• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Peugeot 1,5 Hdi łańcuch rozrządu

matus1014

SuperMechanior
Dołączył
14.02.2019
Postów
800
Punktów
146
Wiek
27
Ostatnia edycja:

Nik310375

Początkujący
Dołączył
26.10.2021
Postów
20
Punktów
0
Mam do zrobienia taki łańcuszek i mam pytanie czy zdażyło się w tych silnikach, że krzywki na wałkach się przestawiają , głowica wróciła z regeneracji i nie były zawory pokrzywione , nie mam jak krzywek sprawdzić .
Klient nie chce w koszty wpadać i nie chce konwersji na 8 mm , jak będzie na 7 to po ilu tys zapobiegawczo wymieniać łańcuch 7mm?
Ma ktoś momenty śrub głowicy , wałków i kasety?
 

Danmar

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.04.2015
Postów
587
Porady
3
Punktów
124
Wiek
33
Miasto
Wielkopolska
Zamów z hurtowni nowy wałek i porównaj do starego
 

matus1014

SuperMechanior
Dołączył
14.02.2019
Postów
800
Punktów
146
Wiek
27
Mam do zrobienia taki łańcuszek i mam pytanie czy zdażyło się w tych silnikach, że krzywki na wałkach się przestawiają , głowica wróciła z regeneracji i nie były zawory pokrzywione , nie mam jak krzywek sprawdzić .
Klient nie chce w koszty wpadać i nie chce konwersji na 8 mm , jak będzie na 7 to po ilu tys zapobiegawczo wymieniać łańcuch 7mm?
Ma ktoś momenty śrub głowicy , wałków i kasety?
Po to po strzale się daje cały zestaw żeby to wykluczyć . Da się to sprawdzić mając drugi wałek obok ewentualnie jak masz trochę pojęcia o konstrukcji walka to możesz krzywki porównać bez drugiego w ręku. Tzw robota bez gwarancji . Na łańcuszek 7mm nie daje gwarancji nawet do bramy ,proszenie się o kłopoty . Żaden serwis gwarancji nie uzna. Jak klient chce oszczędzić to zapłaci dwa razy bo oszczędny płaci podwójnie :) mi oszczędności parę razy wyszły nie tak jak powinny teraz już nie ma na pół gwizdka
 

Nik310375

Początkujący
Dołączył
26.10.2021
Postów
20
Punktów
0
Zrobiłem już tak kiedyś w traficu 1.6 dci i niby było ok ale jak założyłem to na drugim cylindrze dwa zawory w tłok stukały delikatnie i od tej pory mega wyczulony na to jestem bo trzeba za frajer głowice zwalać i robotę na nowo robić za darmo
Po to po strzale się daje cały zestaw żeby to wykluczyć . Da się to sprawdzić mając drugi wałek obok ewentualnie jak masz trochę pojęcia o konstrukcji walka to możesz krzywki porównać bez drugiego w ręku. Tzw robota bez gwarancji . Na łańcuszek 7mm nie daje gwarancji nawet do bramy ,proszenie się o kłopoty . Żaden serwis gwarancji nie uzna. Jak klient chce oszczędzić to zapłaci dwa razy bo oszczędny płaci podwójnie :) mi oszczędności parę razy wyszły nie tak jak powinny teraz już nie ma na pół gwizdka
jakie są momenty śrub głowicy i kolejność ?
 

matus1014

SuperMechanior
Dołączył
14.02.2019
Postów
800
Punktów
146
Wiek
27
Zrobiłem już tak kiedyś w traficu 1.6 dci i niby było ok ale jak założyłem to na drugim cylindrze dwa zawory w tłok stukały delikatnie i od tej pory mega wyczulony na to jestem bo trzeba za frajer głowice zwalać i robotę na nowo robić za darmo

jakie są momenty śrub głowicy i kolejność ?
No przecież z uszczelką podają takie rzeczy.
 

Nik310375

Początkujący
Dołączył
26.10.2021
Postów
20
Punktów
0
Dzięki kolego , to samo co w DV6 i DV4
Super dzięki jeszcze raz
 

Załączniki

  • IMG_2770.png
    IMG_2770.png
    626,9 KB · Wyświetleń: 32

jarkenss

Nowy
Dołączył
13.10.2024
Postów
1
Punktów
0
Witam. A ja mam taki problen że po wymianie całej góry na 8 mm i rozrządu (strzelił 7mm) nie chce odpalić. Wszystko zrobione zgodnie ze sztuką. Berlingo 1.5 blu hdi 100km 2021r. . Może ktoś miał podobny problem bo juz zglupialem i zastanawiam się czy rozbierać i składać wszystko ponownie.
Kasetę nowa miałeś oryginalnie złożona czy sam składales??
 

