• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Peugeot 1,5 Hdi łańcuch rozrządu

dimitriew

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
16.06.2011
Postów
1321
Punktów
610
Miasto
Radom
Czy da się zaobserwować wyraźny sygnał ze strony łańcuszka bezpośrednio przed zerwaniem np : terkotanie , grzechotanie na zimnym silniku ? Taką obserwację zalecono mi w ASO gdzie robiłem przeglądy gwarancyjne , miało to być wsparcie związane z wadą mojego silnika .
Zdarza się, że wyciągnięty łańcuszek nim się zerwie będzie przyczyną sporadycznych błędów przepływomierza - w wyniku zakłócenia fazy pracy wałka wlotowego

P02ED - Układ sterowania przepływem powietrza dolotowego, wykryto niski przepływ powietrza
P00BC - Zakres/działanie obwodu miernika masowego przepływu powietrza 1, zbyt niska wartość przepływu
 

matus1014

SuperMechanior
Dołączył
14.02.2019
Postów
800
Punktów
146
Wiek
27
Zdarza się, że wyciągnięty łańcuszek nim się zerwie będzie przyczyną sporadycznych błędów przepływomierza - w wyniku zakłócenia fazy pracy wałka wlotowego

P02ED - Układ sterowania przepływem powietrza dolotowego, wykryto niski przepływ powietrza
P00BC - Zakres/działanie obwodu miernika masowego przepływu powietrza 1, zbyt niska wartość przepływu
Powiem szczerze że nie miałem jeszcze żadnej takiej sztuki w przypadku 1.5 że generował błędy . Co innego w przypadku 1.6vti tam już były takie błędy .
 

Chmiel

Początkujący
Dołączył
1.01.2025
Postów
10
Punktów
0
Po weryfikacji numeru mojej pokrywy zaworów w ASO okazuje się że niestety mam łańcuszek 7 mm i niewielkie wycieki oleju .
Jednocześnie prowadzę korespondencję z działem obsługi klienta w sprawie naprawy wady fabrycznej mojego auta .
O wynikach rozmów na pewno Was poinformuję

Peugeot Polska - Centrum kontaktu z klientem <peugeot_pl@my-customerportal.com>
 

dimitriew

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
16.06.2011
Postów
1321
Punktów
610
Miasto
Radom
Powiem szczerze że nie miałem jeszcze żadnej takiej sztuki w przypadku 1.5 że generował błędy . Co innego w przypadku 1.6vti tam już były takie błędy .
Wszystko zależy ile takich aut z silnikiem 1.5 Blue HDI serwisujesz. W 1.6 VTI ja z kolei w/w błędów nie spotkałem , ba nawet w materiałach PSA ich nie ma.
 
Ostatnia edycja:

Nik310375

Początkujący
Dołączył
26.10.2021
Postów
20
Punktów
0
Powiem szczerze że nie miałem jeszcze żadnej takiej sztuki w przypadku 1.5 że generował błędy . Co innego w przypadku 1.6vti tam już były takie błędy .

Powiem szczerze że nie miałem jeszcze żadnej takiej sztuki w przypadku 1.5 że generował błędy . Co innego w przypadku 1.6vti tam już były takie błędy .
Którędy idzie przewód plusowy do rozrusznika
 

Załączniki

  • image.jpg
    image.jpg
    1,4 MB · Wyświetleń: 20

lucky_69

Początkujący
Dołączył
19.11.2024
Postów
13
Punktów
1
Po weryfikacji numeru mojej pokrywy zaworów w ASO okazuje się że niestety mam łańcuszek 7 mm i niewielkie wycieki oleju .
Jednocześnie prowadzę korespondencję z działem obsługi klienta w sprawie naprawy wady fabrycznej mojego auta .
O wynikach rozmów na pewno Was poinformuję

