• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Peugeot 1,5 Hdi łańcuch rozrządu

Dołączył
14.12.2024
Postów
4
Punktów
1
A ma ktoś wiedzę czy wszystkie silniki od 2018 do powiedzmy 2022 były wadliwe z tym
Łańcuchem czy od początku szły i 7 i 8 mm zamiennie i nie wiadomo który jest zamontowany tylko trzeba sprawdzać numer
 

Chmiel

Początkujący
Dołączył
1.01.2025
Postów
10
Punktów
0
Na wstępie pozdrawiam wszystkich i życzę bez awaryjnego roku 2025 .

Jeżdżę Peugeotem 3008 1,5 Blue HDI ze stycznia 2021 roku .
Z tego co zrozumiałem po nr VIN nie jestem w stanie stwierdzić czy mam łańcuszek 7 czy 8 mm skoro w tym czasie montowano też 8 milimetrowe , czy jest inny sposób aby to sprawdzić czy muszę przeczytać nr z pokrywy zaworów ?
Przebieg 58 000 olej wymieniany co rok t.j ok 12 000 km , obecnie rekomendowany 5w30 . Ostatnie 2 wymiany oleju i filtrów nie były w ASO ale mam wpisy w książce serwisowej pojazdu.
Jak na razie na zimnym silniku nic nie słychać , na ciepłym też pracuje cicho i równo.
Po rozmowie z ASO powiedziano mi że nie ma żadnej akcji serwisowej związanej z tym problemem w Polsce jest tylko wsparcie werbalne polegające na informacji aby obserwować i słuchać silnika po rozruchu na zimnym !!!! , a naprawa będzie kosztowała 8500 zł .

Natomiast jest obecnie kampania serwisowa dotycząca zmian w programie komputera dotyczącego AdBlue. Po wizycie w ASO gdzie spędziłem 4 godziny ,auto przestało pokazywać błędy dotyczące AdBlue , wcześniej miałem kilka takich incydentów.

Jeśli okaże się że mam łańcuszek 7 mm chętnie przyłączę się do pozwu związanego z tym problemem.
 

lucky_69

Początkujący
Dołączył
19.11.2024
Postów
13
Punktów
1
Na wstępie pozdrawiam wszystkich i życzę bez awaryjnego roku 2025 .

Jeżdżę Peugeotem 3008 1,5 Blue HDI ze stycznia 2021 roku .
Z tego co zrozumiałem po nr VIN nie jestem w stanie stwierdzić czy mam łańcuszek 7 czy 8 mm skoro w tym czasie montowano też 8 milimetrowe , czy jest inny sposób aby to sprawdzić czy muszę przeczytać nr z pokrywy zaworów ?
Przebieg 58 000 olej wymieniany co rok t.j ok 12 000 km , obecnie rekomendowany 5w30 . Ostatnie 2 wymiany oleju i filtrów nie były w ASO ale mam wpisy w książce serwisowej pojazdu.
Jak na razie na zimnym silniku nic nie słychać , na ciepłym też pracuje cicho i równo.
Po rozmowie z ASO powiedziano mi że nie ma żadnej akcji serwisowej związanej z tym problemem w Polsce jest tylko wsparcie werbalne polegające na informacji aby obserwować i słuchać silnika po rozruchu na zimnym !!!! , a naprawa będzie kosztowała 8500 zł .

Natomiast jest obecnie kampania serwisowa dotycząca zmian w programie komputera dotyczącego AdBlue. Po wizycie w ASO gdzie spędziłem 4 godziny ,auto przestało pokazywać błędy dotyczące AdBlue , wcześniej miałem kilka takich incydentów.

Jeśli okaże się że mam łańcuszek 7 mm chętnie przyłączę się do pozwu związanego z tym problemem.

Będziemy w kontakcie, ja właśnie zbieram się do napisania pisma do centrali PSA Polska bo w serwisie na pewno nic nie wskurasz. Ja mam 308 z 2020 z tym łańcuszkiem 7mm, auto kupione jako nowe w PL.
 

Chmiel

Początkujący
Dołączył
1.01.2025
Postów
10
Punktów
0
Będziemy w kontakcie, ja właśnie zbieram się do napisania pisma do centrali PSA Polska bo w serwisie na pewno nic nie wskurasz. Ja mam 308 z 2020 z tym łańcuszkiem 7mm, auto kupione jako nowe w PL.
Mam mechanika który wymieni cały zestaw rozrządu z łańcuszkiem 8 mm za 6500 ,ale zobaczymy jak rozwinie się sytuacja ze Stellantis.
Jak na razie nie robię dużych przebiegów więc może jeszcze parę kilometrów przejadę .
 

matus1014

SuperMechanior
Dołączył
14.02.2019
Postów
800
Punktów
146
Wiek
27
Mam mechanika który wymieni cały zestaw rozrządu z łańcuszkiem 8 mm za 6500 ,ale zobaczymy jak rozwinie się sytuacja ze Stellantis.
Jak na razie nie robię dużych przebiegów więc może jeszcze parę kilometrów przejadę .
W tym 6500 ciekawe jaki rozrząd:) cena dobra nic tylko brać . U mnie z uszczelkami pod kape, pod kolektor ssący ,7200 z fv.
 

Chmiel

Początkujący
Dołączył
1.01.2025
Postów
10
Punktów
0
Myślę że ze wszystkim bo chłopak jest b skrupulatny
 

Chmiel

Początkujący
Dołączył
1.01.2025
Postów
10
Punktów
0
Mówił o częściach z ASO montowanych w Peugeotach
 

Chmiel

Początkujący
Dołączył
1.01.2025
Postów
10
Punktów
0
Ok jutro z nim pogadam o szczegółach , dam znać jakie są wyniki
 

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
3085
Porady
4
Punktów
365
obecnie rekomendowany 5w30
"Tym samym grupa Stellantis zaleca stosowanie smaru 5W30 zamiast 0W30. Różnica? Lepkość jest wyższa podczas zimnych startów.” – informuje koncern."
Ciekawa sprawa. I to roczniki po 2020.