Chmiel

Początkujący
Dołączył
1.01.2025
Postów
10
Punktów
0
Jeśli ta cena i wszystkie części i uszczelki z ASO włącznie z paskiem rozrządu to jest to niewykonalne chyba że rozpruje Ci całą górę za 400zl.
Cały zestaw a wałkami do konwersji na łańcuszek 8 mm z ASO Citroen Peugeot .
Czy da się zaobserwować wyraźny sygnał ze strony łańcuszka bezpośrednio przed zerwaniem np : terkotanie , grzechotanie na zimnym silniku ? Taką obserwację zalecono mi w ASO gdzie robiłem przeglądy gwarancyjne , miało to być wsparcie związane z wadą mojego silnika .
Puki co 59 000 i nie słychać niepokojących odgłosów.

Zostawiłem 7mm i dałem nowy łańcuch
Daj znać jakie są efekty , czy dałeś DOLZ SKCC 190 https://www.mroauto.pl/pl/katalog/szczegoly-produktu/zestaw-lancucha-rozrzadu/dolz/skcc190/16358224 podobno wzmocniony.
Nie bardzo mi się podoba inwestowanie 7 000 zł skoro można co 60 000 km wymienić na 7 mm , bo nie słyszałem żeby komuś padł łańcuszek przed tym przebiegiem a są i dłuższe .
tu jest ciekawy artykuł na ten temat https://motofocus.pl/technika/124996/silniki-1-5-bluehdi-z-czego-biora-sie-problemy-z-rozrzadem
 

matus1014

SuperMechanior
Dołączył
14.02.2019
Postów
800
Punktów
146
Wiek
27
Cały zestaw a wałkami do konwersji na łańcuszek 8 mm z ASO Citroen Peugeot .
Czy da się zaobserwować wyraźny sygnał ze strony łańcuszka bezpośrednio przed zerwaniem np : terkotanie , grzechotanie na zimnym silniku ? Taką obserwację zalecono mi w ASO gdzie robiłem przeglądy gwarancyjne , miało to być wsparcie związane z wadą mojego silnika .
Puki co 59 000 i nie słychać niepokojących odgłosów.


Daj znać jakie są efekty , czy dałeś DOLZ SKCC 190 https://www.mroauto.pl/pl/katalog/szczegoly-produktu/zestaw-lancucha-rozrzadu/dolz/skcc190/16358224 podobno wzmocniony.
Nie bardzo mi się podoba inwestowanie 7 000 zł skoro można co 60 000 km wymienić na 7 mm , bo nie słyszałem żeby komuś padł łańcuszek przed tym przebiegiem a są i dłuższe .
Automatyczne połączenie postów:

tu jest ciekawy artykuł na ten temat https://motofocus.pl/technika/124996/silniki-1-5-bluehdi-z-czego-biora-sie-problemy-z-rozrzadem
Ludzie co wy pierdo.... Pojęcia za grosz nie macie gówno będziesz słyszał bo tego nie słychać. Gasisz samochód rano już nie odpalisz bo jest strzał. Nic nie będziesz słyszał po prostu strzeli nagle bez żadnych objawów. Zmień śmiało na 7mm to jest zawsze jakieś wyjście . Można też zrobić na 8 mm i zapomnieć o temacie. Oczytacie się na tych stronach samych głupot, wierzycie we wszystko co wam serwis powie . Tylko serwis jak Ci jebnie łańcuch to powie wykładaj Pan na silnik ,a Ty powiesz przecież słuchałem i nic nie było. Serwis was oleje ,zmieniajcie to jak najszybciej bo szkoda wykładać kasę na zrobienie czapki .
 

Dawidek126

SuperMechanior
Dołączył
12.05.2014
Postów
1531
Punktów
278
Miasto
Piaseczno
Według mnie niepokojący odgłos będzie tylko jeden.... a potem laweta. To nie olej ,że przejeździsz miesiąc dłużej i względnie nic się nie stanie. Pewne rzeczy wymienia się rutynowo,prewencyjnie nawet jak nic się nie dzieje.
Często wymieniałem łańcuch który napierdzielał o obudowę i były już wyraźne ślady tarcia,czasem i duży rowek.... a szczerze to nawet ja nic nie słyszałem... silnik jest głośny.
 
Do góry Bottom