Peugeot Polska - Centrum kontaktu z klientem <peugeot_pl@my-customerportal.com>
Też mam 7mm i też spod tej obudowy cieknie olej. To chyba bolączka tego silnika, bo znajomy ma dokładnie ten sam problem, też ten silnik na łańcuszku 7mm. Rozeznałem trochę temat wymiany łańcucha jako akcji serwisowej/na koszt Stellantis. Rozmawiałem z UOKiK oraz dwoma prawnikami. W takiej sytuacji, najpewniejsza droga to pozew zbiorowy. Gdybym chciał na własną rękę, muszę mieć pozytywną opinię rzeczoznawcy stwierdzającą wadliwość elementu - bez takowej nawet nie ma sensu zaczynać w sądzie. Rozmawiałem z dwoma rzeczoznawcami, opisując sytuację, niestety żaden nie widział problemu (w sensie, nie chciał stwierdzić wadliwości elementu, pomimo tego, że pokazywałem im zdjęcia informacje na temat akcji serwisowej we Francji oraz informacji na temat awarii w Polsce w sieci) - od obu usłyszałem to samo, czyli że mogą wykonać ekspertyzę (sama ekspertyza to już są koszty rzędu 1-3 tys PLN), ale bez zaistnienia wyraźnych oznak wadliwości podczas pracy samochodu i/lub bez powstania szkody stwierdzenie wadliwości jest niemożliwe. Jeżeli ktoś miałby tutaj kontakt lub znał rzeczoznawcę który mógłby pomóc, będę wdzięczny za informacje tutaj lub na pw. Bo na chwilę obecną, absurdalnie, wygląda to tak, że w lepszej sytuacji są osoby u których już awaria wystąpiła, wtedy wygranie takiej sprawy jest możliwe, przy jednym zastrzeżeniu - auto zakupione maksymalnie 6 lat temu oraz serwisowane w ASO do dnia szkody.
Ludzie co wy pierdo.... Pojęcia za grosz nie macie gówno będziesz słyszał bo tego nie słychać. Gasisz samochód rano już nie odpalisz bo jest strzał. Nic nie będziesz słyszał po prostu strzeli nagle bez żadnych objawów. Zmień śmiało na 7mm to jest zawsze jakieś wyjście . Można też zrobić na 8 mm i zapomnieć o temacie. Oczytacie się na tych stronach samych głupot, wierzycie we wszystko co wam serwis powie . Tylko serwis jak Ci jebnie łańcuch to powie wykładaj Pan na silnik ,a Ty powiesz przecież słuchałem i nic nie było. Serwis was oleje ,zmieniajcie to jak najszybciej bo szkoda wykładać kasę na zrobienie czapki .

Mam pytanie. Czy SKCC191L DOLZ to wszystko co potrzebne do konwersji na 8mm w 1.5HDI? Bo to koszt rzędu 2800PLN, więc z robocizną mógłbym się zmieścić w sensownych pieniądzach z taką konwersją…
 

Miximax

Nowy
Dołączył
6.06.2020
Postów
2
Punktów
0
Wiek
37
Witam wszystkich. Jakie siły dokrecania wtrysków i koła pasowego na wałku rozrządu w 1.5 hdi bo zmieniam łańcuch i nie mogę znaleźć. Pozdrawiam.
 

truski20

Początkujący
Dołączył
6.02.2025
Postów
8
Punktów
0
Witam wszystkich, od miesiąca mam Peugoeota 308 sw 2019 rok ze sławnym 1.5 HDI 130 KM
Auto ściągnięte z Francji przy przebiegu prawie 150kkm, właśnie robię w nim rozrząd, serwis olejowy, wymieniam smoka, i regeneruje turbine.
Teraz czytam ze ten łancuch tam siedzi, znając życie poprzedni wlasciciel nie wymienił na 8mm bo auto było delikatnie mówiąc zaniedbane...pytanie moje brzmi można wymienić sam lancuch i napinacz na 7mm i mieć spokój chociaż na parę lat ? Zna ktoś może jakiegoś magika na Podlasiu kto się tego podejmuje i ile taka przyjemność kosztuje? Za komplet rozrządu za robociznę zaśpiewali 800 zł a jak sprawa zamiany na nowy lancuch ?
 

matus1014

SuperMechanior
Dołączył
14.02.2019
Postów
800
Punktów
146
Wiek
27
Witam wszystkich, od miesiąca mam Peugoeota 308 sw 2019 rok ze sławnym 1.5 HDI 130 KM
Auto ściągnięte z Francji przy przebiegu prawie 150kkm, właśnie robię w nim rozrząd, serwis olejowy, wymieniam smoka, i regeneruje turbine.
Teraz czytam ze ten łancuch tam siedzi, znając życie poprzedni wlasciciel nie wymienił na 8mm bo auto było delikatnie mówiąc zaniedbane...pytanie moje brzmi można wymienić sam lancuch i napinacz na 7mm i mieć spokój chociaż na parę lat ? Zna ktoś może jakiegoś magika na Podlasiu kto się tego podejmuje i ile taka przyjemność kosztuje? Za komplet rozrządu za robociznę zaśpiewali 800 zł a jak sprawa zamiany na nowy lancuch ?
Wystarczy prześledzić cały wątek wszystko jest tu opisane
 