@Alpari nie wiem, czy pamiętasz, jak kiedyś prawie mi chciałeś oczy wydrapać :D że "rekomendowałem" takie rzeczy.
I to rocznikom poniżej 2015.

Nawet nie chce mi się szukać i sprawdzać, czy ten ich olej 5W30 to jest jakiś dedykowany do roczników po 2020 roku. Czy równie dobrze można go zalać do Peżociny z 2010 roku i odwrotnie.
To jest kpina na patyku.
 

matus1014

SuperMechanior
Dołączył
14.02.2019
Postów
800
Punktów
146
Wiek
27
"Tym samym grupa Stellantis zaleca stosowanie smaru 5W30 zamiast 0W30. Różnica? Lepkość jest wyższa podczas zimnych startów.” – informuje koncern."
Ciekawa sprawa. I to roczniki po 2020.

@Alpari nie wiem, czy pamiętasz, jak kiedyś prawie mi chciałeś oczy wydrapać :D że "rekomendowałem" takie rzeczy.
I to rocznikom poniżej 2015.

Nawet nie chce mi się szukać i sprawdzać, czy ten ich olej 5W30 to jest jakiś dedykowany do roczników po 2020 roku. Czy równie dobrze można go zalać do Peżociny z 2010 roku i odwrotnie.
To jest kpina na patyku.
Olej mogą sobie wsadzić w buty. Chuja działa ten olej. Te które ja serwisuje jeździły od zawsze na 5w30 od czasu wyjazdu z fabryki.
 

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
3085
Porady
4
Punktów
365
No właśnie nawet heniek stary wyga złapał się na ich propagandę i zalał 0W30 - tak mówiły wszystkie znaki na niebie i ziemi...po skrosowaniu kilku katalogów i spędzeniu nad tematem kilku godzin.
Nawet mnie zrobili w chu. :D

...ale teraz wyszło szydło z wora...
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
4240
Porady
5
Punktów
1235
0W30 czy 5W30 to bez różnicy. to jest tylko placebo dla tych silników. konstrukcja silnika jest zjeb.... i cokolwiek tam rekomendują do zalewania to jak podcieranie tyłka szkłem. ten silnik to padaka i tyle.
 
Dołączył
14.12.2024
Postów
4
Punktów
1
Myślałem że jeśli jest napisane w 2024roku to dolz wprowadził teraz ten łancuch. A znalazłem pdf z 2022 roku gdzie jest opisany problem.

Przed chwilą dostałem ten sam dokument w jezyku polskim. Nie wiem ja edytować wiec załączam

Hej wszystkim, mam podobny problem, bo dobijam 95000 Partnerem i strach, że trachnie.
Podobno DOLZ proponuje wzmocniony łańcuch 7 mm lub zestaw do konwersji na 8 mm, ale nie mogę nigdzie w Polsce tego namierzyć. Nawet napisałem do nich czy sprzedają indywidualnie, ale na razie cisza.
Trzeba będzie chyba zapobiegawczo wymienić na to, co jest dostępne.
Któryś z kolegów ma doświadczenie i mógłby się podjąć? Nie mam już zaufania do ASO. Dojadę gdzie trzeba.
Zapytaj tam,ja tam kupiłem,z tego co widzę mają jeszcze 5 szt,cena nie całe 200 zl
 

Załączniki

  • IMG_8859.jpeg
    IMG_8859.jpeg
    1,7 MB · Wyświetleń: 29
  • IMG_8860.jpeg
    IMG_8860.jpeg
    1,9 MB · Wyświetleń: 28
  • IMG_8861.png
    IMG_8861.png
    658,6 KB · Wyświetleń: 30
Dołączył
5.01.2025
Postów
2
Punktów
0
Miasto
Łódz
Witam. A ja mam taki problen że po wymianie całej góry na 8 mm i rozrządu (strzelił 7mm) nie chce odpalić. Wszystko zrobione zgodnie ze sztuką. Berlingo 1.5 blu hdi 100km 2021r. . Może ktoś miał podobny problem bo juz zglupialem i zastanawiam się czy rozbierać i składać wszystko ponownie.
 

matus1014

SuperMechanior
Dołączył
14.02.2019
Postów
800
Punktów
146
Wiek
27
Witam. A ja mam taki problen że po wymianie całej góry na 8 mm i rozrządu (strzelił 7mm) nie chce odpalić. Wszystko zrobione zgodnie ze sztuką. Berlingo 1.5 blu hdi 100km 2021r. . Może ktoś miał podobny problem bo juz zglupialem i zastanawiam się czy rozbierać i składać wszystko ponownie.
Rozbieraj zawory powiedziały papa . Sprawdź kompresję tak na wszelki wypadek. Trafiła mi się taka jedna sztuka , obróciło krzywki na wałku po strzale i pogięło zawory.
 
Dołączył
14.12.2024
Postów
4
Punktów
1
Witam. A ja mam taki problen że po wymianie całej góry na 8 mm i rozrządu (strzelił 7mm) nie chce odpalić. Wszystko zrobione zgodnie ze sztuką. Berlingo 1.5 blu hdi 100km 2021r. . Może ktoś miał podobny problem bo juz zglupialem i zastanawiam się czy rozbierać i składać wszystko ponownie.
Jaki przebieg do strzału?
 
Do góry Bottom