenione treści:
    3 941
    Miasto:
    turek
    no to po co te 3 strony głupiego gadania? przeczytajcie od początku uważnie, i zobaczcie kto co napisał.
     
  6. alf28

    alf28 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    3-10 17
    Postów:
    324
    Docenione treści:
    59
    Miasto:
    wieś
    przecież to zależy od tego: czy silnik jest dolnozaworowy , czy górnozaworowy.
    nie będę wspominał o boxerze, bo tu: to wiadomo
    :muted:
     
    komar200 lubi to.
  7. krispar

    krispar Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-01 18
    Postów:
    546
    Docenione treści:
    87
    Miasto:
    wawa

    Jest takie powiedzenie są dwie szkoły Falenicka i Otwocka.
    Jedna mówi że trzonek zaworu się rozszerza, robi się dłuższy i luz maleje.
    Druga tak samo, rozszerza się lecz grzybek zaworu idzie w dół w gnieździe, wtedy powiększa się luz.
    Moim zdaniem ta pierwsza opcja, z resztą kazano, uczono na zimnym i koniec.
     
  8. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    6 979
    Docenione treści:
    3 941
    Miasto:
    turek
    nie wiedziałem, ze to temat o silniku sv.

    ale zawór coś popycha i to też się rozszerza.
     
  9. krispar

    krispar Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-01 18
    Postów:
    546
    Docenione treści:
    87
    Miasto:
    wawa
    Ta druga teoria nie za bardzo do mnie przemawia bo równie dobrze można ustawić zawory bez luzu wiedząc że luz sam zaraz powstanie. To po ch... ta cała zasrana regulacja, tylko po to aby klawiatura nie klepała.
    W Polonezach klepały po 10 tyś jak jeden mąż w Reno się podpierają.

    Jak grzybek będzie miał większą średnicę od gniazda to zejdzie w dół.
    Trochę wyobraźni kolego

    Nie chcę mi się już tłumaczyć, napisałem co wiedziałem. Zapraszam do lektury Adam Słodowy.
     
    Ostatnio edytowano: 15-05 19
  10. Radmor

    Radmor Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-03 19
    Postów:
    304
    Docenione treści:
    78
    dla silnika dolnozaworowego i górnozaworowego luz był taki sam .

    ...w jakimś stopniu też .Zapewne jest to uwzględnione przez konstruktorów ...rozszerzalność cieplna zaworów ,a także np.wałka rozrządu (krzywki ). A propos luzu .Jeżeli będzie zbyt mały luz miedzy szynami kolejowymi to tez się pokrzywią gdy przyjdą duże upały .
     
    Ostatnio edytowano: 15-05 19
  11. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    6 979
    Docenione treści:
    3 941
    Miasto:
    turek
    a gdyby przewody sieci elektrycznej podczas upałów naprężył, to podczas mrozów się zerwą :)

    czyli po długiej batalii dochodzimy do wniosku, że: na zimnym silniku luzy zaworowe są większe, a na ciepłym mniejsze hehe. kto by się spodziewał.
     
  12. pawel2406

    pawel2406 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    9-08 18
    Postów:
    2 482
    Docenione treści:
    1 159
    Miasto:
    łódź
    Czyli nie trzeba kończyć Polibudy wystarczy obserwacja
    Kurka wodna dzięki Bogu mój tata tego nie czyta bo by sobie w brodę plul że mnie matołka tak do nauki gonil
    Tomaszu jak zawsze masz rację czytam i naprawdę
    Nie wierzę każdy wie a niewielka prowokacja i 4 strony pisania .....
     
  13. Radmor

    Radmor Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-03 19
    Postów:
    304
    Docenione treści:
    78
    Paweł ---ja nie miałem wątpliwości od samego początku ...przynajmniej w tej kwestii .Swoją drogą ta dyskusja trochę przypomina mi wykłady profesora Tutki (z Holoubkiem w roli głównej ) ..gdzie też pojawiały się inne spojrzenia na te sama sprawę .
     
  14. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    6 979
    Docenione treści:
    3 941
    Miasto:
    turek
    ja tam się nie znam. dopiero co kupiłem pierwszy zestaw kluczy. płaskich. bo tych z tym czymś co tak gerchoce jak się obraca, to nie wiem jak użyć.

    no aż tak stary chyba nie jesteś :)
     
  15. Radmor

    Radmor Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-03 19
    Postów:
    304
    Docenione treści:
    78
    ..w żadnym wypadku ,,ale lubię dyskutować ...w miłym gronie :):joyful:;)
     
    toomii76 lubi to.
  16. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    6 979
    Docenione treści:
    3 941
    Miasto:
    turek
    hehe, w miłym gronie.
    doceniam poczucie humoru :)
     
  17. komar200

    komar200 GWD

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    2 230
    Docenione treści:
    906
    Miasto:
    grudziadz
    Regulacja na gorącym wiąże się
    I tu się mylisz ,a co jeśli mamy głowicę żeliwne i ameliniowa twoim zdaniem jest to samo .
     
  18. jurek1313

    jurek1313 Gaduła

    Online
    Dołączył:
    2-02 17
    Postów:
    1 470
    Docenione treści:
    133
    Miasto:
    wólka
     
  19. krispar

    krispar Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-01 18
    Postów:
    546
    Docenione treści:
    87
    Miasto:
    wawa
    Pamiętaj w prawo się odkręca.

    Najważniejsze jest to żeby wiedzieć co się robi i mieć wiedzę jak to działa.
    W aucie są rzeczy bardzo ważne, mniej ważne i do wyrzucenia. Auto wtedy jest lżejsze i mnie pali.
     
  20. jurek1313

    jurek1313 Gaduła

    Online
    Dołączył:
    2-02 17
    Postów:
    1 470
    Docenione treści:
    133
    Miasto:
    wólka
    Że w prawo się odkręca to nie prawda - w fabi napinacza nigdy nie urwałeś?