truski20

Początkujący
Dołączył
6.02.2025
Postów
8
Punktów
0
Wystarczy prześledzić cały wątek wszystko jest tu opisane
Wczoraj przed spaniem przeczytałem wszystkie komentarze tu zawarte i nie znalazłem 3 odpowiedzi, mianowicie
1. Czy jeśli zdecyduje się na wymianę samego łańcucha 7mm i napinacza z firmy DOLZ to trzeba na nowo wymieniac komplet rozrządu? Bo rozrząd najdalej jutro będę miał świeżo wymieniony a ten lancuch + napinacz chciałbym za jakieś 2-3 tygodnie.
2. Ile za robociznę magicy sobie liczą (w jednym warsztacie mi powiedzieli że ten lancuch jest niewymienialny, ale to szczegół)
3. Jestem z Białegostoku i może jest ktoś kto robił gdzieś w pobliżu tą operacje i zrobią to bez jąkania.
 

matus1014

SuperMechanior
Dołączył
14.02.2019
Postów
800
Punktów
146
Wiek
27
Wczoraj przed spaniem przeczytałem wszystkie komentarze tu zawarte i nie znalazłem 3 odpowiedzi, mianowicie
1. Czy jeśli zdecyduje się na wymianę samego łańcucha 7mm i napinacza z firmy DOLZ to trzeba na nowo wymieniac komplet rozrządu? Bo rozrząd najdalej jutro będę miał świeżo wymieniony a ten lancuch + napinacz chciałbym za jakieś 2-3 tygodnie.
2. Ile za robociznę magicy sobie liczą (w jednym warsztacie mi powiedzieli że ten lancuch jest niewymienialny, ale to szczegół)
3. Jestem z Białegostoku i może jest ktoś kto robił gdzieś w pobliżu tą operacje i zrobią to bez jąkania.
Ja robię Warszawa. Lepiej jedno przy drugim bo i tak trzeba rozrząd rozpinać z paska
 

Cieplasek1983

Początkujący
Dołączył
4.09.2024
Postów
7
Punktów
0
Miasto
Wągrowiec
Zapytaj tam,ja tam kupiłem,z tego co widzę mają jeszcze 5 szt,cena nie całe 200 zl
Dziękuję. Zakupiłem tam. Kontaktowałem się nawet z przedstawicielem dolz. Wysłał mi namiary na hurtowinie w której proponowali mi zamiennik. Pózniej mimo prób nie odezwał się gdzie mogę kupić. Dziś już odebrałem przesyłkę . Pozdrawiam
 

truski20

Początkujący
Dołączył
6.02.2025
Postów
8
Punktów
0
Ja robię Warszawa. Lepiej jedno przy drugim bo i tak trzeba rozrząd rozpinać z paska
Rozumiem, ale teraz nie mam takiej możliwości żeby to zrobić u jednego mechanika bo oni się tego nie chcą (nie potrafią podjąć) stąd moje pytanie czy nie tyle co lepiej zrobić to razem z wymianą rozrządu a czy jest to w ogóle możliwe by za 2-3 tygodnie nie musieć znów wsadzać nowy rozrząd po odpięciu paska (bo nie da rady zalozyc go z powrotem itp)
Z góry przepraszam za swoją niewiedzę, miałem Opla Merive 7 lat i wiem o nim wszystko a w tych nowych autach z PSA jestem kompletnie zielony.
 

matus1014

SuperMechanior
Dołączył
14.02.2019
Postów
800
Punktów
146
Wiek
27
Rozumiem, ale teraz nie mam takiej możliwości żeby to zrobić u jednego mechanika bo oni się tego nie chcą (nie potrafią podjąć) stąd moje pytanie czy nie tyle co lepiej zrobić to razem z wymianą rozrządu a czy jest to w ogóle możliwe by za 2-3 tygodnie nie musieć znów wsadzać nowy rozrząd po odpięciu paska (bo nie da rady zalozyc go z powrotem itp)
Z góry przepraszam za swoją niewiedzę, miałem Opla Merive 7 lat i wiem o nim wszystko a w tych nowych autach z PSA jestem kompletnie zielony.
Nie ma to najmniejszego sensu zrób wszystko w jednym warsztacie. Umów się i zrób pasek+łańcuch u jednego . Po co dwa razy płacić za praktycznie to samo
 

truski20

Początkujący
Dołączył
6.02.2025
Postów
8
Punktów
0
Nie ma to najmniejszego sensu zrób wszystko w jednym warsztacie. Umów się i zrób pasek+łańcuch u jednego . Po co dwa razy płacić za praktycznie to samo
Jasne a czy łańcuch i napinacz z tej firmy wchodzą w grę? Jeszcze parę dni temu był dostępny DOLZ ale już go nie ma w ofercie.
 

Załączniki

  • Screenshot_20250206_100239_Allegro.jpg
    Screenshot_20250206_100239_Allegro.jpg
    560,7 KB · Wyświetleń: 8

matus1014

SuperMechanior
Dołączył
14.02.2019
Postów
800
Punktów
146
Wiek
27
Jasne a czy łańcuch i napinacz z tej firmy wchodzą w grę? Jeszcze parę dni temu był dostępny DOLZ ale już go nie ma w ofercie.
Snr też spoko
Tylko to wszystko jest na chwilę bo fizycznie nie ma prawa na tym łańcuchu nikt dać gwarancji . Ten zestaw jest na 7mm i jest to wadliwa część podlega tylko i wyłącznie wymianie na zmodyfikowany zestaw 8mm
 

truski20

Początkujący
Dołączył
6.02.2025
Postów
8
Punktów
0
Snr też spoko
Tylko to wszystko jest na chwilę bo fizycznie nie ma prawa na tym łańcuchu nikt dać gwarancji . Ten zestaw jest na 7mm i jest to wadliwa część podlega tylko i wyłącznie wymianie na zmodyfikowany zestaw 8mm
Wiem i mam tego świadomość, najgorsze jest teraz to że auto stoi u mechanika a ja nie wiem jaki łańcuch tam siedzi, ale z racji tego że auto jest z 2019 roku i ma 150kkm nalatane i było strasznie zapuszczone w środku (pewnie handlowiec) i do tego turbina gwizdala i jest na regeneracji, do tego kilka miesięcy temu była robiona UPG i ogólnie pluła olejem przez chyba zatkany smok a mimo wszystko łańcuch się nie zerwał więc dziwne to dla mnie ze mimo że ktoś ewidentnie nie zmieniał oleju i nie za dużo przy nim nie robił to lepiej się trzyma niż u ludzi którzy trzymali się serwisów itp i po 100k pękały im łańcuchy.
 

matus1014

SuperMechanior
Dołączył
14.02.2019
Postów
800
Punktów
146
Wiek
27
Wiem i mam tego świadomość, najgorsze jest teraz to że auto stoi u mechanika a ja nie wiem jaki łańcuch tam siedzi, ale z racji tego że auto jest z 2019 roku i ma 150kkm nalatane i było strasznie zapuszczone w środku (pewnie handlowiec) i do tego turbina gwizdala i jest na regeneracji, do tego kilka miesięcy temu była robiona UPG i ogólnie pluła olejem przez chyba zatkany smok a mimo wszystko łańcuch się nie zerwał więc dziwne to dla mnie ze mimo że ktoś ewidentnie nie zmieniał oleju i nie za dużo przy nim nie robił to lepiej się trzyma niż u ludzi którzy trzymali się serwisów itp i po 100k pękały im łańcuchy.
Przypadek. Obstawiam że siedzi 7mm .
 

truski20

Początkujący
Dołączył
6.02.2025
Postów
8
Punktów
0
I dodam że jeśli faktycznie jest tam łańcuch 7mm to wolę go wymienić na nowy 7mm bo skoro na starym nalatal 150kkm i nic się z nim nie stało to jest szansa że i na tym SNR polata te 4-5 lat i kolejne 100kkm.
Automatyczne połączenie postów:

Przypadek. Obstawiam że siedzi 7mm .
Też tak może być, jedyna nadzieja w tym że auto pochodzi z Francji a tam była ta cała akcja serwisowa na wymianę tych łańcuchów i może ktoś się tym zainteresował (ogólnie auto kupione na aukcji więc właściciel nieznany) ale niestety nie mam na to nigdzie dowodów wiec zostaje póki co czekanie na odzew mechanika jaki łańcuch tam siedzi i jeśli faktycznie ten 7mm to go wymienić na nowy bo póki co nie uśmiecha mi się wywalać tyle kasy na ten 8mm bo to już wyższa Szkoła jazdy.
 
Ostatnia edycja:
Do góry Bottom